Ο άνθρωπος δεν θα πρέπει να ρωτάει ποιο είναι το νόημα της ζωής του, αλλά θα πρέπει μάλλον να συνειδητοποιήσει ότι είναι αυτός στον οποίο απευθύνεται η ερώτηση. - Victor Frankl, 1905-1997, Αυστριακός νευρολόγος

Αύξηση εσόδων για τον όμιλο της Attica Group το πρώτο εξάμηνο του 2024

11 Σεπτεμβρίου, 2024

Aύξηση εσόδων στο πρώτο εξάμηνο του 2024 στην ελληνική ακτοπλοΪα και τους διεθνείς πλόες, παρουσίασε ο όμιλος της Αttica Group, για πρώτη φορά μετά την απορρόφηση της ΑΝΕΚ και την ενσωμάτωση των οικονομικών της στοιχείων. Την ίδια ώρα η υλοποίηση του σχεδιασμού της Attica Group προς την πράσινη μετάβαση συνεχίζεται.
Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε στα 317,2 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2024 έναντι 244,3 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 29,9%.
Τα κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 19,5 εκατ. ευρώ έναντι 47,5 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2023) ενώ προέκυψαν ενοποιημένες ζημίες μετά από φόρους 4,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 3,3 εκατ. ευρώ το α΄εξάμηνο 2023.
Επισημαίνεται πως τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου και γενικότερα της χρήσης 2024 επιβαρύνονται με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ, όπως ενδεικτικά το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των πληρωμάτων και του προσωπικού ξηράς.
Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος του ομίλου επηρεάσθηκε από την αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων κατά 9% σε σχέση με το α’ εξάμηνο 2023, καθώς και την επιβάρυνση για αγορά δικαιωμάτων ρύπων σύμφωνα με το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εφαρμόζεται για πρώτη φορά από 1.1.2024. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα του ομίλου στις 30.06.2024 ανέρχονταν σε 157,8 εκατ. ευρώ έναντι 103,4 εκατ. ευρώ στις 31.12.2023.

 Αγορές και μεταφορικό έργο

O στόλος του ομίλου με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries», «Hellenic Seaways» και «Anek Lines», αριθμεί 42 πλοία, από τα οποία τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, τα 12 ταχύπλοα και 2 είναι φορτηγά – οχηματαγωγά.  
Το μεταφορικό έργο του ομίλου παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο 2023. Ειδικότερα, το α’ εξάμηνο του 2024 τα πλοία του ομίλου μετέφεραν 2,8 εκατ. επιβάτες έναντι 2,4 εκατ. επιβατών το α’ εξάμηνο του 2023, αύξηση 16,7%, 462.000 Ι.Χ. οχήματα έναντι 365.000 Ι.Χ. οχημάτων το α’ εξάμηνο του 2023, αύξηση 26,6% και 266.000 φορτηγά έναντι 209.000 το α’ εξάμηνο του 2023, αύξηση 27,3%.
 
Επενδύσεις

 Ο όμιλος προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς 2 πλοίων τύπου E-Flexer προς ναυπήγηση, τα οποία θα είναι πιστοποιημένα methanol ready και battery ready, με μηχανές που είναι σχεδιασμένες ώστε να λειτουργούν με 3 διαφορετικούς τύπους καυσίμου, και θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής. Η παραλαβή τους έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027. Κατά το β΄ εξάμηνο 2024, η εταιρία προέβη στην εξαγορά των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων ΚΙΣΣΑΜΟΣ και ΚΥΔΩΝ.Η απόκτηση των δύο πλοίων προέκυψε από την άσκηση του σχετικού δικαιώματος εξαγοράς που προβλεπόταν στις συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης, έναντι συνολικού τιμήματος  4,4 εκατ. ευρώ και 4,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.