Όταν νίπτει κανείς τας χείρας του σε μια σύγκρουση μεταξύ ισχυρών και αδυνάτων, δε σημαίνει ότι μένει ουδέτερος, σημαίνει ότι παίρνει το μέρος των ισχυρών. Paulo Freire, 1924-1997, Βραζιλιάνος παιδαγωγός

Η νέα Mercedes EQS κατέχει το ρεκόρ στην αεροδυναμική για αυτοκίνητα παραγωγής με συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,20

8 Απριλίου, 2021

Η νέα EQS, η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Mercedes, κατέχει το ρεκόρ στην αεροδυναμική για αυτοκίνητα παραγωγής με συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,20, συμβάλλοντας καθοριστικά στην αυξημένη αυτονομία και στη μείωση των αεροδυναμικών θορύβων.

Παράλληλα διακρίνεται για το σχεδιασμό, εξάπτοντας την φαντασία των φίλων της μάρκας που περιμένουν την επίσημη παρουσίασή της. Σχετικά με τα τεχνικά της χαρακτηριστικά, η EQS θα κάνει την πρεμιέρα της σε δύο εκδόσεις. Την EQS 450 και την EQS 580 4MATIC. Η μέγιστη ροπή θα είναι 568 Nm για την EQS 450 και 855 Nm για την EQS 580 4MATIC, που θα προσφέρει αυτονομία έως 770 χιλιόμετρα, ανάλογα με τον εξοπλισμό του οχήματος. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ/ώρα. Όλα τα μοντέλα EQS διαθέτουν ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης (eATS) στον πίσω άξονα, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις 4MATIC θα εξοπλίζονται με δύο σύγχρονους, μόνιμα διεγερμένους ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα.

Η μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες είναι ισχύος 107,8 kWh, δηλαδή περίπου 26% ισχυρότερη από αυτήν της EQC. Το καινοτόμο λογισμικό διαχείρισης μπαταριών που αναπτύχθηκε εσωτερικά από τη Mercedes επιτρέπει ενημερώσεις over-the-air, ώστε η διαχείριση ενέργειας της EQS να παραμένει πάντοτε ενημερωμένη, καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής της. Σημειώνεται ότι η αναλογία κοβαλτίου έχει μειωθεί στο 10% και το βελτιστοποιημένο ενεργό υλικό αποτελείται πλέον από νικέλιο, κοβάλτιο και μαγγάνιο σε αναλογία 8-1-1. Αυτό προσφέρει σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και καλύτερη απόδοση φόρτισης.

Κ.Π.