Όπως δεν θα ήθελα να είμαι σκλάβος, έτσι δεν θα ήθελα να είμαι ούτε αφέντης. Αυτό εκφράζει την αντίληψή μου για τη δημοκρατία. Αβραάμ Λίνκολν, 1809-1865, Αμερικανός πρόεδρος

Για προσπάθεια ακύρωσης του έργου του Μετρό κάνει λόγο ο Κ. Ζέρβας με αφορμή τη νέα προσφυγή

7 Ιουλίου, 2020

Για προσπάθεια ακύρωσης του έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, σε γραπτή του δήλωση με αφορμή τη νέα προσφυγή κατά της απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για τη διαχείριση των αρχαιοτήτων του σταθμού της Βενιζέλου.

«Την ίδια μέρα που η Αττικό Μετρό ΑΕ εγκαινιάζει τρεις νέους σταθμούς στην επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά, αλλάζοντας τον κυκλοφοριακό χάρτη και τη ζωή στους δήμους της περιοχής, κάποιοι «ενεργοί» συμπολίτες μας και κάποιες «ευαίσθητες» συλλογικότητες προσφεύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατά της απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για τη διαχείριση των αρχαιοτήτων του σταθμού της Βενιζέλου» επισημαίνει χαρακτηριστικά ο κ. Ζέρβας.

Κάνει δε λόγο για «σκοταδισμό που επιθυμεί τη στασιμότητα στην πόλη» και «απόκρυψη της αλήθειας ότι τα αρχαία θα αποσπασθούν και θα επανέλθουν στη θέση τους κατά 92% με τις πλέον σύγχρονες και αποτελεσματικές μεθόδους».

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρει ότι όσοι κατέθεσαν τη νέα προσφυγή «θέλουν προφανώς να φτάσουν στον τελικό τους στόχο: στην ακύρωση του έργου. Στο να μείνει η πόλη στάσιμη, έρμαιη των διαχρονικών της προβλημάτων. Το πράττουν άλλωστε ευθαρσώς σε κάθε περίπτωση. Ενάντια σε κάθε εξέλιξη της πόλης (περιφερειακή οδός, πλατεία Διοικητηρίου, επέκταση παλαιάς παραλίας, υποθαλάσσια αρτηρία, δημαρχιακό μέγαρο, ανάπλαση ΔΕΘ κτλ), κάνοντας ό,τι περνάει από το χέρι τους για να ματαιώσουν την εξέλιξη της πόλης».

Υπενθυμίζει, παράλληλα, ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει ήδη κρίνει νόμιμη και συνταγματική τη μεταφορά και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων και τονίζει ότι «αν ως το 2023 δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο, το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να επιστρέψει στην Ευρωπαϊκή Ένωση τουλάχιστον 800 εκατομμύρια ευρώ».

Επίσης επαναλαμβάνει τη δέσμευση των εμπλεκόμενων φορέων ότι το Μετρό και ιδιαίτερα ο σταθμός Βενιζέλου θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2023 και διαβεβαιώνει ότι η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης θα επιβλέπει κάθε μέρα την υλοποίηση του έργου, μέχρι να μπει ο πρώτος επιβάτης στον πρώτο συρμό, τον Απρίλιο του 2023.

Π.Γ.

Read previous post:
Ο Ιούνιος του 2020 και του 2019 οι πιο ζεστοί που έχουν καταγραφεί ποτέ

Ο Ιούνιος του 2020 ήταν ο πιο ζεστός που έχει καταγραφεί ποτέ στον κόσμο, μαζί με τον Ιούνιο του 2019,...

Close