Όταν η γνώση ενός ανθρώπου δεν είναι σε τάξη, όσο περισσότερη έχει, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η σύγχυσή του. Herbert Spencer, 1820-1903, Βρετανός φιλόσοφος.

Πρωτοβουλίες του ΥΠΕΝ για τη διαχείριση του προβληματικού πολεοδομικού σχεδιασμού

10 Δεκεμβρίου, 2019

Το πρόβλημα της έλλειψης ολοκληρωμένης προσέγγισης στον πολεοδομικό σχεδιασμό, τόσο στις αστικές περιοχές, όσο και στις μεταφορές, «γεγονός που προκάλεσε οικονομικές ζημίες και αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στη δημόσια υγεία», τόνισε ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, Ευθύμιος Μπακογιάννης, χαιρετίζοντας την ημερίδα με θέμα: «Τυποποίηση και Κυκλική Οικονομία-Ανοιχτή Συνάντηση Διαβούλευσης» που οργάνωσε το ECOCITY και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός ECOS με την υποστήριξη του ΕΛΟΤ.

   Ανέδειξε, εξάλλου, τον βασικό στόχο του υπουργείου Περιβάλλοντος, που αφορά την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένων των παγκόσμιων στόχων (SDGS) και ειδικότερα της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης.

   «Ο οικολογικός σχεδιασμός είναι μια νέα προσέγγιση στον σχεδιασμό τόσο των προϊόντων, όσο και των πόλεων και των οικισμών, ο οποίος ενθαρρύνει την πόλη και τους επιμέρους τομείς της κατοίκησης, της εργασίας, της κοινωνικοποίησης, της βιομηχανίας, των επενδύσεων, να λειτουργούν με γνώμονα την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας» είπε.

   Όπως υπογράμμισε ο κ. Μπακογιάννης, το ΥΠΕΝ έχει εστιάσει στην προώθηση:

   * της ολοκλήρωσης των Ειδικών Χωροταξικών Σχεδίων, ώστε όλη η χώρα να αποκτήσει χρήσεις γης και να ολοκληρωθούν τα πολεοδομικά σχέδια. Ως το τέλος της τετραετίας σκοπός είναι να έχει ολοκληρωθεί το 50%-55% και σε 6 χρόνια το 90%,

   * της οργανωμένης δόμησης,

   * της ανάπτυξης οργανωμένων υποδοχέων ειδικών δραστηριοτήτων με γνώμονα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους,

   * της άρσης της εκτός σχεδίου δόμησης – με τις γνωστές επιπτώσεις της σε κατανάλωση πόρων χώρου και ενέργειας.

   

   Στο πλαίσιο της ανάπτυξης των βιώσιμων μετακινήσεων και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει προτάξει:

   * αφενός την προώθηση των κοινόχρηστων μέσων μετακίνησης, του διαμοιρασμού των μέσων (ποδήλατο-αυτοκίνητο) για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας από τις μεταφορές, αλλά και τη μείωση της ιδιοκτησίας των μέσων μετακίνησης και τη μετάβαση προς την οικονομία του κοινόχρηστου και

   * αφετέρου τη μείωση της κατανάλωσης υπέρογκων πόρων για δαπάνες έργων υποδομής που προωθούν τις ατομικές μετακινήσεις και την κατανάλωση ενός ατέρμονου χώρου στις ελληνικές πόλεις.

    «Στο ΥΠΕΝ αντιλαμβανόμαστε τη σημασία τόσο της κλιματικής απορρύθμισης όσο και του ρόλου της άρσης των χρόνιων περιβαλλοντικών επιπτώσεων και σχεδιάζουμε με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη, τους διεθνείς στόχους του ΟΗΕ και τις επιταγές της ΕΕ, αντιλαμβανόμενοι τον ρόλο του κεντρικού σχεδιασμού στην ορθή οργάνωση και διαχείριση των φυσικών πόρων» σημείωσε ο γενικός γραμματέας.

Read previous post:
Αντιπαράθεση κυβέρνησης – ΣΥΡΙΖΑ για τα επεισόδια της 6ης Δεκεμβρίου

Νέα αντιπαράθεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης για τα επεισόδια που ακολούθησαν την πορεία στη μνήμη του Γρ.

Close