Αυτός που σκοτώνει από εγωισμό, σκοτώνει λίγο. Από φιλοδοξία, πολύ. Από ιδεολογία, τερατωδώς. Jean Rostand, 1894-1977, Γάλλος επιστήμονας & φιλόσοφος

Αύξηση πωλήσεων με έμφαση σε premium σήματα και νέες επενδύσεις

Το αποτύπωμά της στις premium μπύρες και στα μη αλκοολούχα προϊόντα ισχυροποιεί η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κόντρα στις προκλήσεις του «δύσκολου» 2023, λόγω πληθωρισμού και απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές ο Managing Director της εταιρείας Henrik Fredvig στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, η ζυθοποιία επένδυσε και ανέπτυξε περαιτέρω το κομμάτι των premium μαρκών του χαρτοφυλακίου, γεγονός που ενισχύεται τόσο με την έναρξη της παραγωγής της μπύρας Carlsberg στη μονάδα της εταιρείας στη Σίνδο σε συνδυασμό με την περαιτέρω ενεργοποίηση της μάρκας στην ελληνική αγορά, όσο και μέσα από την συμφωνία ανάληψης της αποκλειστικής διανομής του συνόλου των brands της μπύρας ΝΗΣΟΣ.

Παράλληλα, εστιάζοντας στην κατηγορία των μη αλκοολούχων προϊόντων, η εταιρεία προχώρησε στο λανσάρισμα της ΦΙΞ Άνευ Λεμόνι, μαζί με την ΦΙΞ Άνευ που ηγείται της κατηγορίας, καθώς και του Mango-Passionfruit σε mixer της Tuborg.

Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με την Μικροζυθοποιία Κυκλάδων, ο κ. Fredvig σημείωσε ότι αφορά την αποκλειστική διανομή όλων των ζύθων της «Νήσος» τόσο στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας όσο και στο εξωτερικό, σε αγορές όπου δραστηριοποιείται η Ολυμπιακή Ζυθοποιία μέσω της εξαγωγικής της δραστηριότητας. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κατέχει μειοψηφικό ποσοστό στη Μικροζυθοποιία Κυκλάδων και όπως αναφέρθηκε, λόγω της αυξημένης ζήτησης που παρουσιάζει η «Νήσος» έχει ξεκινήσει ήδη η παραγωγή στην μονάδα της Ριτσώνας, καθώς το ζυθοποιείο της Τήνου έχει εξαντλήσει την παραγωγική του δυναμικότητα. Ο κ. Fredvig, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει πρόθεση απόκτησης μεγαλύτερου μετοχικού ποσοστού, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο εξαγοράς και άλλου μικρότερου ζυθοποιείου, σημειώνοντας ότι η εταιρεία «σκανάρει» την αγορά εντοπίζοντας νέες τάσεις και προσαρμόζοντας τη στρατηγική της.

Κάνοντας έναν απολογισμό για την περυσινή χρονιά ο κ. Fredvig την χαρακτήρισε «δύσκολη» και «απρόβλεπτη», λόγω του υψηλού πληθωρισμού, των ακραίων καιρικών φαινομένων και του πολέμου στην Ουκρανία που επηρέασαν την κατανάλωση. Ο ίδιος σημείωσε ότι μόνο το πρώτο και το τέταρτο τρίμηνο του έτους ενισχύθηκε η κατανάλωση. Στην κατεύθυνση αυτή σημαντική ήταν η συνεισφορά του τουρισμού που ήταν αυξημένος σε σχέση με το 2022. 

H Ολυμπιακή Ζυθοποιία την περυσινή χρονιά βελτίωσε το συνολικό της μερίδιο στην αγορά κατά μία μονάδα, ανερχόμενο πλέον στο 25%. Αναφορικά με τις επιδόσεις των brands, η Carlsberg πέτυχε ανάπτυξη 36%, η Kaiser άνοδο 16%, η ΦΙΞ Άνευ έτρεξε με 44% και η Μύθος με 3%. Τα Tuborg Mixers κινήθηκαν με 0,6% ενώ η κατηγορία του Cider (μηλίτης) υποχώρησε 5%. Στο κανάλι του on trade (εστίαση) αύξησε τους όγκους της πάνω από 3%, στο κανάλι του traditional trade (περίπτερα) σημείωσε ανάπτυξη 12%, ενώ στα σούπερ μάρκετ μικρή μείωση 1%.

Την ίδια ώρα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνεχίζει να βρίσκεται σε θετική αναπτυξιακή τροχιά. Το 2023, η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει τον όγκο των συνολικών πωλήσεών της κατά σχεδόν 3%, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά,  σε μία αγορά που συνολικά υποχώρησε κατά 1%. Σε επίπεδο τζίρου η εταιρεία εκτιμάται ότι θα σημειώσει οργανική ανάπτυξη καθαρών πωλήσεων άνω του 20% σε σχέση με το 2022.

Η εταιρεία διαθέτει δύο παραγωγικές μονάδες στις οποίες παράγει περί τα 13 σήματα – μεταξύ αυτών ΦΙΞ, Mythos και Kaiser, ενώ οι επενδύσεις μέσα στην τριετία 2021-2023, άγγιξαν τα 23,1 εκατ. ευρώ. Για το 2024, το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ για την τριετία 2024-2026 ο στόχος είναι να ξεπεραστούν τα 30 εκατ. ευρώ. Στρατηγικά, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θα συνεχίσει να εστιάζει σε περαιτέρω διεύρυνση του αποτυπώματός της στην αγορά, με κανάλι προτεραιότητας αυτό της κρύας αγοράς (HO.RE.CA.), στοχευμένη ανάπτυξη του premium χαρτοφυλακίου της, εμπλουτισμό των διαθέσιμων επιλογών προς τους καταναλωτές, σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται και με ιδιαίτερη έμφαση στα μη αλκοολούχα προϊόντα και εστίαση στην τουριστική αγορά.

Μαρία Τσιβγέλη