Η τυραννία ενός ηγεμόνα σε μια ολιγαρχία δεν είναι τόσο επικίνδυνη για το κοινό όσο η απάθεια των πολιτών σε μια δημοκρατία. Montesquieu, 1689-1755, Γάλλος στοχαστής

Προτάσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης

7 Φεβρουαρίου, 2019

Η αλματώδη αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά της αυτοκίνησης. Παράλληλα, βάζει τους οδηγούς να προγραμματίζουν τα επόμενα χρόνια την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όχι μόνο γιατί οι μετακινήσεις τους θα γίνουν φθηνότερες, αλλά γιατί θα συμβάλλουν στο μέτρο του δυνατού στη μείωση των ρύπων.

Είναι γνωστό ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σε παγκόσμια κλίμακα καταβάλει τις μέγιστες προσπάθειες να εντοπίσει λύσεις για οχήματα με πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων και στρέφεται αποφασιστικά στην ηλεκτροκίνηση.

Σήμερα υπάρχουν δύο διαφορετικά είδη ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Είναι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα (BEVs) και των επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα, που είναι εξοπλισμένα με μπαταρία επαναφορτιζόμενη για ημερήσια χρήση, αλλά και με κινητήρα καυσίμου (PHEVs) για μακρύτερες διαδρομές.

Γνωρίζοντας τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στα περισσότερα νοικοκυριά στη χώρα μας, όπως και τα ιδιαίτερα επιβαρυμένα από ρύπανση αστικά κέντρα, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων προτείνει μία σειρά εφικτών οικονομικών και κυκλοφοριακών κινήτρων για τη διευκόλυνση στην απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΕΑΑ, τα οικονομικά κίνητρα που προτείνει είναι η επιδότηση 3.000 ευρώ για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επιδότηση 1.500 ευρώ για τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα, προσαύξηση κατά 50% των εξόδων που εκπίπτουν στις επιχειρήσεις από την χρήση επαναφορτιζόμενων οχημάτων και εξαίρεση από τη φορολογία παροχής σε είδος για τους εταιρικούς χρήστες επαναφορτιζόμενων οχημάτων.

Τα κυκλοφοριακά κίνητρα, σύμφωνα με την ανακοίνωση, είναι η προνομιακή, δωρεάν στάθμευση σε δημόσιους χώρους, υποχρέωση παροχής προνομιακών, δωρεάν θέσεων στα parking μεγάλων εμπορικών καταστημάτων (πχ. super markets, malls κλπ) και ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες για τους οδηγούς ηλεκτρικών επαναφορτιζόμενων οχημάτων. Επίσης, προτείνει εδικά μέτρα για τα ταξί όπως η επαρκής επιδότηση για την απόκτηση ενός επαναφορτιζόμενου ηλεκτρικού ταξί και οι προνομιακοί χώροι αναμονής («πιάτσες») για τους ιδιοκτήτες /οδηγούς επαναφορτιζόμενων ταξί.

Read previous post:
Έντεκα φακέλους περισυνέλεξε η ΕΜΑΚ από τα δικαστήρια Πειραιά

Έντεκα φακέλους - εκ των οποίων δέκα κλειστοί και ένας ανοιχτός - περισυνέλεξαν άνδρες της ΕΜΑΚ από την εισαγγελία Πειραιά...

Close