Η Γνώση μπορεί να δίνει βαρύτητα αλλά οι επιτυχίες δίνουν λάμψη, και πολλοί περισσότεροι είναι αυτοί που βλέπουν παρά αυτοί που ζυγίζουν. Philip Stanhope Chesterfield, 1694-1773, Άγγλος πολιτικός & συγγραφέας

Σοκ από το ατύχημα και δέος για τα συστήματα ασφαλείας από τους πιλότους

30 Νοεμβρίου, 2020

    Ενώ ο Ρομέν Γκροζάν αναρρώνει στο στρατιωτικό νοσοκομείο BDF από το τρομακτικό ατύχημα που υπέστη στο GP του Μπαχρέιν, οι υπόλοιποι πιλότοι προσπαθούν ακόμα να συνέλθουν από το σοκ. Η ανακούφιση για την υγεία του 34χρονου Γάλλου μεγάλη, όπως και η ικανοποίηση για τη δουλειά που έκαναν τα συστήματα ασφαλείας, όπως ο κλωβός ασφαλείας από τιτάνιο, που κάθονται οι οδηγοί της F1, οι μεταλλικές μπάρες γύρω του αλλά και ο μηχανισμός υποστήριξης κεφαλής και αυχένα, όπως αναφέρει η ισπανική εφημερίδα AS.
    «Μπορώ μόνο να ευχαριστήσω που τα συστήματα ασφαλείας, ιδιαίτερα αυτό για το κεφάλι, λειτούργησαν και η μπαριέρα δεν έκοψε το κεφάλι του. Μας θυμίζει, και ελπίζω και οι άνθρωποι που το βλέπουν στην τηλεόραση, ότι είναι ένα επικίνδυνο άθλημα» είπε ο Χάμιλτον και συμπλήρωσε: «Σε ηλικία εννέα χρονών, κέρδισα έναν αγώνα στον οποίο ένα παιδί έχασε τη ζωή του, πάντα γνώριζα τους κινδύνους που υπάρχουν».
    Ο Φερστάπεν σημείωσε: «Το σύστημα προστασίας στο κεφάλι τού έσωσε τη ζωή του. Στην αρχή ήμουν επικριτικός επειδή ήταν άσχημο στο αυτοκίνητο, αλλά σήμερα είμαι χαρούμενος.» Αυτή η συσκευή μπήκε το 2018, ένας από τους υποστηρικτές της της ήταν ο Τσάρλι Γουίτινγκ, πρώην διευθυντής αγώνων που πέθανε πέρυσι.
    «Κάθε φορά που μπαίνουμε στο αυτοκίνητο υπάρχει κίνδυνος», τόνισε ο Κάρλος Σάινθ, ενώ ο πιο έμπειρος των 20 οδηγών, Κίμι Ραικόνεν, τόνισε: «Νομίζω ότι κανείς δεν έχει συνηθίσει να βλέπει αυτά τα αυτοκίνητα να καίγονται έτσι».
    Φέτελ και Ρικιάρντο, ήταν επικριτικοί για τις επαναλήψεις στην τηλεόραση. «Είμαστε άνθρωποι, έχουμε οικογένειες», δήλωσε ο Γερμανός πρωταθλητής. «Το να βλέπεις να επιβιώνει ήταν ειλικρινά θαύμα. Χαίρομαι που έχουμε τον Ρομάν μαζί μας. Ότι η Mάριον (η σύζυγός του) και τα παιδιά θα έχουν τον άντρα και τον πατέρα τους στο σπίτι σύντομα είναι ένα θαύμα»  δήλωσε ο Δανός Κέβιν Μάγκνουσεν, έτερος οδηγός της Haas.
    Ο επικεφαλής της Red Bul, Κρίστιαν Χόρνερ, είπε: «Τα τελευταία 25, 30 χρόνια, ένας οδηγός δεν θα είχε επιβιώσει από αυτό το ατύχημα. Η ασφάλεια αυτών των αυτοκινήτων είναι απίστευτη, από αυτές τις λεπτομέρειες σώθηκε η ζωή του Ρομέν».

 

Αντ. Βαζογιάννης