Τα μόνα πράγματα που μπορεί κανείς να θαυμάζει για πολύ, είναι τα πράγματα που θαυμάζει χωρίς να ξέρει γιατί. Jean Rostand, 1894-1977, Γάλλος επιστήμονας & φιλόσοφος

Το Hyundai i20 1.0 T-GDi 100PS 48V DCT ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία

8 Ιουνίου, 2021

Με το Hyundai i20 οι Κορεάτες ανεβάζουν τον πήχη στην κατηγορία. Το 3ης γενιάς μοντέλο υιοθετεί μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, που διαθέτει περισσότερο στυλ και δυναμισμό. Έχει παράλληλα υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, ενώ η πρακτικότητα, η άνεση και το ντιζάιν έχουν ανέβει κατακόρυφα, κατατάσσοντάς το ως ένα από τα σημαντικά μοντέλα της κατηγορίας.

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, οι διαστάσεις του έγιναν πιο δυναμικές. Το μήκος μεγάλωσε κατά 5 χιλιοστά, το πλάτος κατά 30 χιλιοστά, ενώ έχει χαμηλώσει κατά 24 χιλιοστά, με τις συνολικές διαστάσεις να είναι 4040Χ1775Χ1450 χιλιοστά. Αυτό έχει ως συνέπεια να δοθεί περισσότερος χώρος στην καμπίνα του οδηγού και στους αποθηκευτικούς χώρους. Παράλληλα, το ολοκαίνουριο i20 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Hyundai στην Ευρώπη που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness», η οποία χαρακτηρίζεται από την αρμονία μεταξύ τεσσάρων θεμελιωδών στοιχείων, των αναλογιών.

Εμφανισιακά είναι ένα μοντέλο που δεν μας άφησε ασυγκίνητους. Στο μπροστινό μέρος η σπορ εμφάνιση ενισχύεται με τους Full LED προβολείς που έχουν μια κλίση προς τα κάτω, διαθέτει μεγάλη γρίλια και τα έντονα νεύρα στο καπό που το κάνουν πιο δυναμικό και σπορ. Πλάγια διακρίνονται οι ανάγλυφες πόρτες, η γραμμή που ξεκινάει από το φτερό και καταλήγει λίγο πριν την C κολώνα και οι όμορφες ζάντες που σε κάθε περίπτωση συγκεντρώνουν τα βλέμματα όλων. Το ίδιο εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος του μοντέλου όπου ξεχωρίζουν τα πίσω φωτιστικά σώματα που ενώνονται μεταξύ τους, έχουν σχήμα Ζ, υπάρχει όμορφη και μεγάλη αεροτομή που κύριο μέλημα έχει την σκίαση των πίσω επιβατών και ένας νέος πίσω προφυλακτήρας. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 262 λίτρα, που μπορεί να θεωρηθεί μικρός και αυτό γιατί στο κάτω μέρος βρίσκεται η μπαταρία 48V.

Το εσωτερικό μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή. Η σπορ φιλοσοφία ήταν εμφανέστατη σε κάθε σημείο της καμπίνας, με τα πάντα να τα έχουμε σε απόλυτη εργονομία. Η θέση οδήγησης ήταν πολύ καλή. Τα πλαστικά ήταν σκληρά, ενώ αίσθηση μας προκάλεσαν οι οριζόντιες λεπίδες που χαρίζουν πλάτος και στυλ. Στο κέντρο του ταμπλό η ψηφιακή οθόνη 8” μας πρόσφερε λειτουργίες split-screen για ταυτόχρονες απεικονίσεις, ενώ στην όπισθεν υπήρχαν γραμμές καθοδήγησης στην κάμερα οπισθοπορείας. Τα Apple CarPlay και Android Auto λειτουργούν ασύρματα, επιτρέποντας σε οδηγό και επιβάτες τον γρήγορο χειρισμό των smartphones τους στην 8” οθόνη. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός LED στο εσωτερικό του χαρίζει αρμονία, ενώ το αποκορύφωμα είναι το σύστημα ήχου Bose, με οκτώ ηχεία, συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer.

Πίσω από το τιμόνι ο οδηγός έχει μια οθόνη 10,25” όπου είχαμε κάθε στιγμή τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου. Παράλληλα είχαμε στη διάθεσή μας τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal και Sport), που απεικονίζονταν στην οθόνη με διαφορετικά χρώματα. Το τιμόνι αποδείχθηκε πολυλειτουργικό και είχε όλα τα απαραίτητα κουμπιά για τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου. Φυσικά είχαμε στη διάθεσή μας όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που διόρθωναν τυχόν λάθη και παραλείψεις μας.

Κάτω από το καπό βρίσκονταν ο γνωστός τρικύλινδρος 1000άρης τούρμπο κινητήρας με τους 100 ίππους και συνδυάζονταν με ένα υβριδικό σύστημα 48V. Είχε ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία. Από την στάση μέχρι τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειαστήκαμε 11,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ήταν 185 χλμ./ώρα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6.1 λτ./100 χλμ. Τιμή που σίγουρα μας ικανοποιεί αν σκεφτούμε ότι είχαμε στη διάθεσή μας ένα νευρικό κινητήρα, έτοιμο για όλα.

Τα εύσημα τα πήρε στην ποιότητα οδήγησης καθώς ήταν υποδειγματικό στον δρόμο, με την ανάρτηση να είναι σκληρή, δίνοντας την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο είναι τοποθετημένο για εκτός πόλης διαδρομές. Παρά την σφικτή ανάρτηση, η άνεση παρέμεινε κορυφαία. Στο ταξίδι το μοντέλο ήταν υποδειγματικό. Καθ’ όλη τη διάρκεια της οδήγησης και κυρίως στις επιταχύνσεις ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει με επιπλέον ροπή τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το i20 αναμφισβήτητα είναι αυτοκίνητο εντός και εκτός πόλης. Μας άρεσαν οι χώροι του, η όμορφη εμφάνισή του, οι χώροι που νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, η χαμηλή κατανάλωση και η τιμή αγοράς του. Από την άλλη δεν μας άρεσαν τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και ο μικρός αποθηκευτικός χώρος. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στοιχίζει 16.790 ευρώ, ενώ η φθηνότερη έκδοση ξεκινάει από τις 13.990 ευρώ.

Κυριάκος Παρασίδης