Οι ριζοσπαστικές ιδέες μιας εποχής είναι ο κοινός νους της επόμενης - Matthew Arnold, 1822-1888, Άγγλος ποιητής

Το Hyundai i10 κερδίζει το «στοίχημα» της πόλης

22 Ιανουαρίου, 2021

Η Hyundai συνεχίζει να επενδύει στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, κάνοντας την υπέρβαση και προσφέροντας πολύ περισσότερα από τους ανταγωνιστές. Ο λόγος για το νέο i10 που η ιστορία έχει δείξει ότι από το 2008 που πρωτοκυκλοφόρησε έχει φανατικούς φίλους. Διόλου τυχαίο αυτό, αφού σε όλη τη διάρκεια της πορείας του έδειξε ότι διαθέτει πολυάριθμες αρετές.

 

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον κινητήρα 1.200 κ.εκ. MPi με τους 84 ίππους και τα 118 Nm ροπής, ο οποίος συνδυαζόταν με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Και επειδή οι περισσότεροι λένε ότι η «αρχή είναι το ήμισυ του παντός», έτσι και εμείς από την πρώτη ματιά ενθουσιαστήκαμε εξωτερικά. Τα σχεδιαστικά καλούδια στο μπροστινό και πίσω μέρος του αυτοκινήτου, η πίσω αεροτομή, τα περίτεχνα σημεία αναγραφής του μοντέλου, η ανανεωμένη μπροστινή μάσκα, μας έκαναν να το δούμε με άλλο μάτι. Εσωτερικά η καλή εντύπωση που σχηματίσαμε για το εξωτερικό προφίλ συνεχίστηκε και για το ευρύχωρο σαλόνι, την διχρωμία στο ταμπλό τις επενδύσεις στις πόρτες, όπως και με την ποιότητα των υλικών.

 

Το νέο Hyundai i10 είναι 20 χιλιοστά μεγαλύτερο σε πλάτος και 20 χιλιοστά μικρότερο σε ύψος από τον προκάτοχο του, ενώ συνολικά το μήκος του αυξήθηκε κατά 5 χιλιοστά, φθάνοντας τα 3,67 μέτρα. Χαρακτηριστικό των μηχανικών είναι η αύξηση των μεταξονίου το οποίο έφθασε τα 2,425 μέτρα, ενώ η αύξηση αυτή είχε σημαντικά οφέλη και στον αποθηκευτικό χώρο ο οποίος έφθασε τα 252 λίτρα που είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία.

 

Την ματιά κερδίζει η ανανεωμένη μπροστινή μάσκα που φιλοξενεί τους μεγάλους, αλλά όμορφους αερογωγούς, τα φωτιστικά σώματα, τα ξεχωριστά LED ημέρας που δίνουν στο αυτοκίνητο ξεχωριστό στυλ και τα βοηθητικά φώτα δεξιά και αριστερά του προφυλακτήρα που ανάβουν το βράδυ κάθε φορά που στρίβει για να φωτίσει τα «τυφλά» σημεία του δρόμου. Εξωτερικά θετική εντύπωση προκαλούν οι ζάντες των 16 ιντσών που προσθέτουν την απαιτούμενη αίγλη και ανεβάζουν τον πήχη πολύ ψηλά αν και έχουμε να κάνουμε με ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.

 

Στο εσωτερικό τα υλικά είναι ποιοτικά με καλή συναρμογή, ενώ διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας. Η διχρωμία κάνει την εμφάνισή της σε πολλά σημεία του εσωτερικού και βελτιώνει ποιοτικά την εικόνα του μοντέλου. Την παράσταση κλέβει η οθόνη των οκτώ ιντσών στο πάνω μέρος του ταμπλό περιλαμβάνοντας την υποστήριξη Android Auto και Apple CarPlay, την ασύρματη φόρτιση smartphone και την κάμερα οπισθοπορείας.

 

Στο κομμάτι της ασφάλειας το μοντέλο διαθέτει τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης όπως το Lane Departure Assistance, το Automatic Emergency Braking και το Forward Collision-Avoidance Assist που χρησιμοποιεί μία κάμερα για αυτοκίνητα και πεζούς μπροστά από το αυτοκίνητο.

 

Μένοντας στο εσωτερικό μας άρεσαν οι μεγάλες για το αυτοκίνητο διαστάσεις, ο άνετος χώρος για τους πίσω επιβάτες και οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι για τα μικροαντικείμενα. Μπορεί με άνεση να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες παρέχοντας όλες τις ανέσεις ακόμη και σε ταξίδι εκτός πόλης.

 

Το μοντέλο έχει ατμοσφαιρικό κινητήρα, επιμένοντας στην πατροπαράδοτη πριν λίγα χρόνια τακτική των αυτοκινητοβιομηχανιών. Το αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με τον 1200 MPi κινητήρα με τους 84 ίππους. Αποδείχθηκε ζωηρός από τις χαμηλές στροφές και είχε μεγάλη ελαστικότητα. Το i10 με ιδανικές συνθήκες από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 12,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 171 χλμ./ώρα. Χαμηλή ήταν και η κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου, η οποία δεν ανέβηκε ακόμη και όταν οδηγήσαμε γρήγορα το αυτοκίνητο, ενώ η μέση κατανάλωση εντός πόλης βρέθηκε λίγο κάτω από τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

 

Στα 540 χιλιόμετρα της δοκιμής που κάναμε κυρίως εντός πόλης, μας άρεσε η ποιότητα κύλισης και η αίσθηση οδήγησης. Με καλή θέση οδήγησης, με καλά για την κατηγορία φρένα και με τις απαραίτητες λειτουργίες εντός της εργονομίας του οδηγού κατατάσσεται μέσα στα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας που διαθέτουν πολλά θετικά στοιχεία. Οικονομικό, γρήγορο, άνετο και όμορφο, συγκεντρώνει πάνω του όλα τα βλέμματα. Αν και η απλή έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα ξεκινάει από τα 11.990 ευρώ, εντούτοις η έκδοση που οδηγήσαμε με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων αγγίζει τα 14.490 ευρώ.

Κυριάκος Παρασίδης