Πραγματικότητα είναι οτιδήποτε αρνείται να εξαφανιστεί όταν σταματώ να πιστεύω σ΄αυτό. Philip Dick, 1928-1982, Αμερικανός συγγραφέας επιστ. φαντασίας

Τα γλυπτά του Παρθενώνα ενέπνευσαν τη σχεδιάστρια Δάφνη Βαλέντε

18 Απριλίου, 2024

Στην πασαρέλα που έχει διαμορφωθεί στο MOMus Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, περπατούν γυναίκες διαφορετικού σωματότυπου και ηλικίας. Τα ρούχα τους …φωνάζουν «Lost my marbles» και είναι ο τρόπος με τον οποίο η σχεδιάστρια Δάφνη Βαλέντε επέλεξε να διατρανώσει την υποστήριξή της στην επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα.
Δημιουργίες από τη νέα συλλογή της καταξιωμένης σχεδιάστριας, εμπνευσμένες από τα Γλυπτά του Παρθενώνα που παραμένουν στο Βρετανικό Μουσείο, παρουσιάστηκαν χθες βράδυ στη Θεσσαλονίκη, σε μία εκδήλωση με φιλανθρωπικό χαρακτήρα.
«Όλες μου οι συλλογές εμπνέονται από την αρχαία Ελλάδα. Η συγκεκριμένη ιδέα μού ήρθε πέρσι το καλοκαίρι, όταν ήμουν στο Λονδίνο και διάβασα στις ειδήσεις πως είχαν κλαπεί πάρα πολλά πολύτιμα αντικείμενα από το Βρετανικό Μουσείο. Τότε αναρωτήθηκα αν τα δικά μας γλυπτά είναι ασφαλή μέσα σ’ αυτό το μουσείο κι έτσι άρχισα να το δουλεύω στο μυαλό μου», δήλωσε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, στο περιθώριο της εκδήλωσης η Δάφνη Βαλέντε.
Λίγο καιρό αργότερα το θέμα πήρε μεγάλη δημοσιότητα και παρά το γεγονός ότι δεν της αρέσει να ασχολείται με θέματα που απασχολούν την επικαιρότητα αλλά επιλέγει πιο ιδιαίτερα και περίεργα, το συγκεκριμένο είχε ήδη δρομολογηθεί. «Σκέφτηκα ότι επειδή η μόδα έχει φωνή -από τη στιγμή που ελκύει δημοσιότητα, είναι ένας άλλος τρόπος να περάσουμε ένα τρανταχτό μήνυμα ότι θέλουμε επιτέλους αυτό που μας ανήκει, που είναι τα γλυπτά μας πίσω», εξήγησε η κ. Βαλέντε.
Έτσι λοιπόν, άρχισε να δημιουργεί ρούχα που θυμίζουν γλυπτά και επιπλέον κατασκευάζονται με παρόμοιο τρόπο. «Εγώ κάνω γλυπτική με το ύφασμα, δεν σχεδιάζω. Πλάθω τα ρούχα πάνω στην κούκλα, οπότε κάνω έναν παραλληλισμό μεταξύ της δουλειάς μου και της αρχαιοελληνικής γλυπτικής», πρόσθεσε η σχεδιάστρια, που μέσα στα σχεδόν 40 χρόνια που δραστηριοποιείται στον χώρο, έχει κατορθώσει να βάλει τη σφραγίδα της και να δημιουργήσει μία δική της, μοναδική αισθητική.
Χθες βράδυ, στον μακρύ διάδρομο του MOMus που είχε μετατραπεί σε πασαρέλα, το κοινό είχε την ευκαιρία να απολαύσει δεκαέξι μοντέλα, που παρουσίασαν 32 δημιουργίες της Δάφνης Βαλέντε, οι οποίες χαρακτηρίζονταν από λιτές και λεπτεπίλεπτες πτυχές. Στο τέλος της παρουσίασης, «παρήλασαν» και χειροκροτήθηκαν παιδιά από το Παιδικό Χωριό SOS Πλαγιαρίου, αφού μέρος των εσόδων της εκδήλωσης διατέθηκε στον συγκεκριμένο οργανισμό.
Η συντονίστρια της ομάδας στήριξης Παιδικών Χωριών SOS Ρενάτα Τσιρλιγκάνη ευχαρίστησε τη σχεδιάστρια, που όπως είπε είναι από παλιά φίλη των Παιδικών Χωριών και υποστηρίκτρια του έργου τους. Ανέφερε επιγραμματικά τα προγράμματα τις διεθνούς οργάνωσης που ιδρύθηκε το 1949 στην Αυστρία και λειτουργεί σε 136 χώρες και τόνισε πως «όλα τα έξοδα λειτουργίας όλων των προγραμμάτων μας, γίνονται αποκλειστικά από μεγάλες και μικρές δωρεές και από εκδηλώσεις όμως είναι σημερινή».
Βαρβάρα Καζαντζίδου

ΦΩΤ./ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΗΡΑΣ