Αυτό που ονομάζουμε στρατηγική, βασικά έχει να κάνει με το να περνάμε τα ποτάμια από τις γέφυρες και να διασχίζουμε τα βουνά από τα μονοπάτια. Anatole France, 1844-1924, Γάλλος συγγραφέας, Νόμπελ 1921

Η αγορά της Αμερικής ανοίγει σημαντικές ευκαιρίες για τους Έλληνες εξαγωγείς

Σημαντικοί εμπορικοί επισκέπτες για την αγορά της Αμερικής επισκέφτηκαν την 66η Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών Summer Fancy Food Show 2022 (12-14 Ιουνίου 2022), τη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης. 

Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση, η Ελλάδα, με 42 εκθέτες να έχουν δηλώσει συμμετοχή, είχε την τρίτη μεγαλύτερη εθνική παρουσία ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες, γεγονός που αποδεικνύει τη δυναμική που έχουν αναπτύξει οι ελληνικές εξαγωγές τροφίμων στην Αμερική, όπου σημειώνουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, παρά τις προκλήσεις της πανδημίας. Η ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών προϊόντων τροφίμων και ποτών, τα οποία αποτελούν ορόσημο για τη μεσογειακή διατροφή, είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες στόχευσης για την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε κατά τη διάρκεια παρουσίας της στην έκθεση η εντεταλμένη σύμβουλος της Enterprise Greece, Μπέττυ Αλεξανδροπούλου:

«Η προβολή και η δικτύωση των ελληνικών εταιριών τροφίμων και ποτών αποτελεί προτεραιότητα για εμάς καθώς βλέπουμε μία συνεχώς αυξανόμενη προτίμηση προϊόντων μεσογειακής διατροφής. Τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα οφείλουν να έχουν μία δυναμική παρουσία και να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά αυτήν την τάση αλλά και τα γενικότερα πλεονεκτήματα που χαρακτηρίζουν τα ελληνικά προϊόντα. Παράλληλα, η αγορά της Αμερικής ανοίγει σημαντικές ευκαιρίες για τους Έλληνες εξαγωγείς όπου με την κατάλληλη καθοδήγηση θα μπορέσουν να αναπτύξουν αποδοτικές συνεργασίες σε αυτή την ιδιαίτερη αλλά πολλά υποσχόμενη αγορά».

«Το ελληνικό περίπτερο που ξεχώρισε ανάμεσα σε 40 άλλες εθνικές συμμετοχές, οργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) και φιλοξένησε σημαντικούς εξαγωγείς τροφίμων από όλη την Ελλάδα, πολλοί από τους οποίους συμμετείχαν με τη στήριξη των περιφερειών, Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και του Επιμελητηρίου Ευβοίας, φορείς που κινούνται δραστήρια στην προώθηση της εξωστρέφειας, βοηθώντας εταιρείες των περιφερειών τους να συμμετάσχουν σε σημαντικές εκθέσεις στο εξωτερικό» όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Οι εταιρείες έμαθαν για τις απαιτήσεις της αγοράς της Αμερικής και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Γ. Κουτσιάφτης, ιδιοκτήτης της εταιρείας ERTHA: «…είμαστε πιο έτοιμοι για τα επόμενα μας βήματα. Η θέση, το μέγεθος και η δυναμική του εθνικού περιπτέρου, δημιουργήσαν την ιδανική πλατφόρμα προβολής που στήριξε την προσπάθεια μας! Η συμμετοχή μας μας δίνει βάσιμες ελπίδες για νέες συνεργασίες στην πλούσια και τεράστια αγορά της Βορείου Αμερικής».

Αντίστοιχα, ο Π. Παρασκευόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Παρασκευόπουλος Α.Ε ανέφερε: «Κάναμε δεκάδες συναντήσεις και επιβεβαιώσαμε τη δυναμική της αμερικανικής αγοράς και τις προοπτικές ανάπτυξης που υπάρχουν παρά τις προκλήσεις και ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει. Η συμμετοχή μας στο εθνικό περίπτερο που οργάνωσε με επιτυχία ο Enterprise Greece, μας δίνει την ταυτότητα και υποστήριξη που κάθε ελληνική επιχείρηση χρειάζεται για να μπορέσει να αναπτυχθεί στο πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον μιας τόσο μεγάλης έκθεσης».
Εκτός από την εντεταλμένη σύμβουλο της Enterprise Greece, την εθνική συμμετοχή τίμησαν με την παρουσία τους, ο γενικός πρόξενος της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, Κωνσταντίνος Κούτρας και ο σύμβουλος ΟΕΥ Α’, Νίκολαος Θωμόπουλος, επικεφαλής του Γραφείου ΟΕΥ Νέας Υόρκης.