Τη διεκδίκηση νέων σχολικών κτιρίων και όχι την κατάργηση των λυόμενων κτιρίων με «πάστωμα», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «μαθητών σε σχολεία που τα διαχωριστικά των τάξεων γίνονται με γυψοσανίδες» ζητά με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας. Την παρέμβασή της προκάλεσε η απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης και η εισήγησή της προς το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο θα συνεδριάσει διά περιφοράς την ερχόμενη Δευτέρα (12/8), για τη μεταστέγαση μαθητών που φοιτούν σε τρία λυόμενα σχολεία.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, αν και η αιτιολογία μετεγκατάστασης είναι η επικινδυνότητα των λυόμενων σχολείων, στην απόφαση της Επιτροπής αναφέρεται «πιθανή ακαταλληλότητα». Επιπλέον, οι Σύλλογοι γονέων ανέμεναν την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με το συγκεκριμένο θέμα-όπως αναφέρουν ότι είχε υποσχεθεί ο δήμαρχος- για τις 26/8 ώστε να ακούσουν τις τελικές προτάσεις και να ακουστούν τα αιτήματά τους.
«Κανείς δεν θέλει να συνεχιστεί το απαράδεκτο καθεστώς των λυόμενων σχολείων, όμως δεν μπορεί να αποτελεί λύση το γκρέμισμα τους, χωρίς να έχει αρχίσει η κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων. Οι υποσχέσεις για δύο κτίρια, που είναι χωρίς αντίκρισμα αφού δεν υπάρχουν ούτε τα χρήματα, ούτε οι μελέτες, δεν μας ικανοποιούν» τονίζει η Ομοσπονδία.
Τίθεται παράλληλα το ερώτημα με ποιον τρόπο θα μπορούν να λειτουργήσουν το 3ο Γυμνάσιο και 3ο Λύκειο με το Διαπολιτισμικό λύκειο ή τα 23ο και 26ο Γυμνάσια και 32ο Λύκειο με το Διαπολιτισμικό γυμνάσιο σε ήδη επιβαρυμένα κτίρια, λόγω του αριθμού των μαθητών, των διαφορετικών ηλικιών και την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Τα μέλη της Ομοσπονδίας καλούν το Δημοτικό Συμβούλιο «να αρνηθεί μία τέτοια διαδικασία που σε κάθε περίπτωση δεν είναι τιμητική, αλλά και μπορεί να αποβεί παράνομη αλλά ταυτόχρονα αντιπαιδαγωγική και επικίνδυνη για τα παιδιά μας». Ταυτόχρονα, ζητούν να απαιτήσει τη δια ζώσης συνεδρίασή του για την σχολική στέγη και να πάρει αποφάσεις για την διεκδίκηση νέων σχολικών κτιρίων.