Ο όχλος είναι κάπως σαν τη Σφίγγα του αρχαίου μύθου. Είναι ανάγκη να φτάσουμε σε μια λύση που να δέχεται η ψυχολογία του αλλιώς θα πρέπει να αφεθούμε να μας κατασπαράξει. Gustave Le Bon, 1841-1931, Γάλλος ανθρωπολόγος

Συνεργασία ακαδημαϊκών και επαγγελματιών του Τουρισμού για ανάπτυξη του κλάδου

6 Φεβρουαρίου, 2018

Η μελέτη επικοινωνιακής στρατηγικής ανάκαμψης της Λέσβου μετά την προσφυγική κρίση, που ολοκλήρωσε ομάδα φοιτητών του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) του ACT – American College of Thessaloniki, μέλος του Κολεγίου Ανατόλια Θεσσαλονίκης, παρουσιάσθηκε σε εκδήλωση που πραγματοποίησε ο Φορέας Τουρισμού Μολύβου στο Συνεδριακό Κέντρο Μολύβου.
Στον εναρκτήριο χαιρετισμό του ο πρόεδρος του Φορέα Τουρισμού Μολύβου Νίκος Μόλβαλης, αναφέρθηκε στη στρατηγική στόχευση του δικτύου μελών του φορέα, υιοθετώντας πλήρως τη μελέτη της ομάδας με σκοπό την τοποθέτηση του τόπου ως Διακριτού Τουριστικού Προορισμού στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Ο σχεδιασμός αυτός στοχεύει στην ενίσχυση της τουριστικής ταυτότητας με τα στοιχεία της παράδοσης και της αυθεντικότητας του τόπου, την ανάδειξη της ιδιαιτερότητας της Λέσβου ειδικά σε σχέση με τις ανάγκες και προτιμήσεις αναπτυσσόμενων νέων κάθετων αγορών (ποδήλατο, γαστρονομία, πολιτισμός, περπάτημα, ευεξία, ιστιοπλοΐα, γάμος κ.λπ.), αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής.
«Με αυτό τον τρόπον οδηγούμαστε στην προσέλκυση και εξυπηρέτηση αυτών των ειδικών ομάδων επισκεπτών με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός διακριτού αποτυπώματος στον τουρισμό που μας διαφοροποιεί από άλλους προορισμούς και μας κάνει επιλέξιμους και ανταγωνιστικούς», σημείωσε ο κ. Μόλβαλης.
Το νέο έργο, το οποίο ανέθεσε ο Φορέας Τουρισμού Μολύβου/Μήθυμνας στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) του ACT, αποτυπώνει τις προτάσεις στρατηγικής επικοινωνίας με στόχο την αύξηση της αναγνωσιμότητας της Λέσβου ως τουριστικού προορισμού. Στο πλαίσιο των υφιστάμενων στρατηγικών μάρκετινγκ και κάθετων αγορών, η μελέτη του American College of Thessaloniki παρέχει μια ολοκληρωμένη λύση με τα προωθητικά μηνύματα, τα εργαλεία και τις πρακτικές που αποσκοπούν στην ανατροπή των επιπτώσεων της προσφυγικής κρίσης και των αρνητικών αντιλήψεων που συνδέονται με το νησί. Με κύριο σκοπό την ανάκαμψη της τουριστικής ανάπτυξης στα επόμενα χρόνια, η μελέτη στοχεύει στις μεγάλες γεωγραφικές πηγές τουρισμού του νησιού.
Το έργο αναλύει τα δεδομένα της κατάστασης, όπως έχουν διαμορφωθεί μετά την προσφυγική κρίση. Λαμβάνει, επίσης, υπόψη τους περιορισμένους διαθέσιμους πόρους, καθώς και την προηγούμενη μελέτη του ACT (2012) branding, τοποθέτησης, και στρατηγικής μάρκετινγκ με έμφαση σε κάθετες αγορές. Οι προτάσεις εστιάζουν στην εφαρμογή μιας στοχευμένης, συνεκτικής και ρεαλιστικής επικοινωνιακής στρατηγικής, που αξιοποιεί καλύτερα τα διαθέσιμα τεχνολογικά μέσα (πρακτικά εργαλεία με μικρό κόστος), με σκοπό την ενίσχυση και καλύτερη προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του τόπου.
«Θεωρούμε ιδιαίτερα ελπιδοφόρο και σημαντικό ότι συνδέεται ο ακαδημαϊκός χώρος με την αγορά και τους επαγγελματίες του τουρισμού, καθώς πιστεύουμε ότι η εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει παράγοντα ανάπτυξης του κλάδου» δήλωσε η αναπληρώτρια κοσμήτορας Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του ACT και συντονίστρια του έργου δρ Σεβαστή Κεσαπίδου και πρόσθεσε: «Το έργο αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα “Βιωματικής Μάθησης” που χαρακτηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία την οποία εφαρμόζει το ACT. Οι φοιτητές μας είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν πρακτική εμπειρία στον τομέα των σπουδών τους, διαχειριζόμενοι ένα απαιτητικό έργο. Ταυτόχρονα το ACT συνεχίζει να προσφέρει στην ευρύτερη κοινότητα και στο σύνολο -στοιχείο που αποτελεί βασικό πυλώνα της φιλοσοφίας και της αποστολής του- με καινοτόμες ιδέες και δράσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού και όχι μόνο».
Ο κ. Μόλβαλης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημείωσε: «H μελέτη του ACT αποτελεί για εμάς ένα πολύτιμο οδηγό στη διαμόρφωση της επικοινωνιακής στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσουμε ως προορισμός, καθώς και στην προσπάθεια αλλαγής της εικόνας στα μάτια των πιθανών επισκεπτών μας και γενικά της επανατοποθέτησης της Λέσβου στις τουριστικές αγορές, λαμβάνοντας υπόψη το Προσφυγικό».

Στρ. Μπαλάσκας

Περισσότερα στη κατηγορία Τοπικά Νέα
80%-100% η χρηματοδότηση του Leader για πολιτιστικές δράσεις

Οι δυνατότητες χρηματοδότησης πολιτιστικών φορέων και συλλόγων μέσω διαφόρων προγραμμάτων βρέθηκαν στο επίκεντρο ειδικής ημερίδας που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Κέντρο...

Close