Lou Holtz, 1937-, Αμερικανός προπονητής ράγκμπυ    

Μια δημοτική επιχείρηση συγκοινωνιών που λειτουργεί δεκαετίες στη Ρόδο

15 Δεκεμβρίου, 2019

Με επιτυχία λειτουργεί εδώ και δεκαετίες η δημοτική επιχείρηση συγκοινωνιών της Ρόδου, εξυπηρετώντας τους κατοίκους του νησιού, αλλά και τους επισκέπτες την θερινή περίοδο.

Πρόκειται για τη «ΡΟΔΑ» που με στόλο 30 λεωφορείων και ενός μικρού τουριστικού «τρένου», δραστηριοποιείται με ιδιαίτερη επιτυχία στο νησί. Η δημοτική επιχείρηση αποτελεί «κληρονομιά» της ιταλικής κατοχής.

Συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια της ιταλικής κατοχής του νησιού της Ρόδου οι συγκοινωνίες γινόντουσαν από την EMSA, μια δημοτική επιχείρηση Λεωφορείων που εξυπηρετούσε ολόκληρο το νησί. Με την απελευθέρωση ο δήμος Ροδίων καταβάλλοντας 500 χιλιάδες λιρέτες πήρε στην ιδιοκτησία του όλο το ανθρώπινο και τροχαίο υλικό της EMSA καθώς και τα μηχανήματα και τις εγκαταστάσεις αυτής. Επειδή όμως ήταν δύσκολο με το τότε ισχύον διοικητικό σύστημα να λειτουργήσει η επιχείρηση δημιουργήθηκε το 1951 ο Ροδιακός Οργανισμός Δημοτικών Αυτοκινήτων (ΡΟΔΑ). Επειδή όμως και πάλι η επιχείρηση εξαρτάτο ταμειακά από το δήμο και δεν είχε την ελαστικότητα να αντιμετωπίζει τα διάφορα προβλήματα που προέκυπταν, η τότε δημοτική Αρχή αποφάσισε και το 1955 ιδρύθηκε η Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών Ρόδου «ΡΟΔΑ», κάτι το πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της εποχής εκείνης.

Ο Ροδιακός Οργανισμός Δημοτικών Αυτοκινήτων είχε μέχρι 31/12/1951 το δικαίωμα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης όλου του νησιού, όλων των τουριστικών εκδρομών, τη μεταφορά του ταχυδρομείου και το δικαίωμα εξυπηρέτησης των επιβατών από Ρόδο προς Αεροδρόμιο και επιστροφή.

Με υπουργική απόφαση το συγκοινωνιακό έργο της ΡΟΔΑ περιλάμβανε και περιλαμβάνει την πόλη της Ρόδου, την περιαστική περιοχή στην οποία ανήκουν οι τότε Κοινότητες: Κοσκινού, Ιαλυσός, Κρεμαστή, Παστίδα, Μαριτσά, Παραδείσι,καθώς και την υπεραστική περιοχή στην οποία ανήκουν οι τότε Κοινότητες: Θεολόγος, Σορωνή, Φάνες, Καλαβάρδα, Σάλακος, Έμπωνα, Αγ,Ισίδωρος, Μονόλιθος, Διμυλιά, Αρχίπολη, Πλατάνια, Απόλλωνα, Δαματριά, Μανδρικό, Κρητηνία.

Μέχρι σήμερα η ΡΟΔΑ κατάφερε να επιβιώσει και να προσφέρει συνεχώς το έργο της, τακτικό και έκτακτο, χωρίς να έχει λάβει την παραμικρή επιδότηση από το κράτος. Στις αρχές του 1999 η ΡΟΔΑ συμμετείχε και στην εκτέλεση διαφόρων προγραμμάτων του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων σχετικά με την λειτουργία Βρεφονηπιακών σταθμών, Κέντρων δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και προγραμμάτων Μέριμνας όντως μια από τις ελάχιστες Δημοτικές Επιχειρήσεις πανελλαδικά που είχαν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, δηλαδή δεν όφειλαν ούτε στο ΙΚΑ, ούτε στο Δημόσιο. Τα τελευταία χρόνια η ΡΟΔΑ έχει προβεί σε συνεχείς ανανεώσεις του στόλου των λεωφορείων της με αποκορύφωμα την αγορά και δρομολόγηση τουριστικού «τρένου», το οποίο κάνει ανελλιπώς city tour στους τουρίστες καθημερινά και με συνεχή δρομολόγια, από το πρωί μέχρι την δύση του ήλιου, από τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο, καθώς και την αγορά και λειτουργία τριών υβριδικών midi λεωφορείων στην πόλη της Ρόδου.

«Ο στόλος της επιχείρησης ανέρχεται σε 30 λεωφορεία, που ανανεώνονται κάθε χρόνο σε ποσοστό 15% έτσι ώστε να προσφέρονται καλύτερες υπηρεσίες στους επιβάτες», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της επιχείρησης Δημήτρης Τσίκκης.

Κατά μέσο όρο, εξυπηρετούνται 2.100.000 επιβάτες κάθε χρόνο και στόχος είναι όπως αναφέρει ο κ. Τσίκκης, να αναβαθμίζονται συνεχώς οι παρεχόμενες υπηρεσίες.

Είναι σημαντικό ότι λειτουργεί σαν επιχείρηση, χωρίς να επιδοτείται από το κράτος, αναφέρει ο πρόεδρος της εταιρείας.

Στα σχέδια που βρίσκονται σε εξέλιξη είναι η ανανέωση και ο εκσυγχρονισμός του στόλου, ενώ προγραμματίζονται και νέα δρομολόγια εξπρές, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Σύντομα μέχρι το τέλος του έτους η ΡΟΔΑ θα δώσει τη δυνατότητα στους επιβάτες των οχημάτων της να έχουν δωρεάν γρήγορη πρόσβαση στο internet.

Η ΡΟΔΑ ολοκλήρωσε τις εργασίες και πολύ σύντομα αρχίζει την εγκατάσταση του συστήματος για την παροχή δωρεάν πρόσβασης σε όλα τα οχήματα (λεωφορεία) της επιχείρησης. Η διαθέσιμη μέγιστη ταχύτητα προς το παρόν είναι έως 50mbps.

«O σχεδιασμός της νέας διοίκησης προβλέπει την επέκταση του συστήματος δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όλες σχεδόν τις κεντρικές στάσεις στην πόλης της Ρόδου και σε δεύτερη φάση στις κεντρικές στάσεις της δυτικής πλευράς στην επαρχιακής οδό ΡΟΔΟ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ.

Σε δεύτερη φάση θα γίνει επέκταση, σε επιλεγμένες στάσεις στις πλατείες των χωριών που εξυπηρετεί ο ΡΟΔΑ.

Αυτή είναι η πρώτη κίνηση που φέρνει την επιχείρηση στην νέα εποχή, καθώς οι επιβάτες θα έχουν πλέον την δυνατότητα να εκδίδουν εισιτήριο ηλεκτρονικά εντός του οχήματος, να ενημερώνονται για τις αλλαγές δρομολογίων κλπ», δήλωσε ο κ. Τσίκκης.

Το σύστημα επίσης, θα δίνει πρόσβαση σε όλες τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως (facebook, viber, skype, instagram κλπ) και θα είναι περιορισμένης, σε χρόνο, πρόσβασης.

Read previous post:
T. Χατζηβασιλείου: Η Ελλάδα έχει κόκκινες γραμμές, η Τουρκία οφείλει να τις σεβαστεί

«Η κυβέρνηση πέτυχε την απονομιμοποίηση της "συμφωνίας" και τη διεθνοποίηση του ζητήματος» δηλώνει, στη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων...

Close