Οι άνθρωποι πείθονται πιο εύκολα από εξηγήσεις που ανακαλύπτουν μόνοι τους παρά από αυτές που σκέφτονται κάποιοι άλλοι. Blaise Pascal, 1623-1662, Γάλλος στοχαστής

Το κέντρο ασφάλειας της Volvo παραμένει ένα από τα πιο προηγμένα εργαστήρια δοκιμών σύγκρουσης στον κόσμο

4 Δεκεμβρίου, 2020

Φέτος, το κέντρο ασφάλειας της Volvo γιορτάζει τα 20ά του γενέθλια. Από τη στιγμή που εγκαινιάστηκε από τον Σουηδό βασιλιά, το 2000, έως και σήμερα παραμένει ένα από τα πιο προηγμένα εργαστήρια δοκιμών σύγκρουσης στον κόσμο.

Το Safety Centre βοηθά τους μηχανικούς της εταιρείας να οδηγούν τις εξελίξεις στην ασφάλεια και να αντλούν γνώση από πραγματικά ατυχήματα. Συμβάλλει στην υλοποίηση του στόχου της εταιρείας, που προβλέπει ένα μέλλον στο οποίο κανείς δεν θα χάνει τη ζωή του ή θα τραυματίζεται σοβαρά μέσα σε ένα νέο Volvo.

Το εργαστήριο δοκιμών σύγκρουσης Volvo Cars Safety Centre είναι μία πολυλειτουργική εγκατάσταση που επιτρέπει στους μηχανικούς ασφαλείας να αναδημιουργούν αμέτρητα κυκλοφοριακά σενάρια και ατυχήματα και να εκτελούν δοκιμές που υπερβαίνουν κατά πολύ όσα απαιτούν οι κανονισμοί.

Το εργαστήριο διαθέτει δύο διαδρόμους δοκιμών, με μήκος 108 και 154 μέτρα. Ο πιο μικρός από τους δύο είναι κινητός και μπορεί να τοποθετηθεί σε γωνίες από 0 έως 90 μοίρες, ώστε να πραγματοποιούνται crash test σε διαφορετικές γωνίες και ταχύτητες, αλλά και να εξομοιώνονται συγκρούσεις ανάμεσα σε δύο κινούμενα αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητα μπορεί να συγκρουστούν σε ταχύτητες έως και 120 χλμ/ώρα.

Στον εξωτερικό χώρο, γίνονται διάφορες άλλες δοκιμές, όπως συγκρούσεις με ανατροπή και εκτροπή εκτός δρόμου, όπου τα αυτοκίνητα ρίχνονται με υψηλές ταχύτητες σε ένα χαντάκι. Εδώ, η Volvo προσφέρει επίσης στις υπηρεσίες διάσωσης την ευκαιρία να τελειοποιήσουν τις ικανότητές τους στη διασωστική, όπως έγινε πρόσφατα, όταν έριξαν νέα μοντέλα Volvo από ύψος 30 μέτρων για να προσομοιώσουν τις σοβαρές ζημιές που συμβαίνουν στις ακραίες συγκρούσεις.

Μέσα στον κύριο χώρο, μία τεράστια μπαριέρα συγκρούσεων χρησιμοποιείται σε διάφορες πλευρικές, μετωπικές και οπίσθιες συγκρούσεις. Το βάρος της είναι εντυπωσιακό, 850 τόνοι, αλλά αν χρειαστεί μπορεί να μετακινηθεί σε διαφορετικά σημεία με τη χρήση ειδικών μηχανισμών.

Επιπλέον, υπάρχει ένα πλήθος από άλλες σταθερές και κινούμενες μπαριέρες που χρησιμοποιούνται σε crash test, συμπεριλαμβανομένης μιας δομής που μοιάζει με άλκη, η οποία προσομοιώνει ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται παρόμοια ζώα.

Κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων, στο αυτοκίνητο, στα ανδρείκελα δοκιμών και στις μπαριέρες τοποθετούνται αισθητήρες που επιτρέπουν στους μηχανικούς να καταγραφούν ολόκληρη την αλυσίδα συμβάντων με λεπτομέρειες. Δεκάδες κάμερες υψηλής ευκρίνειας καταγράφουν επίσης το crash test από κάθε πιθανή γωνία.

Πριν πραγματοποιηθεί ένα κανονικό crash test, το μοντέλο που δοκιμάζεται έχει ήδη περάσει από χιλιάδες δοκιμές σύγκρουσης στον εξομοιωτή. Όλα τα δεδομένα που προκύπτουν από αυτές τις δοκιμές χρησιμοποιούνται στη συνέχεια από τους μηχανικούς της Volvo για να αναπτύξουν πιο ασφαλή αυτοκίνητα.

Τέλος, καθώς η εταιρεία προχωρά στην κατεύθυνση ενός πλήρως ηλεκτρικού μέλλοντος, τα τελευταία έτη το Volvo Cars Safety Centre έχει προετοιμαστεί με τον κατάλληλο εξοπλισμό για την ασφαλή διενέργεια δοκιμών σύγκρουσης και με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κ.Π.