H ενστικτώδης επιθυμία να είσαι μέλος μιας στενά ενωμένης ομάδας που παλεύει για κάποια ιδανικά μπορεί να δυναμώσει τόσο, ώστε να μην έχει καμιά σημασία τι είδους είναι αυτά τα ιδανικά. Conrad Lorenz, 1903-1989, Αυστριακός κοινωνιολόγος

Με αύξηση εξαγωγών ενδυμάτων κατά περίπου 30% έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2019

22 Μάιος, 2019

Αύξηση που τείνει στο 30% παρουσίασαν στο πρώτο τρίμηνο του 2019 οι ελληνικές εξαγωγές ενδυμάτων, επίδοση που προστίθεται στην καλή πορεία τους το 2017 και το 2018 (σ.σ. τη διετία 2017-2018 οι εξαγωγές ενδυμάτων κατέγραψαν αθροιστικά αύξηση 25%). Αναλυτικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), στο πρώτο τρίμηνο του έτους, η αξία των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων έφτασε τα 235 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 29,7% έναντι του 2018.

Τον μήνα Μάρτιο συνεχίστηκε η καλή πορεία των εξαγωγών ενδυμάτων, ωστόσο με μειωμένο ρυθμό σε σχέση με το πρώτο δίμηνο. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές ένδυσης του Μαρτίου ήταν αυξημένες κατά 11,4% ενώ το πρώτο δίμηνο του έτους «έτρεξαν» με 39,8%. Ελαφρά αυξημένες, κατά 3,1%, ήταν οι εξαγωγές και της κλωστοϋφαντουργίας, οι οποίες ανήλθαν σε 104 εκατ. ευρώ. Εντυπωσιακή αύξηση καταγράφηκε στις εξαγωγές του ελληνικού βαμβακιού, που ανήλθαν στο τρίμηνο σε 188 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 83%.

Συνολικά οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, συμπεριλαμβανομένης της πρωτογενούς παραγωγής (βαμβακιού), κατέγραψαν αύξηση 36,9% το πρώτο τρίμηνο του 2019. Η αξία εξαγωγών ανήλθε σε 528 εκατ. ευρώ έναντι 386 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2018.

Αύξηση καταγράφηκε και στις εισαγωγές. Οι εισαγωγές ενδυμάτων ήταν αυξημένες κατά 17% το α’ τρίμηνο ενώ της κλωστοϋφαντουργίας κατά 2,5%. Συνολικά η αξία εισαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το α’ τρίμηνο ανήλθε σε 716 εκατ. ευρώ.

Αντίθετη με την πορεία των εξαγωγών είναι η κατάσταση στην εγχώρια αγορά. Στο πρώτο τρίμηνο, τόσο οι πωλήσεις χονδρικής, όσο και εκείνης της λιανικής παρουσίασαν πτώση. Η μείωση στις πωλήσεις χονδρικής διαμορφώθηκε στο 10,7%, ενώ οι λιανικές πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 9,6%. «Όπως διαπιστώνεται η κατανάλωση στην εγχώρια αγορά εξακολουθεί να συρρικνώνεται λόγω της οικονομικής αδυναμίας των καταναλωτών» υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωση του ΣΕΠΕΕ.

Read previous post:
Επίσημο το «ναυάγιο» με Παπαδόπουλο

Εκ νέου σε αναζήτηση του προπονητή που θα τον καθοδηγήσει στο πρωτάθλημα της Super League 2 βρίσκεται ο ΠΑΣ Γιάννινα,...

Close