Με μικρή άνοδο λιανικών πωλήσεων στην εγχώρια αγορά και αισθητή πτώση εξαγωγών έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2024 για τον κλάδο της ένδυσης- κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα, με την πορεία του να «αντιγράφει» την αντίστοιχη μικτή εικόνα του τελευταίου εξαμήνου του 2023. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια αγορά σημείωσαν αύξηση 3,6% και ανήλθαν σε 682 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2024. Αντίθετα, αρνητική ήταν η πορεία των εξαγωγών, με σημαντική μείωση, κατά 21,4%, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές.
Η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το πρώτο τρίμηνο του 2024 ανήλθε σε 463 εκατ. ευρώ, έναντι 588 εκατ. το 2023. Οι εξαγωγές ενδυμάτων παρουσίασαν μείωση 15,9%, της κλωστοϋφαντουργίας 21,9% και του βαμβακιού 28%. Η μείωση των εξαγωγών επηρέασε αρνητικά τον συνολικό κύκλο εργασιών, ο οποίος στην ένδυση κατέγραψε πτώση 7,4% και στην κλωστοϋφαντουργία 9,5%. Μείωση κατέγραψαν επίσης και οι εισαγωγές σε ποσοστό 8,7%. Για το σύνολο της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας ανήλθαν σε αξία σε 800 εκατ. ευρώ το 2024 έναντι 877 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2023. Η μείωση των εισαγωγών της κλωστοϋφαντουργίας ήταν μεγαλύτερη και ανήλθε σε 12%, ενώ της ένδυσης ανήλθε σε 7,2%.
φωτ.αρχείου