Η λύση της κυβέρνησης σ΄ ένα πρόβλημα είναι συνήθως εξίσου κακή με το  πρόβλημα. Milton Friedman, 1912-2006, Αμερικανός οικονομολόγος

Ο παγκοσμίου φήμης νευροεπιστήμονας Paul J. Zak, μιλάει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

22 Μάιος, 2019

«Οι ηγέτες μας πρέπει να μάθουν να νιώθουν πιο ασφαλείς με το να εκχωρούν δύναμη και εξουσία στις ομάδες τους, να παίζουν δηλαδή τον ρόλο του servant leader (ηγέτης-υπηρέτης). Αυτό, κρίνοντας και από τις εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε, είναι η μαγική συνταγή ανάπτυξης της συλλογικότητας και της εμπιστοσύνης σε έναν οργανισμό»: με τη φράση αυτή ο παγκοσμίου φήμης νευροεπιστήμονας Πολ Ζακ (Paul J. Zak), συγγραφέας και ομιλητής σε διοργανώσεις παγκόσμιας εμβέλειας, όπως το ΤΕD Global, περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ μόνο τον έναν τρόπο, με τον οποίο οι επιχειρηματικοί (και όχι μόνο) ηγέτες/ηγέτιδες μπορούν να εμπεδώσουν κλίμα εμπιστοσύνης στην εταιρεία ή τον οργανισμό που διοικούν, εξασφαλίζοντας σημαντικά κοινωνικά αλλά και οικονομικά οφέλη: με βάση ευρήματα έρευνας του Paul J. Zak στις ΗΠΑ, οι άνθρωποι που εργάζονται σε εταιρείες με υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης αναφέρουν λιγότερο χρόνιο στρες (κατά 74%), έχουν 106% υψηλότερο επίπεδο ενέργειας στη δουλειά και 50% μεγαλύτερη παραγωγικότητα, λαμβάνουν λιγότερες αναρρωτικές άδειες (κατά 13%) και δηλώνουν μεγαλύτερη αφοσίωση στην εργασία τους σε ποσοστό 76%!

   Ο Paul J. Zak, από τους πρώτους νευροεπιστήμονες παγκοσμίως, που κατάφεραν να συνδέσουν το συναίσθημα της εμπιστοσύνης με την έκκριση μιας συγκεκριμένης ορμόνης, της οξυτοκίνης, αποκαλύπτει ακόμα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης της πρώτης έρευνας ενδοεταιρικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα. Από αυτήν προκύπτει ότι το επίπεδο εμπιστοσύνης στις ελληνικές επιχειρήσεις είναι προς το παρόν συγκρίσιμο με αυτό των υπόλοιπων χωρών του κόσμου, αν και υστερούν στην ενίσχυση της αυτονομίας των εργαζομένων, στη διαφανή διάχυση των πληροφοριών και στη δημιουργία κουλτούρας που προάγει αυθεντικές συμπεριφορές στον χώρο εργασίας.

   «Οπωσδήποτε η αποκατάσταση της εταιρικής εμπιστοσύνης αποτελεί σημαντικό παράγοντα επανεκκίνησης της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. Θα πρέπει όμως να ενισχυθεί και από την κρατική μηχανή, που μέχρι σήμερα κάνει το οτιδήποτε για να απεμπολήσει επιχειρηματικές ενέργειες και λειτουργίες που μπορούν να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη», υπογραμμίζει ο κ.Ζακ, ο οποίος εξηγεί ακόμα τη ζημία που μπορεί να κάνει σε ένα εταιρικό περιβάλλον το «micromanagement», περιγράφει το πώς μπορεί ένας ηγέτης να κερδίσει την εμπιστοσύνη των εργαζόμενων και να τους εμπνεύσει και απαντά στο ερώτημα γιατί κάποιοι άνθρωποι δεν απελευθερώνουν οξυτοκίνη όταν τους εμπιστεύονται. Ο Αμερικανός επιστήμονας των Νευροοικονομικών γνωστοποιεί επίσης πώς επιδρά στον εγκέφαλο η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και περιγράφει «τι κάνουν καλά» οι εταιρείες που αντλούν μεγαλύτερη αξία από τη χρήση των social media.

   Ο Paul J.Zak, καθηγητής Οικονομικών, Ψυχολογίας και Μάνατζμεντ, με διδακτορικό στα οικονομικά και μεταδιδακτορική διατριβή στη Νευροαπεικόνιση στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, ιδρυτής του Κέντρου Νευρο-οικονομικών Μελετών στο Claremont Graduate University στην Καλιφόρνια και συγγραφέας των best-sellers «Trust Factor», «The Moral Molecule» και «Moral Markets», μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ενόψει της επίσκεψής του στην Αθήνα στις 10 Ιουνίου. Θα είναι ο κεντρικός ομιλητής στο 8ο Σεμινάριο Ηγεσίας της SARGIA Partners, της μοναδικής συμβουλευτικής εταιρείας στην Ελλάδα, που εξειδικεύεται αποκλειστικά στον τομέα του ηγετικού μετασχηματισμού. Το σεμινάριο έχει τίτλο «Trust Factor: The Science of Creating High Performance Companies».

Read previous post:
Η οπισθοδρόμηση της ΝΔ δεν αφορά μόνο τα εργασιακά

«"Oι βασικές δουλειές στο σπίτι γίνονται από τη νοικοκυρά", δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κι ένας φρέσκος αέρας φιλελευθερισμού και ισότητας...

Close