Η κυβέρνηση είχε να διαλέξει ανάμεσα στον πόλεμο και τη ντροπή. Διάλεξε τη ντροπή. Αλλά θα έχει και πόλεμο. Ουίνστον Τσώρτσιλ, 1874-1965, Βρετανός πρωθυπουργός, Νόμπελ 1953

Πλαίσιο: Αύξηση πωλήσεων – κερδών το Α’ εξάμηνο

28 Σεπτεμβρίου, 2020

Στο ποσό των 148,6 εκατ. ευρώ ανήλθε η αξία των πωλήσεων της Πλαίσιο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, από 137,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο σημειώνοντας αύξηση 8,0%, κυρίως χάρις στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας. 

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 5,343 εκατ. ευρώ από  5,261 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 1,5%. Τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά  4,3% και ανήλθαν στα 0,5 εκατ ευρώ  ενώ σημαντική ήταν η ανάκαμψη της καθαρής κερδοφορίας στα 0,3 εκατ. ευρώ (+85,5%).
Βελτιωμένη ήταν η ταμειακή ρευστότητα σε διψήφιο ποσοστό που υπερβαίνει τα 43 εκατ. ευρώ και η σταθερή καθαρή ρευστότητα στα 29,2 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, η Πλαίσιο διαθέτει σταθερά ισχυρά ίδια κεφάλαια, πλέον των  93 εκατ. ευρώ.

Σχολιάζοντας  τα  αποτελέσματα  του  εξαμήνου,  ο  Πρόεδρος  και  Διευθύνων  Σύμβουλος  της  Πλαίσιο,  Γεώργιος  Γεράρδος,  ανέφερε τα εξής: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που σε μια περίοδο που η υγειονομική κρίση προκάλεσε ισχυρή υποχώρηση στα  μακροοικονομικά δεδομένα και αβεβαιότητα, ο Όμιλος επέτυχε καθαρή μεγέθυνση  των εργασιών  του. Το αποτέλεσμα αυτό επήλθε  παρά  το υποχρεωτικό κλείσιμο  των Καταστημάτων μας  (που  το 2019  συνεισέφεραν σχεδόν  το 70%  των πωλήσεων  του Ομίλου) για σχεδόν 2 μήνες. Η εξαιρετική αυτή πορεία των εργασιών αποδίδεται στην στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθούμε στο Πλαίσιο και  ιστορικά  έχει  αποδειχτεί  πιο  αποτελεσματική,  εμφατικά  δε  επιβεβαιώθηκε  αυτή  την  περίοδο.  Σε  αντίθεση  με  την  πλειονότητα  των  εταιριών  λιανικής  που  παραδοσιακά  θεωρούσε  ότι  η  ανάπτυξη  θα  προέλθει  από  τον  κατά  το  δυνατό  μεγαλύτερο  αριθμό  των  καταστημάτων, το Πλαίσιο έχει επιλέξει να διατηρεί ένα λογικό αριθμό μεγάλων σε έκταση καταστημάτων, με στοχευμένη αύξησή τους,  ενώ παράλληλα βασίζεται στις ισχυρές υποδομές που έχει αναπτύξει και προσδιορίζονται από το τρίπτυχο «logistics ‐ διανομή – in‐house  call  center».  Η  στρατηγική  αυτή  μας  δικαίωσε  και  πετύχαμε  να  περιορίσουμε  την  μείωση  των  πωλήσεων  σε  μόλις  20%,  καθώς  καταφέραμε  να  έχουμε  αξιοπιστία  στην  παράδοση  των  προϊόντων  και,  τελικά,    να  κερδίσουμε  την  εμπιστοσύνη  των  πελατών,  υφιστάμενων και νέων.   Είναι χαρακτηριστικό ότι, στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, οπότε και κορυφώθηκε η επίπτωση των μέτρων αντιμετώπισης της  πανδημίας,  η  ποσοστιαία  αύξηση  των  ενοποιημένων  πωλήσεων  ξεπέρασε  το  12%,  ήταν  δηλαδή  σχεδόν  τριπλάσια  της  αύξησης  του  πρώτου τριμήνου. Το κόστος προσαρμογής στις νέες συνθήκες είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των κόστους πωληθέντων με ταχύτερο  ρυθμό αυτού των πωλήσεων και επέφερε χαμηλή μονοψήφια υποχώρηση στο περιθώριο κέρδους, που όμως εξισορροπήθηκε και με το  παραπάνω από τη συγκράτηση των διοικητικών εξόδων και τη συρρίκνωση του χρηματοοικονομικού κόστους.  Συνεπεία των ανωτέρω,  διατηρήσαμε το ενοποιημένο EBITDA διακριτά υψηλότερο των 5 εκ. και πετύχαμε θετικά αποτελέσματα μετά τη φορολογία σημαντικά  αυξημένα έναντι του συγκρίσιμου εξαμήνου. Για το δεύτερο εξάμηνο του 2020, κρίσιμο παράγοντα για την πορεία των εργασιών μας  συνιστά  η  εξέλιξη  της  πανδημίας  και  τα  σχετικά  μέτρα  που  τυχόν  ληφθούν  από  την  Πολιτεία,  που,  ευλόγως,  θα  επηρεάσουν  την  αγοραστική διάθεση και ικανότητα των καταναλωτών. Οι ως άνω σημαντικές αβεβαιότητες δεν μας επιτρέπουν επαρκή ορατότητα για  την επίτευξη του στρατηγικού μας σχεδιασμού, σε επίπεδο, τουλάχιστον, αποτελεσμάτων. Ωστόσο, η οργανική ανάπτυξη που επήλθε σε ένα  εξαιρετικά  δυσμενές  πρώτο  εξάμηνο,  οι  άοκνες  προσπάθειες  των  1.400  και  πλέον  εργαζομένων  του  Ομίλου  και  ο  ευέλικτος  σχεδιασμός της Διοίκησης, μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε για τη διατήρηση των πωλήσεών μας τουλάχιστον στα επίπεδα του 2019».  

Ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος,  Κωνσταντίνος Γεράρδος ανέφερε:   «Σε  ένα  από  τα  πιο  σκληρά  εξάμηνα  για  την  επιχειρηματική  Ελλάδα,  η  απροσδόκητη  συγκυρία  του  Covid‐19  έβγαλε  στην  επιφάνεια όλες τις πρότερες σημαντικές επενδύσεις και όλο το έμψυχο και τεχνολογικό οπλοστάσιο του Πλαισίου: υπερδιπλασιασμός  κλήσεων  στο  call  center,  επταπλασιασμός  πωλήσεων  στο  online  κανάλι  και  δεκαπλασιασμός  online  παραγγελιών  οδήγησαν  σε  συγκράτηση του 80% των πωλήσεων κατά την περίοδο του lock‐down. Η καλή αυτή απόδοση ήταν αποτέλεσμα τριών παραγόντων: μιας εξαιρετικά ικανής και δεμένης ομάδας, η οποία ακόμα και  μακριά από το γραφείο είχε άψογο συντονισμό και εύφλεκτα αντανακλαστικά, των σημαντικών επενδύσεων σε υποδομές logistics και,  ιδιόκτητο  στόλο,  σε  τεχνολογίες  e‐commerce  &  customer  service  και  μιας  εμπορικής  στρατηγικής  που  απαντούσε  on‐time  στη  διαφορετική κάθε φορά ανάγκη που γεννιόταν εν μέσω του lock‐down.   Στην περίοδο αυτή, μεγάλο μέρος της ομάδας των καταστημάτων εντάχθηκε στο τμήμα των logistics και customer support,  γεγονός  που  βοήθησε  να  εξυπηρετηθεί  το  μεγαλύτερο  ποσοστό  των  κλήσεων  και  των  παραγγελιών  και  παράλληλα  δεν  έβγαλε  σε  αδράνεια, ούτε προκάλεσε μείωση αποδοχών στους ανθρώπους του Πλαισίου.

 Κλείνοντας  με  τον  εμπορικό  παλμό,  οι  κατηγορίες  των  laptops,  web  cameras,  ακουστικών,  προϊόντων  ενίσχυσης Wi-Fi  και  δικτύου, tablets, πολυμηχανήματων, μελανιών, αλλά και λιγότερο παραδοσιακών κατηγοριών όπως παζλ, επιτραπέζια, κουζινομηχανές, καφετιέρες, ατμοκαθαριστές και δώρα, έζησαν απογειωτικούς ρυθμούς ανόδου σε διαφορετικά σημεία του ημερολογίου του lock down.  Ένα μεγάλο ευχαριστώ είναι λίγο, στην ομάδα μας που κατάφερε να ανταπεξέλθει σε τόσο άγριες συνθήκες και ευχόμαστε όλη  αυτή η φουρτούνα να έρθει σε ένα τέλος και να συνεχίσουμε ως κοινωνία τα βήματα προς το μέλλον που μας αξίζει».
 

Περισσότερα στη κατηγορία Επιχειρηματικά Νέα
Τριπλή διάκριση για τη Eurolife FFH στα Impact BITE Awards 2020

H Eurolife FFH διακρίθηκε για 2η συνεχόμενη χρονιά στα IMPACT Business IT Excellence Awards 2020, τον θεσμό που αναδεικνύει την...

Close