Η πολιτική είναι ένας χώρος με χαμηλές προσδοκίες και περίεργα μέτριες απαιτήσεις, όπου όλοι είναι καλοί, εκτός αν είναι εγκληματίες, και όλοι είναι σοφοί, εκτός αν είναι - σε γελοίο βαθμό - κάτι άλλο. Frank Moore Colby, 1865-1925, Αμερικανός συγγραφέας

64ο ΦΚΘ: Ένα …ελληνικό «Μέντιουμ» στο Διεθνές Διαγωνιστικό εντυπωσίασε στη χθεσινή του πρεμιέρα

8 Νοεμβρίου, 2023

Μια κοπέλα από την επαρχία βαδίζει προς την ενηλικίωσή της, στους δρόμους της Αυγουστιάτικης Αθήνας. Έχοντας πρόσφατα χάσει τη μητέρα της, προσπαθεί να ισορροπήσει τα συναισθήματά της, τη σχέση με τη μεγαλύτερη αδερφή της, ενώ παράλληλα κάνει πειραματισμούς και μέσα της ξυπνά η έλξη στο πρόσωπο ενός αινιγματικού άνδρα…

   Το «Μέντιουμ» της Χριστίνας Ιωακειμίδη, είναι η μία από τις τρεις ελληνικές ταινίες που συμμετέχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Χθες βράδυ έκανε την ελληνική πρεμιέρα της στον Κινηματογράφο Ολύμπιον, παρουσία της σκηνοθέτιδας, πολλών εκ των συντελεστών, αγαπημένων φίλων τους και πλήθος κόσμου.

   Η ίδια ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα πριν από λίγους μήνες στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ του Σαράγεβο, όπου κατέκτησε το βραβείο του κινηματογραφικού portal Cineuropa, αξίας 5.000 ευρώ, το οποίο απονέμεται σε ταινία καλλιτεχνικής αξίας, που προωθεί την ιδέα του ευρωπαϊκού διαλόγου και της συμπερίληψης.

   «Με μάγεψε με κάποιον τρόπο αυτός ο χαρακτήρας, αλλά και τα θέματα που επεξεργάζεται το έργο, που έχουν να κάνουν με τις οικογενειακές σχέσεις, με τη δυσκολία στην επικοινωνία και γενικότερα τη δυσκολία στις σχέσεις» ανέφερε αμέσως μετά την προβολή η σκηνοθέτιδα, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Εξήγησε, δε, ότι το σενάριο βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γιώργου Συμπάρδη που κυκλοφόρησε το 1987.

   «Μέχρι τώρα είναι δικά μου τα σενάρια και στις μικρού μήκους ταινίες μου και στην προηγούμενη μεγάλου μήκους. Τώρα όμως δεν ήθελα να γράψω ένα σενάριο από την αρχή, ήθελα να είναι βασισμένο σε κάτι άλλο» ανέφερε η κ. Ιωακειμίδη. Έτσι, διαβάζοντας βιβλία, επέλεξε το συγκεκριμένο για να το μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη. «Μου άρεσε, επίσης, γιατί είναι πολύ κινηματογραφικά γραμμένο αυτό το βιβλίο. Άλλωστε ο συγγραφέας σπούδασε κινηματογράφο, οπότε υπάρχει αυτή η ατμόσφαιρα» συμπλήρωσε.

   Οι αλλαγές που έκανε σε κάποια σημεία του έργου, όπως και η προσωπική της ματιά της στη μεταφορά του, ήταν ένα από τα μεγαλύτερα άγχη της, κυρίως απέναντι στο συγγραφέα ως προς το πώς επεξεργάστηκε τη δική του δουλειά, αν και ο ίδιος «με γενναιοδωρία», όπως σημειώνει, της έδειξε απόλυτη εμπιστοσύνη. «Στο βιβλίο η πρωταγωνίστρια δεν είναι τόσο μικρή όσο στην ταινία, οπότε δεν πρόκειται για ιστορία ενηλικίωσης, αλλά είναι μία μετάβαση ενός χαρακτήρα, που μέσα από τη γνωριμία μ’ αυτόν τον άνθρωπο αποφασίζει να κάνει ένα βήμα και να εμπιστευτεί τον εαυτό της και να κυνηγήσει αυτό που επιθυμεί» εξηγεί.

   Η συγκίνηση και η ευαισθησία που αναδύεται από την ταινία, η ανάγκη για εξερεύνηση και το ενορατικό στοιχείο που αποκαλύπτει ο τίτλος, είναι τα στοιχεία που συγκράτησαν οι θεατές και που εξέφρασαν με θετικά σχόλια μετά τη λήξη της προβολής, στη διάρκεια της συζήτησης που είχαν με τη σκηνοθέτιδα. Στάθηκαν ακόμη στη νεαρή πρωτοεμφανιζόμενη πρωταγωνίστρια, Αγγελική Μπεβεράτου, ζητώντας να μάθουν λεπτομέρειες για την εμπειρία αυτής της συνεργασίας.

   Η ταινία «Μέντιουμ» είναι από σήμερα διαθέσιμη για θέαση στην on line πλατφόρμα του Φεστιβάλ, ενώ για αύριο, στις 22:00, είναι προγραμματισμένη η δεύτερη προβολή, στον κινηματογράφο Τζον Κασαβέτης στο Λιμάνι.

   Βαρβάρα Καζαντζίδου