Η Citroen γιορτάζει την 30ή επέτειο της Xantia, που κυκλοφόρησε στις 4 Μαρτίου 1993. Περισσότερες από 1.300.000 μονάδες παρήχθησαν μεταξύ 1993 και 2002 στην Ευρώπη και έγινε πραγματικά εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της γαλλικής εταιρείας.
Αναγνωρισμένη για την άνεση, την ασφάλεια και την οδηγική απόλαυση, η Xantia διαδέχτηκε το BX και παρουσίασε την τεχνολογία Hydractive II, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα υδροπνευματικής ανάρτησης που μείωνε την αντίσταση της κύλισης και βελτίωνε την οδική συμπεριφορά, χωρίς να επιβάλλει συμβιβασμούς στην άνεση.
‘Αξιο αναφοράς, σε όσους θυμούνται είναι η εκπληκτική επίδοση σε δοκιμασία αποφυγής ταράνδου το 1999, με την ταχύτητα εισόδου να μην έχει ξεπεραστεί ακόμα και από αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.
Η Xantia, λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα της, μετείχε σε κάποιες χαρακτηριστικές διαφημίσεις, όπως αυτή του 1995 με τον απόλυτο star του στίβου εκείνης της εποχής, Carl Lewis, στην οποία αναγκάζεται να γίνει μοναχός λόγω στοιχήματος. Το 1998, ακολούθησε μια ακόμα ιδιαίτερη διαφήμιση, με την… πυραμίδα από κινούμενες Xantia να κάνουν ελιγμό και να μην κουνιέται τίποτα.
Κατά τη διάρκεια των εννέα ετών της παραγωγής, εξελίχθηκε σε πολλά σημεία. Αρχικά, ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (SX και VSX), με τρεις διαφορετικούς κινητήρες. Οι κορυφαίες εκδόσεις ήταν εξοπλισμένες με το υδροπνευματικό σύστημα “Hydractive II”. Το 1994 κυκλοφόρησε η έκδοση Activa η οποία ενσωμάτωσε στο σύστημα Hydractive II δύο κυλίνδρους που εμπόδιζαν τις κλίσεις. Με αυτή την ανάρτηση, η Xantia μπορούσε να στρίψει χωρίς καθόλου κλίσεις. Το 1995, παρουσιάστηκε η Xantia Break στην αγορά, ενώ η τελευταία αναβάθμιση του μοντέλου ήρθε το 1998, όταν η Xantia εγκαινίασε μέσα από τον όμιλο PSA τον ολοκαίνουργιο diesel κινητήρα 2.0 HDi, υψηλής πίεσης με κοινή γραμμή τροφοδοσίας και τεχνολογίες αιχμής για την εποχή.
Κ.Π.