Rob Muldoon, Νεοζηλανδός πρωθυπουργός

Ντε Μέο: «Η Alpine είναι οικογενειακό κόσμημα της Renault και δεν πωλείται»

4 Οκτωβρίου, 2024

Η Renault αποφάσισε να βάλει ένα τέλος στην παραγωγή κινητήρων Φόρμουλα Ένα μετά την επόμενη σεζόν για οικονομικούς λόγους, αλλά η ομάδα της Alpine αποτελεί ένα «οικογενειακό κόσμημα» και δεν είναι προς πώληση, όπως δήλωσε σήμερα (4/10) ο διευθύνων σύμβουλος του Renault Group, Λούκα ντε Μέο. Σε συνέντευξη στην καθημερινή αθλητική εφημερίδα “L’Equipe”, ο Ιταλός υπερασπίστηκε τη στρατηγική της Alpine, η οποία θα «τρέχει» από το 2026 στη Φόρμουλα Ένα με μονάδα ισχύος που θα της προμηθεύει ένας άλλος κατασκευαστής, πιθανότατα η Mercedes. Η συγκεκριμένη κίνηση, η οποία ανακοινώθηκε αυτή την εβδομάδα, θα βάλει τέλος σε σχεδόν μισό αιώνα κινητήρων Renault στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με τους κινητήρες της γαλλικής εταιρείας να οδηγουν τις ομάδες της Williams, της Benetton, της Renault και της Red Bull σε 12 πρωταθλήματα κατασκευαστών.

Ο Ντε Μέο είπε ότι η Renault δαπανούσε 200-250 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για την παραγωγή κινητήρων στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο Βιρί-Σατιγιόν έξω από το Παρίσι, ενώ η αγορά ενός κινητήρα από έναν άλλο κατασκευαστή θα κόστιζε λιγότερο από 20 εκατομμύρια δολάρια. Πρόσθεσε ότι η Renault βρισκόταν σε μειονεκτική θέση σε σχέση με άλλες ομάδες, έχοντας εργοστάσια σασί και κινητήρα σε ξεχωριστές χώρες, με την ομάδα να εδρεύει στο Ενστόουν της κεντρικής Αγγλίας.

Επίσης, ο Ιταλός τόνισε ότι ο πρώην επικεφαλής της ομάδας της Renault, Φλάβιο Μπριατόρε, προσελήφθη για να δώσει νέα πνοή στο πρότζεκτ της Φόρμουλα Ένα και όχι για να επιβλέψει μια αλλαγή στην ιδιοκτησία. «Διάβασα ότι είχε ως τελική αποστολή να πουλήσει την ομάδα. Αυτό είναι εντελώς ψευδές» υπογράμμισε ο Ντε Μέο και συνέχισε: «Κάθε δεκαπενθήμερο δέχομαι κλήσεις από χρηματοδότες, εκκεντρικούς, οι οποίοι θέλουν να μπουν στη Φόρμουλα Ένα. Ξέρουν ότι μετά το 2026 θα είναι πολύ πιο ακριβό. Δεν θα πουλήσω, δεν είμαι ανόητος. Το να βρίσκεται στη Φόρμουλα Ένα είναι απαραίτητο για τη μάρκα της Alpine. Είμαστε σε ένα κλειστό κλαμπ. Αυτό φέρνει αξιοπιστία για τη μάρκα μεταξύ των οπαδών των αγώνων αυτοκινήτου. Δεν χρειαζόμαστε τα χρήματα».