Στην πολιτική, ο ίσιος δρόμος είναι αδιάβατος- Harold Macmillian

Σου ανεβάζει την αδρεναλίνη και την επιθυμία για εξερεύνηση και ταξίδια

28 Ιανουαρίου, 2020

Όταν έχεις στη διάθεσή σου ένα αυτοκίνητο εκτός δρόμου προσπαθείς να ανακαλύψεις τα όριά του. Το οδηγείς έτσι όπως δεν οδηγείς τα περισσότερα αυτοκίνητα, ενώ η πρόκληση δύσκολων διαδρομών είναι αυτή που σου ανεβάζει την αδρεναλίνη και την επιθυμία να εξερεύνηση. Με εξαιρετική τετρακίνηση, έτσι όπως την γνωρίζει καλύτερα από όλους η Jeep, το καινούριο Compass ικανοποίησε τις προσδοκίες για τον τρόπο οδήγησης και τις δυνατότητές του.

Με περισσότερα από 1.200 χιλιόμετρα δοκιμής τόσο στην εθνική οδό, όσο και σε χωμάτινες διαδρομές, αντιληφθήκαμε την ιδιαιτερότητά του. Με μοντέρνα σχεδίαση και υψηλή ποιότητα κατασκευής συνεχίζει μια παράδοση που κρατάει χρόνια. Η έκδοση Compass ουσιαστικά βρίσκεται λίγο πιο πάνω από το μικρό μοντέλο της εταιρείας Renegade και τραβά το βλέμμα από την πρώτη στιγμή χωρίς να προκαλεί με τον όγκο του. Με μήκος να φθάνει τα 4, 394 μέτρα και με το μεταξόνιο να είναι οκτώ πόντους μεγαλύτερο (2, 636 μ) προσφέρει μεγάλους εσωτερικούς χώρους. Το πλάτος βρίσκεται στα 1,819μ και το ύψος στα 1,647μ επιβεβαιώνοντας την άνεση στην καμπίνα των επιβατών. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία εντοπίζεται στα 20,8 εκατοστά, επιβεβαιώνει την εικόνα ενός γνήσιου Jeep που μπορεί να πάει παντού με ασφάλεια και χωρίς άγχος για τον οδηγό και τους επιβάτες.

Εξωτερικά, οι άνθρωποι της εταιρείας έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, καθώς οι επτά κάθετες γρίλιες κλέβουν την παράσταση. Τα έντονα φουσκωμένα φτερά, δίνουν μία ιδιαίτερη εικόνα στα πλαϊνά, ενώ και το πίσω μέρος με τα φώτα να αγκαλιάζουν το αμάξωμα.

Η πολυτέλεια στο εσωτερικό είναι εμφανής, με τα υλικά να είναι άριστα και η συναρμογή άψογη. Σχεδιαστικά στο εσωτερικό ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 8.4 ιντσών μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει με ευκολία το infotainment του αυτοκινήτου, αλλά και να πάρει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για το αυτοκίνητο. Η εργονομία βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο με τον οδηγό να έχει άριστη περιμετρική οπτική ορατότητα, ενώ μπορεί να λειτουργήσει όλα τα συστήματα και να λάβει πληροφορίες του αυτοκινήτου πατώντας τα κουμπιά στο τιμόνι.

Ο χώρος στα πόδια των πίσω επιβατών είναι αρκετός να προσφέρει άνεση, ακόμη και σε πολύωρο ταξίδι, ενώ έχουν στη διάθεσή τους αρκετούς μικραποθηκευτικούς χώρους. Τέλος, ο αποθηκευτικός χώρος των 438 λίτρων στην πράξη είναι αρκετός για να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον 1400άρη Turbo κινητήρα βενζίνης ο οποίος αποδίδει 170 ίππους. Η ροπή των 25,5 κιλών μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη, ο οποίος θέλει κάποια βελτίωση, αφού δεν αποδίδει τα αναμενόμενα. Κυρίως όταν ο οδηγός επιλέξει την επιλογή auto όπου το αυτοκίνητο θέλει πολύ χρόνο για να πιάσει τις δυνατότητές του. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, η μέση τιμή της βενζίνης όταν το οδηγήσαμε για πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα με 120 χλμ/ώρα στην εθνική οδό κυμάνθηκε κοντά στα 8,4 λίτρα/100 χλμ, ενώ όταν το πιέσαμε η κατανάλωση ανέβηκε τουλάχιστον δύο λίτρα. Η επιτάχυνση από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ/ώρα ήρθε σε 9,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 200 χλμ/ώρα.

Θα θέλαμε αυτό το αυτοκίνητο να το δοκιμάσουμε με χωμάτινα ελαστικά ώστε να αποκαλύψουμε όλες τις δυνατότητες του. Όχι πως αυτό αναιρεί ότι έχουμε ένα καλοστημένο Jeep, με απεριόριστες εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά σίγουρα αν υπάρχουν και οι προϋποθέσεις, τότε μπορείς να πιάσεις τα όρια ενός ξεχωριστού αυτοκινήτου.

Είναι σίγουρο ότι με αυτό το μοντέλο η Jeep θέλει να διεισδύσει στη κατηγορία των premium SUV. Με έντονη και καλαίσθητη εμφάνιση, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, με πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, με μεγάλους χώρους, ξεχωριστό ντιζάιν, με πολλές δυνατότητες οδήγησης, αλλά με λίγο αυξημένη κατανάλωση, θα πρέπει κάποιος να δαπανήσει 36.300 ευρώ για να αποκτήσει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ποσό που ακούγεται μεγάλο, αλλά σίγουρα όχι τόσο όταν έχεις απέναντί σου ένα αυθεντικό Jeep Compass.

Κυριάκος Παρασίδης

Read previous post:
Η Φτώχεια στην Ελλάδα και τις χώρες της ΕΕ: Έρευνα του Ελληνικού Δικτύου για την Καταπολέμηση της Φτώχειας

Η πρόσβαση στη στέγη, τη δημόσια υγεία και την εργασία γίνεται όλο και πιο δύσκολη, ακόμα και στις αναπτυγμένες χώρες...

Close