Η καλύτερη δημοκρατία είναι εκείνη, όπου στους κακούς δεν επιτρέπεται να παίρνουν την εξουσία και στους καλούς δεν επιτρέπεται ν’ αρνούνται τη διακυβέρνηση του τόπου τους. Πιττακός ο Μυτιληναίος, 650-570 π.Χ., εκ των 7 σοφών της Αρχ .Ελλάδας

Ο Μπριατόρε επιστρέφει στην F1 ως σύμβουλος της Alpine

21 Ιουνίου, 2024

Ο Φλάβιο Μπριατόρε επιστρέφει σε επίσημο ρόλο στη Φόρμουλα Ένα, 14 χρόνια αφότου αποτέλεσε παρελθόν από τη Renault εξαιτίας της εμπλοκής του στο σκάνδαλο “Crashgate”, καθώς η Alpine ανακοίνωσε ότι ο Ιταλός είναι ο νέος εκτελεστικός σύμβουλος της ομάδας. Ύστερα από εβδομάδες φημολογίας ότι ο Μπριατόρε θα αναλάμβανε θέση στην Alpine, η οποία εξετάζει το μέλλον της στη Φόρμουλα Ένα, η γαλλική ομάδα επιβεβαίωσε σήμερα (21/6) ότι ο 74χρονος επιχειρηματίας ανέλαβε επίσημο πόστο, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, προσέλαβε τον Μπριατόρε ως εκτελεστικό σύμβουλό του για το τμήμα της Φόρμουλα Ένα.

Ο Ιταλός ήταν επικεφαλής στην Benetton και τη Renault στα πιο επιτυχημένα χρόνια τους στη Φόρμουλα Ένα, καθώς πανηγύρισε τίτλους με τον Μίκαελ Σουμάχερ (1994-95) και τον Φερνάντο Αλόνσο (2005-06), ωστόσο η θητεία του στη γαλλική ομάδα δεν ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο. Συγκεκριμένα, παραιτήθηκε και αρχικά του επιβλήθηκε δια βίου αποκλεισμός από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), για το ρόλο του σε αυτό που έγινε γνωστό ως σκάνδαλο “Crashgate” στο γκραν πρι της Σιγκαπούρης του 2008. Ο Μπριατόρε είχε εμπλοκή στο σχέδιο, κατά το οποίο ο οδηγός της Renault, Νέλσον Πικέ Τζούνιορ, τράκαρε εσκεμμένα στα πρώτα στάδια του αγώνα, προκειμένου να βγει αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο βοήθησε τον «ομόσταυλό» του, Φερνάντο Αλόνσο, να πάρει τη νίκη στο γκραν πρι. Η συνωμοσία ήρθε στο φως την επόμενη σεζόν, όταν ο Νελσίνιο Πικέ αποκάλυψε όλες τις λεπτομέρειες, αφού αποτέλεσε παρελθόν από την ομάδα.

Ενώ η FIA επέβαλε αρχικά ισόβιο αποκλεισμό στον Μπριατόρε, ο Ιταλός προσέφυγε σε γαλλικό δικαστήριο και κατάφερε να ανατρέψει αυτή την απόφαση το 2010. Η Δικαιοσύνη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπήρχαν παρατυπίες στις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από τη FIA τόσο στον Μπριατορε όσο και στον τότε διευθυντή μηχανικής της Renault, Πατ Σίμοντς, ο οποίος αποχώρησε από την ομάδα και αρχικά του επιβλήθηκε πενταετής αποκλεισμός.

Παρά το… πολυσυζητημένο «τέλος» της θητείας του ως επικεφαλής ομάδας, ο Μπριατόρε συνέχισε να εμπλέκεται στη Φόρμουλα Ένα. Παραμένει μέλος της ομάδας εκπροσώπων τον Φερνάντο Αλόνσο, ενώ έπαιξε ένα ρόλο στο γκραν πρι του Αζερμπαϊτζάν.

Η πρόσληψη του Μπριατόρε στην Alpine έρχεται ενώ η ομάδα βρίσκεται σε ένα ενδιαφέρον σημείο στην ιστορία της, καθώς σκέφτεται να σταματήσει να λειτουργεί ως εργοστασιακή ομάδα της Renault και να προμηθεύεται μονάδες ισχύος από άλλη κατασκευάστρια εταιρεία από το 2026.

Φαίνεται ότι ο Λούκα ντε Μέο, στον οποίο θα αναφέρεται ο Μπριατόρε, αξιολογεί εάν αξίζει η τεράστια επένδυση που χρειάζεται, προκειμένου η Renault να παράγει τη δική της μονάδα ισχύος, λαμβάνοντας υπόψη την επιτυχία που μπορούν να απολαύσουν οι ομάδες-«πελάτες» στη Φόρμουλα Ένα.

Ο Μπριατόρε πιθανότατα θα αναλάβει να οριστικοποιήσει μια απόφαση στο «μέτωπο» της μονάδας ισχύος, με τη Mercedes να είναι πιθανός στόχος για μια συμφωνία προμήθειας κινητήρων.