Οι εταιρείες ανησυχούν υπερβολικά για το κόστος να κάνουν κάτι. Αυτό που πρέπει να τους ανησυχεί είναι το κόστος να μην το κάνουν. Philip Kotler, 1931-, Αμερικανός γκουρού του Μάρκετινγκ

Η UNICEF φωταγώγησε δημόσια γλυπτά του Γιώργου Ζογγολόπουλου για την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού

21 Νοεμβρίου, 2021

Δημόσια έργα  του Γιώργου Ζογγολόπουλου  σε  εμβληματικά σημεία της χώρας  φωταγωγήθηκαν  στην  κυανή απόχρωση της UNICEF , γιορτάζοντας στις 20 Νοεμβρίου  την Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού.
Η δράση  πραγματοποιήθηκε ύστερα από αίτημα της UNICEF Greece, τo οποίo αποδέχθηκε το Ίδρυμα Γεωργίου Ζογγολόπουλου,- ως μοναδικός φορέας των πνευματικών δικαιωμάτων του έργου του-  και στο οποίο ανταποκρίθηκαν:
Ο Δήμος Αθηναίων με το υδροκινητικό γλυπτό Πεντάκυκλο σε συνομιλία με το νέο σιντριβάνι της πλατείας Ομονοίας, ο δήμος Θεσσαλονίκης με τις Ομπρέλες στη  Νέα Παραλία στο  παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης και ο δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού με τις Ομπρέλες στην κεντρική είσοδό του. Στη δράση συμμετείχε, επίσης, το γλυπτό Ομπρέλες που βρίσκεται στο ιστορικό ξενοδοχείο Al Alamein Hotel στην Αίγυπτο και ανήκει στον κατασκευαστικό όμιλο της EMAAR Misr των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Σχετικά με την δράση  ο διπλωματικός εκπρόσωπος της UNICEF στην Ελλάδα Λουτσιάνο Καλεστίνι δήλωσε:
«Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού τιμά την υιοθέτηση της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού το 1989. Μας τιμά ιδιαίτερα η φωταγώγηση των σημαντικών και εμβληματικών γλυπτών του Γιώργου Ζογγολόπουλου καθώς έτσι ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα των παιδιών στην Ελλάδα και τον κόσμο. Είναι μια συμβολική πράξη που στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα ότι κανένα παιδί δεν πρέπει πλέον να  μείνει πίσω».
Από την μεριά του, ο  δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης τόνισε:
«Στην εποχή των πολλαπλών κρίσεων, η ζωή των παιδιών ανατρέπεται. Η πανδημία είχε επιπτώσεις στη μάθηση, στην ανάπτυξη και στην προστασία των παιδιών, ενώ ανέδειξε ανάγλυφα τις ανισότητες πρόσβασης σε υπηρεσίες και σε φροντίδα.
Σε αυτήν την πρωτόγνωρη κατάσταση, τα παιδιά «πλήρωσαν το μάρμαρο», χάνοντας τη φυσική επαφή με το σχολικό και φιλικό τους περιβάλλον, με τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις να είναι άγνωστες, να κολυμπάμε σε αχαρτογράφητα νερά.
Είμαστε υπερήφανοι για το γεγονός πως η Αθήνα είναι με τη σφραγίδα της UNICEF Υποψήφια Πόλη Φιλική προς τα Παιδιά: Θέτει στο επίκεντρο τις ανάγκες των παιδιών και των νέων και προσαρμόζει προς αυτή την κατεύθυνση υπηρεσίες, παροχές, δράσεις.
Είναι σταθερή η προσήλωσή μας στη βελτίωση των υποδομών της πόλης που αφορούν τα παιδιά: τα σχολεία, τα πάρκα, τα ανοιχτά και κλειστά γήπεδα, οι παιδικές χαρές. Μια ανακαινισμένη και ασφαλής παιδική χαρά, ένα σύγχρονο ανοικτό γήπεδο μπορούν να στεγάσουν όνειρα, να αποτελέσουν διέξοδο, ακόμη και πρόσκαιρο καταφύγιο, μακριά από ένα τοξικό περιβάλλον.Στη σκέψη μου πάντα υπάρχει ο στίχος: ”υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα”.»
Σε δήλωση του ο  δήμαρχος Θεσσαλονίκης   Κωνσταντίνος Ζέρβας επεσήμανε:
«Ο ίδιος ο Γιώργος Ζογγολόπουλος είχε αναφέρει χαρακτηριστικά: ‘Η ομπρέλα σαν αντικείμενο προστατευτικό είναι οικείο σε όλον τον κόσμο. Όλοι βρίσκουμε προστασία και θαλπωρή κάτω από τον ανάλαφρο θόλο της…’. ..Οι ‘Ομπρέλες’ στη νέα παραλία της Θεσσαλονίκης, που φέρουν τη σφραγίδα του κορυφαίου αυτού γλύπτη, φωταγωγούνται, για να εκπέμψουν το πανανθρώπινο μήνυμα ότι έχουμε χρέος να προστατέψουμε τα δικαιώματα όλων των παιδιών. Ειδικά μέσα στις δύσκολες συνθήκες που έχει διαμορφώσει η πανδημία, το μήνυμα αυτό πρέπει και αξίζει να ακουστεί πολύ δυνατά. Ας δουλέψουμε, λοιπόν, όλοι για ‘ένα καλύτερο μέλλον για κάθε παιδί’, όπως ακριβώς μας προτρέπει το φετινό θέμα που συνοδεύει την Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού».
Ο δήμαρχος Φιλοθέης – Ψυχικού, Δημήτρης Γαλάνης τόνισε: «Στηρίζουμε την αποστολή της UNICEF για την  προστασία των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και στέλνουμε μήνυμα ευαισθητοποιώντας την κοινωνία  στις  προκλήσεις  που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κατά των νέων απειλών όπως η κλιματική αλλαγή, η πανδημία, η ηλεκτρονική κακοποίηση και ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός (μπούλινγκ) ενώ δεσμευόμαστε για τη δημιουργία ακόμη πιο φιλικών πόλεων προς τα παιδιά.Τα παιδιά είναι το μέλλον, τα εμπιστευόμαστε και αισιοδοξούμε ότι η δική τους ματιά θα φέρει ελπίδα στο νέο κόσμο που αναδύεται».
Σε ανακοίνωση της από την Αίγυπτο Η EMAAR Misr και το Al Alamein Hotel  τονίζουν ότι «στέκονται αλληλέγγυα με τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο που γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού. Προς τιμήν της περίστασης, συμμετέχουμε με το Ίδρυμα Γεωργίου Ζογγολόπουλου και τους φίλους μας στην Ελλάδα, φωτίζοντας από κοινού τις Ομπρέλες μας στο μπλε της UNICEF, ευαισθητοποιώντας τον κόσμο για έναν τόσο σημαντικό σκοπό».
Τέλος, ο  πρόεδρος του Ιδρύματος Γεωργίου Ζογγολόπουλου  Νίκος Θεοδωρίδης επεσήμανε: 
«Ο Γιώργος Ζογγολόπουλος είχε ιδιαίτερη αδυναμία στα παιδιά και πίστευε ότι η τέχνη πρέπει να πάει στα σχολεία και στο δημόσιο χώρο για να μπορούν έτσι όλα τα παιδιά να αποκτήσουν ντεπό  αισθητικής.
Όταν είχε εκθέσει το έργο του «Ελάσματα» στον Εθνικό Κήπο οι υπεύθυνοι της έκθεσης τον ειδοποίησαν ότι το έργο του καταστρέφεται από παιδιά που τραβούν τα ελάσματα και διασκεδάζουν με τούς  ήχους και την επαναφορά τους. Εκείνος τους απάντησε ότι «είναι υπέροχο που τα παιδιά παίζουν με το έργο και ας καταστραφεί, ούτως ή άλλως μπορεί να διορθωθεί». Εκείνη την στιγμή τα παιδιά ανακάλυπταν ένα καινούργιο παιχνίδι και ο Γιώργος Ζογγολόπουλος μια πρωτόγνωρη έννοια για την δεκαετία του ’70, δηλαδή τη συμμετοχή του θεατή στη λειτουργία μιας εικαστικής εγκατάστασης που αργότερα της αποδόθηκε ο όρος interactionκαι στα ελληνικά μεταφράστηκε ως «διάδραση».  
Η πεποίθηση του Γιώργου Ζογγολόπουλου ότι η Τέχνη οφείλει να απευθύνεται στα παιδιά αποτυπώνεται, επίσης, όταν το 1959 ο ίδιος είπε: «Πιστεύουμε στη διαρκή μεταμόρφωση όχι μόνο της Τέχνης αλλά και της αισθητικής του κοινού, κι’ ελπίζουμε ότι θα γίνει κάποτε νοητή η ανάγκη μιας θαρραλέας προσπάθειας από τους πνευματικούς ανθρώπους της χώρας μας ώστε το μήνυμα της αφηρημένης τέχνης να φθάσει όχι μόνο στις διακοσμήσεις δημοσίων χώρων, πινακοθήκες και μνημεία, αλλά μέχρι του θρανίου του δημοτικού σχολείου που αποτελεί ένα από τα τρυφερά σημεία του πολιτισμού μας».