Κάθε πρόοδος γεννάει μια νέα ελπίδα που εξαρτάται από τη λύση ενός καινούργιου προβλήματος. Ο φάκελος δεν κλείνει ποτέ. Claude Levi-Strauss, 1908-2009, Γάλλος ανθρωπολόγος.

Ευάλωτη παραμένει η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων, ακολουθώντας πτωτική πορεία

21 Νοεμβρίου, 2022

Η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων παρέμεινε ευάλωτη ακολουθώντας πτωτική πορεία στις συνεχιζόμενες πιέσεις που έχουν σημειωθεί στον τομέα του εφοδιασμού, της έλλειψης πρώτων υλών και του πολέμου στην Ουκρανία. Αυτό προκάλεσε μείωση στις παγκόσμιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων κατά 2,9% από την αρχή του έτους.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 9,9% φθάνοντας τα 6,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2022. Το ίδιο κλίμα επικράτησε και στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική, οι οποίες έφτασαν τα 9,5 εκατομμύρια, δηλαδή μειωμένες κατά 13,3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας μειώθηκαν κατά 8,7% και 7,5% την ίδια περίοδο, καθώς οι ελλείψεις ημιαγωγών και πρώτων υλών συνέχισαν να επηρεάζουν την παραγωγή.

Αντίθετα οι σωρευτικοί όγκοι Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 8,2% σε περισσότερα από 15,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Από την αρχή του έτους, σχεδόν 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή 5,8% περισσότερα σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021. Αύξηση υπήρξε και στην παραγωγή της Βόρειας Αμερικής κατά 11,8%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι εγγραφές επαγγελματικών οχημάτων έφθασε τα 1,2 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα τα οποία ταξινομήθηκαν στην ΕΕ από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας μείωση 17,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Την ίδια περίοδο οι πωλήσεις van στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 21,2% φτάνοντας τα 0,9 εκατομμύρια μονάδες, ενώ αντίθετα, ο αριθμός των νέων φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε όλη την ΕΕ αυξήθηκε κατά 1,5%, φθάνοντας τις 220.066 μονάδες.

Τέλος, η παραγωγή στην Ευρώπη αναμένεται να μειωθεί κατά 1,2% σε σχεδόν 3,1 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα το 2022. Η παραγωγή της Βόρειας Αμερικής αναμένεται να φτάσει περίπου τα 4,6 εκατομμύρια μονάδες, ενώ η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων στην Κίνα για το 2022 προβλέπεται, επίσης, να μειωθεί κατά 29% αγγίζοντας τα 3,9 εκατομμύρια οχήματα.

Κυριάκος Παρασίδης