Όταν κάποιος διατείνεται ότι δεν πρόκειται για τα χρήματα αλλά είναι θέμα αρχής, τότε πρόκειται για τα χρήματα. Abraham Lincoln, 1809-1865, Αμερικανός πρόεδρος

Χρειάζεται ένα βιώσιμο πλάνο για τα έργα υποδομών

19 Ιούνιος, 2019

Την αναγκαιότητα υλοποίησης ενός βιώσιμου πλάνου για τα έργα υποδομών, βάσει ενός σχεδιασμού που θα χαρακτηρίζεται από μέτρο, συνέπεια και προγραμματισμό, τόνισε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ, Κώστας Καραμανλής, από το βήμα του 3ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη χρηματοδότηση νέων έργων. Παρουσιάζοντας το σχέδιο της ΝΔ για τις υποδομές, το οποίο χαρακτήρισε μετρημένο και ορθολογικό, αναφέρθηκε στην ανάγκη εκπόνησης εθνικής στρατηγικής με ορίζοντα 15ετίας, που θα εντάσσονται έργα για τα οποία θα υπάρχουν μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας από ανεξάρτητους φορείς.

Όπως είπε ο κ. Καραμανλής, δέσμευση της αξιωματικής αντιπολίτευσης αποτελεί ένα Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Φυσικών Πόρων και Ανάπτυξης Υποδομών με σοβαρό και τεκμηριωμένο σχεδιασμό, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα «καταστροφικών καθυστερήσεων», και έφερε ως παράδειγμα το Πάτρα-Πύργος. Ακόμη, υπογράμμισε ότι βασικές υποδομές της χώρας, όπως η Εγνατία Οδός, παραμένουν ασυντήρητες με σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινότητα και την ασφάλεια των πολιτών.

Όσο για τα χρηματοδοτικά εργαλεία, μίλησε για τις λεγόμενες Προτάσεις Καινοτομίας, οι οποίες έχουν ήδη εφαρμοστεί σε χώρες τις ΕΕ. Υποδομή στην οποία, κατά τον κ. Καραμανλή, θα μπορούσε αυτό το εργαλείο να αξιοποιηθεί αποτελεί το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που θα αντικατασταθεί από το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. «Αν δεν σκεφτούμε σήμερα έξυπνες ιδέες για την αξιοποίηση αυτού του χώρου στο παραλιακό μέτωπο του Ηρακλείου, θα ζήσουμε ως φάρσα όσα έχουμε ζήσει τόσο χρόνια στο Ελληνικό», υποστήριξε.

Τέλος, αναφερόμενος στη «μονομερή», όπως τη χαρακτήρισε, απόφαση της Αττικής Οδού για αύξηση των διοδίων τελών σε δύο φάσεις, σημείωσε ότι αντίστοιχου τύπου ενέργειες δεν μπορούν να αξιοποιούνται σε μία τέτοια περίοδο ως μέσο πίεσης για την επόμενη κυβέρνηση. Όπως τόνισε, αντί για τις μειώσεις διοδίων τελών ως αντιστάθμισμα για την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης, τις οποίες είχε προαναγγείλει η παρούσα η κυβέρνηση, «οι σχετικές διαπραγματεύσεις προφανώς κατέρρευσαν, αποδεικνύοντας σε όλους μας τις δεινές διαπραγματευτικές ικανότητες της σημερινής κυβέρνησης».

Read previous post:
Η χώρα διαθέτει ολοκληρωμένο σχέδιο υποδομών και μεταφορών

«Τα έργα δεν ανήκουν σε κανέναν υπουργό, σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν περιφερειάρχη, αλλά στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει».

Close