Πολιτική: ιπποδρομία Δουρείων Ίππων. Stanislaw Jerzy Lec, 1906-1966, Πολωνός γνωμικογράφος

Επώνυμα γερμανικά προϊόντα αποτελούν αντικείμενο έκθεσης στο Τελλόγλειο

14 Μαΐου, 2024

Η ιστορική πορεία προϊόντων που κατέκτησαν την παγκόσμια αγορά και σε κάποιες περιπτώσεις οι μάρκες τους αντικατέστησαν την ονομασία της κατηγορίας στην οποία ανήκουν, παρουσιάζονται στους χώρους του Τελλόγλειου Ιδρύματος Τεχνών. Πρόκειται για την έκθεση «Marken des Jahrhunderts/Επώνυμα Γερμανικά Προϊόντα του Αιώνα», που διοργανώνει το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και η οποία εγκαινιάστηκε χθες.

«Ένας επισκέπτης μπορεί με μία ματιά να παρατηρήσει ότι η ικανοποίηση συγκεκριμένων αγοραστικών αναγκών, συνδέεται αυτομάτως στο μυαλό μας με συγκεκριμένες επωνυμίες. Στόχος της έκθεσης είναι να προσεγγίσει το φαινόμενο αυτό μέσα σε από μία καλλιτεχνική οπτική και να αναδείξει τον σημαντικό ρόλο της αναγνωρισιμότητας των προϊόντων μέσα σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική διεθνή αγορά», είπε, ανοίγοντας την εκδήλωση, ο διευθυντής του Παραρτήματος Βορείου Ελλάδος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Γεώργιος Θεοδωράκης.

«Τα προϊόντα αυτά είναι τα παιδικά μου χρόνια, τα σχολικά μου χρόνια, τα νιάτα μου… Έγραψα τις πρώτες μου λέξεις με ένα μολύβι Faber-Castell. Το Tipp-ex ήρθε αργότερα, όταν ήμουν φοιτήτρια, και πάντα στις πληγές μού έβαζαν ένα Hansaplast», ανέφερε, από την πλευρά της, η γενική Πρόξενος της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη Σίβυλλα Μπέντικ, επισημαίνοντας ότι όπως η ίδια γνωρίζει όλα τα προϊόντα που παρουσιάζονται στην έκθεση, το ίδιο συμβαίνει και με τους Έλληνες επισκέπτες.

Την έκθεση «Επώνυμα Γερμανικά Προϊόντα του Αιώνα» εγκαινίασε ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, τονίζοντας την ποιότητα και την αξιοπιστία με την οποία είναι ταυτισμένα τα γερμανικά προϊόντα. «Είναι νομίζω φανερό στον καθένα ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία, η ευρωπαϊκή αγορά, η ευρωπαϊκή παραγωγή, απειλείται από την παγκοσμιοποίηση και κοντά σε αυτήν απειλείται και η ποιότητα και η αξιοπιστία που συνόδευε παραδοσιακά τα γερμανικά προϊόντα, ενόψει του γεγονότος ότι έχουν αλλάξει οι καταναλωτικές συνήθειες, έχει ενταθεί ο ανταγωνισμός και οι καταναλωτές πολλές φορές προστρέχουν στο πιο φθηνό παραμερίζοντας το πιο ποιοτικό. Άρα πρέπει να ξαναφέρουμε την παραγωγή στην ήπειρό μας γι’ αυτό λοιπόν είναι πάρα πολύ σημαντική η εδραίωση και ενίσχυση των δεσμών των σχέσεων ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες σε διμερές και ευρωπαϊκό επίπεδο, αν θέλουμε να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις, αν θέλουμε να προηγηθούμε στον τομέα της παραγωγής, της επιχειρηματικότητας, της έρευνας, της τεχνολογίας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντινίδης.

Η συγκεκριμένη έκθεση διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2006, ενώ φέτος, με αφορμή τα 100 χρόνια από την ίδρυση του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, παρουσιάζεται ανανεωμένη και εμπλουτισμένη με 16 επώνυμα γερμανικά brands. Φιλοξενείται στον 2ο όροφο του Τελλόγλειου, όπου θα παραμείνει έως τις 14 Ιουνίου και έχει ελεύθερη είσοδο για το κοινό. 

Β. Καζ.