Όποιος διατηρεί την ικανότητα να βλέπει την ομορφιά, δεν γερνάει ποτέ. Franz Kafka, 1883-1924, Τσέχος συγγραφέας

«Ενάντια στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εφαρμόζονται στους δήμους»

24 Μάιος, 2019

Την ανάγκη προάσπισης του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των ΟΤΑ και τη δημιουργία συγκλίσεων και συνεργασιών «ενάντια στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εφαρμόζονται στους δήμους», επισημαίνει ο υποψήφιος δήμαρχος Πετρούπολης, Νίκος Σακούτης, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ζητεί το κλείσιμο του ΧΥΤΑ Φυλής και την εφαρμογή ενός εναλλακτικού μοντέλου διαχείρισης απορριμμάτων, ενώ καλεί τα συναρμόδια υπουργεία να χαρακτηρίσουν το Ποικίλο Όρος ως δημόσια δασική έκταση προκειμένου να προστατευτεί από επίδοξους καταπατητές. Δηλώνει, επίσης, ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της φτώχειας και της ανεργίας, αρκεί να λάβει τους προβλεπόμενους πόρους και να αρθούν οι περιορισμοί στις προσλήψεις προσωπικού.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υποψήφιου δημάρχου Πετρούπολης, Νίκου Σακούτη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στον δημοσιογράφο Απόστολο Μιχαλούδη: 

Ερ.: Ποια είναι τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Πετρούπολη;
Απ.: H πόλη μας, η Πετρούπολη έχει το προνόμιο να είναι τερματικός δήμος στις παρυφές του Ποικίλου Όρους. Μπορεί να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων της και να καταστεί βιώσιμος δήμος, εφόσον αντιμετωπιστούν σοβαρά προβλήματα, μερικά από τα οποία έχουν καταστεί χρόνια. Η φτώχεια και η ανεργία που πλήττει μεγάλα τμήματα των συμπολιτών μας, η μετανάστευση των νέων μας που πια έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας και στην πόλη μας, οι πλειστηριασμοί λαϊκών κατοικιών και περιουσιών συμπολιτών μας, σπίτια χωρίς ρεύμα ή ακόμα και χωρίς νερό. Η υποβάθμιση της υγείας με το κτίριο του πρώην ΙΚΑ να τείνει να μετατραπεί σε ένα άδειο κουφάρι, χωρίς γιατρούς, η ελλιπής παροχή κοινωνικής στήριξης, τα πληθωρικά τμήματα στα σχολεία, προνήπια χωρίς φοίτηση, έλλειψη παιδικών σταθμών, είναι προβλήματα που δυσκολεύουν τη ζωή μας. Επιπλέον η πόλη μας αντιμετωπίζει δύο σοβαρότατα προβλήματα που αν δε τα αντιμετωπίσουμε δεν θα υποβαθμιστεί απλά το περιβάλλον αλλά θα μπουν σε ακόμα σοβαρότερο κίνδυνο η υγεία και επομένως και το μέλλον της πόλης και των κατοίκων της. Η διεκδίκηση – καταπάτηση χιλιάδων στρεμμάτων στην περιοχή της Αγίας Τριάδας και μεγάλου μέρους του Ποικίλου Όρους από λογής – λογής ιδιώτες διεκδικητές και της Μονής Λαμίας με την «αδιαφορία» – απουσία του κράτους και των αρμόδιων υπουργείων να προστατεύσουν το Ποικίλο και την περιουσία των κατοίκων της περιοχής, κινδυνεύουμε τα αμέσως επόμενα χρόνια να βρεθούμε μπροστά σε μια έκρηξη συμφερόντων από εργολάβους – κατασκευαστές με τη δημιουργία μιας πόλης πάνω από την πόλη μας «σκαρφαλωμένη» στο βουνό  με σοβαρή υποβάθμιση του περιβάλλοντος, της υγείας και των οικονομικών της Πετρούπολης. Εδώ και τώρα επιτέλους τα συναρμόδια υπουργεία πρέπει να χαρακτηρίσουν την περιοχή ως δημόσια δασική έκταση.
Το δεύτερο σοβαρότατο πρόβλημα έχει να κάνει με τη συνέχιση λειτουργίας του ΟΕΔΑ Φυλής που περιλαμβάνει το ΧΥΤΑ Φυλής, δηλαδή στην ουσία τη χωματερή, το εργοστάσιο μηχανικής ανακύκλωσης σύμμεικτων απορριμμάτων (ΕΜΑΚ), τον αποτεφρωτήρα επικίνδυνων νοσοκομειακών αποβλήτων (το μοναδικό στη χώρα), τον χώρο επεξεργασίας στραγγισμάτων, καύση βιοαερίου  και το ΚΔΑΥ της WATT. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ενώ έπρεπε να έχει κλείσει προ πολλού ο ΧΥΤΑ , να έχει απομακρυνθεί ο αποτεφρωτήρας , να είχαν ξεκινήσει εργασίες αποκατάστασης της περιοχής, επαναφέρουν σχεδιασμό του 2003 για χωματερή στο λατομείο Μουσαμά, στην πλάτη του Θεάτρου Πέτρας, παίρνουν απόφαση για αναβάθμιση του ΕΜΑΚ Φυλής ώστε να γίνει φαραωνικότερο, για να επεξεργάζεται 450.000 (!!!) τόνους απορριμμάτων, παίρνουν απόφαση για «πανοσήκωμα»  σκουπιδιών, δηλαδή σκουπίδια για ένα ακόμη έτος σε περιοχή υπό αποκατάσταση και ετοιμάζουν νέα χωματερή στο χώρο, τη λεγόμενη Γ φάση, ώστε να έχουμε για πολλά χρόνια ακόμη τα σκουπίδια στο «κεφάλι» μας και μάλιστα πληρώνοντας 500.000 ευρώ το χρόνο ως αντισταθμιστικά. Τι κι αν η αρμόδια διακομματική επιτροπή αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις αρχές του 2014 είχε αναφέρει κατά λέξη ότι ‘Είναι ένα μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου, τουλάχιστο για τις επόμενες τρεις γενιές» , τι κι αν αποκάλυψε το «Δυτικό Μέτωπο» έρευνες που δεν έχουν δει μέχρι σήμερα το φως της δημοσιότητας – παρά τις προσπάθειές μας – για επικίνδυνα ραδιενεργά απόβλητα που έχουν θαφτεί στο παρελθόν. Η συνέχιση της απόρριψής  τόνων απορριμμάτων στη Φυλή είναι έγκλημα διαρκείας που πρέπει να μπει ένα ΤΕΛΟΣ. Ακόμα, πρέπει να σημειώσουμε την ανάγκη ολοκλήρωσης των αντιπλημμυρικών έργων, με έμφαση στην περιοχή του Πανοράματος και της Αγίας Τριάδας, καθώς κινδυνεύουν με μια σοβαρή νεροποντή να υποστούν σοβαρές ζημιές οι περιουσίες των συνανθρώπων μας, καθώς εκεί καταλήγουν τα δυο μεγάλα ρέματα που ξεκινούν από το Ποικίλο. Τέλος, μεγάλο πρόβλημα για την Πετρούπολη αποτελεί το κυκλοφοριακό, ιδίως κατά τις ώρες αιχμής, εξαιτίας της έλλειψης ΜΕΤΡΟ, της υποβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών και της υποτυπώδους δημοτικής συγκοινωνίας.

Ερ.: Για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αναφέρατε, τι προτείνει για την αντιμετώπισή του ο συνδυασμός σας;
Απ.: Η παράταξή μας, η Ριζοσπαστική Αγωνιστική Κίνηση Πολιτών Πετρούπολης θεωρούμε ότι άμεσα πρέπει να επισπευστούν οι διαδικασίες κατασκευής και λειτουργίας σταθμού ΜΕΤΡΟ στην Πετρούπολη για να μπορούν εύκολα γρήγορα και με ασφάλεια να μετακινούνται κυρίως οι εργαζόμενοι από και προς τους χώρους εργασίας τους.
Είναι γνωστό ότι έχουμε εξαιρεθεί από την επέκταση της γραμμής 3 από την Ανθούπολη, ωστόσο εμείς επιμένουμε ότι η επέκταση αυτή πρέπει να συμπεριλαμβάνει και την Πετρούπολη.
Από το καλοκαίρι  του 2018 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ επανεμφάνισε ένα παλιό σχέδιο για τη δημιουργία της γραμμής 4 και την ένταξη της πόλης μας σε αυτή.  Καταλαβαίνουμε όλοι ότι η δημιουργία της νέας αυτής γραμμής και ο σχεδιασμός της είναι μακρόχρονος και εμείς θέλουμε άμεση λύση. Τελευταία, διαπιστώνουμε μείωση των δρομολογίων των αστικών γραμμών. Διεκδικούμε την τόνωση αυτών και τον επανασχεδιασμό τους με προορισμό τους σταθμούς ΜΕΤΡΟ. Επίσης διεκδικούμε δημιουργία γραμμής σύνδεσης με τον προαστιακό των ‘Ανω Λιοσίων. Σοβαρή παρέμβαση πρέπει να γίνει και στη λειτουργία της υποτυπώδους δημοτικής συγκοινωνίας, με την άμεση λειτουργία δύο κυκλικών γραμμών που θα ενοποιούν όλες τις γειτονιές της πόλης μας, τα μεγάλα σχολικά συγκροτήματα και τους μεγάλους αθλητικούς, πολιτιστικούς και κοινόχρηστους χώρους, την αγορά των αναγκαίων λεωφορείων και την επέκταση της λειτουργίας τους έως το βράδυ. Έτσι, με μια αξιόπιστη δημοτική συγκοινωνία θα περιοριστεί η χρήση Ι.Χ, η κυκλοφοριακή συμφόρηση, το διαρκές κυνήγι παρκαρίσματος, το διπλοπαρκάρισμα και η μετατροπή των γονέων σε «ταξιτζήδες» των παιδιών τους. Θα έχουμε εξοικονόμηση καυσίμων και χρημάτων καθώς και καθαρότερη πόλη από τα καυσαέρια. Πιστεύουμε βάσιμα όπως άλλωστε συμβαίνει και στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις, ότι μαζί με τα μέσα μεταφοράς πρέπει να προάγουμε και να διευκολύνουμε την εναλλακτική μετακίνηση πεζών και ποδηλατών, δημιουργώντας ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, πεζοδρόμων και δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, συνδέοντας όλους τους κοινωφελείς και κοινόχρηστους χώρους  καθώς και τους δύο μεγάλους χώρους άθλησης και αναψυχής, το Ποικίλο Όρος και το πάρκο «Αντώνης Τρίτσης».  Δεν θέλουμε να εξορίσουμε το Ι.Χ γι’ αυτό και πρέπει να δημιουργηθούν δύο μεγάλοι χώροι στάθμευσης κοντά στο κέντρο της πόλης για τη διευκόλυνση των οδηγών τους.
Η μελέτη του σχεδίου Βιώσιμης Ανάπτυξης Κινητικότητας που ξεκινά και στην πόλη μας και θα ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο σε συνδυασμό με την πρότασή μας για την «έξυπνη πόλη» , μας δίνει την ευκαιρία να διαμορφώσουμε την πόλη που θέλουμε για εμάς και τα παιδιά μας με μια ποιότητα ζωής καλλίτερη από τη σημερινή.

Ερ.: Μιλήσατε για την ανάγκη να κλείσει ο ΧΥΤΑ Φυλής και να μην μετατραπεί σε χωματερή το λατομείο Μουσαμά. Για να συμβούν αυτά, πιστεύετε ότι απαιτείται ένα διαφορετικό μοντέλο διαχείρισης απορριμμάτων;
Απ.: Ο ΧΥΤΑ Φυλής έπρεπε να έχει κλείσει πολλά χρόνια πριν, πλησιάζει τα 60 χρόνια λειτουργίας με τεράστια επιβάρυνση για κατοίκους και περιβάλλον. Αποτελεί απόλυτη διαστροφή η σκέψη μετατροπής του πρώην λατομείου Μουσαμά σε χωματερή. Το κακό είναι ότι διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις και οι περιφερειακές αρχές ενώ άλλα υπόσχονταν πριν την εκλογή τους κατέληγαν στην «ίδια λύση» τα σκουπίδια στη Φυλή. Από το 2015 υπάρχει το Εθνικό Σχέδιο Πρόληψης Δημιουργίας Απορριμμάτων και το Εθνικό Σχέδιο  Διαχείρισης Απορριμμάτων, στο οποίο συνέβαλα και εγώ προσωπικά. Θεωρώ ότι γενικά είναι ένα καλό σχέδιο το οποίο όμως στην πράξη έχει ανατραπεί. Ανάμεσα στα άλλα προέβλεπε δημόσια διαχείριση, δημόσιο σύστημα ανακύκλωσης, κατάργηση των ΣΔΙΤ, απαγόρευση παραγωγής δευτερογενών απορριμματογενών υλικών καύσης και βέβαια της ίδιας της καύσης. Και βέβαια προέβλεπαν ότι έως το 2020 θα προδιαλέγεται στην πηγή, δηλαδή στα σπίτια μας, τις επιχειρήσεις κλπ το 50% των παραγόμενων απορριμμάτων. Ειδικά για την Αττική, από τους 1.800.000 τόνους απορριμμάτων θα έπρεπε να προδιαλέγονται έως το 2020 περισσότεροι από 900.000 τόνοι. Για εμάς τα απορρίμματα δεν είναι για πέταμα, για καταστροφή αλλά είναι υλικά χρήσιμα τα οποία μπορούν να οδηγηθούν στην αγορά, να επαναχρησιμοποιηθούν ή να ανακυκλωθούν προς όφελος των πολιτών. Αντί αυτών, η ανακύκλωση στην Αττική είναι μόλις στο απογοητευτικό 7,5%… ‘Αμεσα πρέπει και στο δήμο μας να ξεκινήσει ένα εναλλακτικό σχέδιο που να περιλαμβάνει ένα μεγάλο πράσινο σημείο και έξι γωνιές ανακύκλωσης, ώστε οι κάτοικοι να οδηγούν εκεί όλα τα ρεύματα των απορριμμάτων τους.  ‘Αμεσα πρέπει να ξεκινήσει το δίκτυο των πέντε ρευμάτων δηλ. χωριστή συλλογή για χαρτί, πλαστικό, γυαλί, μέταλλο, οργανικό (υπολείμματα κουζίνας, κήπου). Δυστυχώς, η σημερινή δημοτική αρχή ολιγώρησε, και μάλιστα εγκατέλειψε το πρόγραμμα της οικιακής κομποστοποίησης, το οποίο μαζί με τη δημοτική κομποστοποίηση είμαστε υποχρεωμένοι άμεσα να επαναλειτουργήσουμε. Έπρεπε ήδη να εφαρμόζονται στην Αττική όσα προβλέπονται στο ΕΣΔΑ δηλαδή η αποκεντρωμένη διαχείριση με τη δημιουργία διαδημοτικών μονάδων επεξεργασίας και νέων μικρών ΧΥΤΥ για όσο χρόνο χρειαστεί, αφού με την προώθηση της εναλλακτικής διαχείρισης θα περιοριστεί και η αναγκαιότητά τους. Να σημειώσουμε ότι εδώ και μερικούς μήνες αναθεωρήθηκε η οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι χώρες μέλη της ανά 5ετία πρέπει να αυξάνουν την ανακύκλωση μέχρι να υπάρχει ένα ελάχιστο υπόλειμμα. Για να προωθηθούν όμως όλα αυτά χρειάζεται να δοθούν χρήματα από την Περιφέρεια από ίδιους πόρους (μέχρι στιγμής δεν έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ), να δοθούν χρήματα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (μέχρι στιγμής δεν έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ), να δοθούν χρήματα από το ΕΣΠΑ στην εναλλακτική διαχείριση και όχι στους ιδιώτες για φαραωνικά έργα ΣΔΙΤ, έργα που είναι σε βάρος των κατοίκων και του περιβάλλοντος. ‘Αλλωστε, όπως δήλωση η αρμόδια Επίτροπος Cretsu για λογαριασμό της Κομισιόν το Νοέμβρη του 2018 απαντώντας σε ερώτηση του Ευρωβουλευτή Νίκου Χουντή, ότι έχουν δρομολογηθεί και όχι απορροφηθεί μόλις 334 εκ. ευρώ από τα διαθέσιμα μέχρι το 2020 926 εκ. ευρώ και αυτά κυρίως προς όφελος των εργολάβων – ιδιωτών για τα έργα ΣΔΙΤ. Επίσης χρειάζεται να τονίσουμε την αναγκαιότητα πρόσληψης αναγκαίου, μόνιμου, σταθερού και εκπαιδευμένου προσωπικού και όχι αναποτελεσματικές – ελαστικές μορφές εργασίας που προωθούνται.

Ερ.: Στα χρόνια της κρίσης και των μνημονιακών περιορισμών, εκτιμάτε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση της φτώχειας και της ανεργίας;
Απ.: Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της φτώχειας και της ανεργίας εφόσον μπορέσει να ανατρέψει το νεοφιλελεύθερο σχέδιο που εφαρμόζεται σήμερα και μετατρέπει τους δήμους από δημόσιους φορείς στήριξης των δημοτών σε φορείς εφαρμογής αντιλαϊκών  μέτρων, διεύρυνση ανταποδοτικότητας, επιβολής νέων φόρων και εφαρμογής όλων των μορφών εργασίας, ως μακρύ χέρι του κράτους. Χρειάζεται η ανατροπή της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης των δήμων, που φέτος αντί να τους δοθούν περίπου 6 δις ευρώ (όπως προβλέπεται από το Ν. 3852/2010)  θα δοθούν μόλις 1,75 δις., ενώ στα χρόνια 2011 -2023 θα έχουν στερηθεί δήμοι και δημότες το εξωφρενικό ποσό των 27,5 δις ευρώ!!!. Χρειάζεται ένα αναβαθμισμένο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ) για έργα και όχι τα σημερινά ψίχουλα της τάξης των 180 εκατομμυρίων το οποίο θα συνεχιστεί έως το 2023 τουλάχιστον. Να σημειώσουμε ότι το ΠΔΕ έχει μειωθεί και συνεχίζεται η μείωσή του κατά 85%. Χρειάζονται αναβαθμισμένες υπηρεσίες – κυρίως της Κοινωνικής Πολιτικής, της Υγείας, του Πολιτισμού, του Αθλητισμού και της Καθαριότητας – με το απαραίτητο μόνιμο και εξειδικευμένο προσωπικό. ‘Αρα χρειάζεται άμεσα να αρθεί η απαγόρευση των προσλήψεων που υφίστανται οι δήμοι. Εμείς πιστεύουμε ότι αυτές είναι μερικές από τις στοιχειώσεις προϋποθέσεις για να έχουμε ουσιαστική παρέμβαση στην αντιμετώπιση φτώχειας και ανεργίας. Ωστόσο για να γίνουν πράξεις χρειάζεται η ανατροπή όλων των μνημονιακών εφαρμοστικών νόμων που μπορεί να υλοποιηθεί μόνο μέσα από ένα πλατύ μέτωπο αιρετών – εργαζομένων – φορέων και δημοτών.

Ερ.: Ποιες θα είναι οι άμεσες προτεραιότητές σας εάν τον Σεπτέμβριο είστε νέα δημοτική Αρχή;
Απ.: Εμείς θα συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις ώστε να δημιουργηθεί και στο Δήμο μας ένα μέτωπο αιρετών – εργαζομένων – φορέων και δημοτών ώστε να μην προχωρήσουν τα σχέδια εκχώρησης της δασικής έκτασης στην Αγία Τριάδα και το Ποικίλο, να χαρακτηριστεί η περιοχή ως δημόσια και δασική, να απομακρυνθεί ο ΧΥΤΑ Φυλής, να κλείσει η φαραωνική εγκατάσταση και να αποκατασταθεί η περιοχή. Να διεκδικήσουμε τα χρήματα που μας στερούν για δομές κοινωνικής πολιτικής, παιδείας, υγείας, άθλησης και πολιτισμού, να διεκδικήσουμε τα χρήματα που μας στερούν για έργα με έμφαση στην ανέγερση παιδικών σταθμών, νηπιαγωγείων και αντιπλημμυρικών έργων, να προωθήσουμε το σχέδιο μας για την Πετρούπολη – «ΕΞΥΠΝΗ ΠΟΛΗ» που πρώτοι εμείς εδώ και χρόνια έχουμε παρουσιάσει, ώστε να εξυπηρετούνται άμεσα και χωρίς κόπο οι δημότες μας. Με σχεδιασμό θα διεκδικήσουμε και το τελευταίο ευρώ που μας αναλογεί από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα. Βήμα βήμα θα εφαρμόσουμε το εναλλακτικό σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων ώστε να έχουμε καθαρή πόλη αλλά και εξοικονόμηση πόρων προς όφελος των κατοίκων από τα χρήσιμα υλικά που στο μεγαλύτερό τους ποσοστό  είναι τα απορρίμματα. Θα προωθήσουμε το σχέδιο Βιώσιμης Αστικής κινητικότητας, ώστε όλοι μας να έχουμε παντού προσβασιμότητα, να χαιρόμαστε τη μετακίνησή μας στην πόλη, με την αναβάθμιση των χώρων αναψυχής και επανασχεδιασμό του αστικού πρασίνου. Θα συνεχίσουμε από καλύτερες θέσεις τον αγώνα μας κατά των πλειστηριασμών λαϊκής κατοικίας και περιουσίας, θα επιδιώξουμε συνεργασίες τόσο στο δήμο μας όσο και με δυνάμεις άλλων δήμων για την αλλαγή του αντιλαϊκού πλαισίου που υφίστανται η Αυτοδιοίκηση.

Ερ.: Η απλή αναλογική θα οδηγήσει σε νέα δεδομένα στη συγκρότηση των δημοτικών συμβουλίων και πλέον οι συνεργασίες μεταξύ παρατάξεων είναι αναγκαίες για να λειτουργήσουν οι δήμοι. Ποιες προγραμματικές συγκλίσεις θέτετε ως προϋπόθεση για μετεκλογικές συνεργασίες;
Απ.: Η αναλογική συγκρότηση των Δημοτικών Συμβουλίων, πράγματι δημιουργεί  νέα δεδομένα. Ωστόσο ολοκληρωμένο σύστημα απλής αναλογικής θα είχαμε αν εφαρμοζόταν εκλογική διαδικασία ενός γύρου με έμμεση εκλογή Δημάρχου από το Δημοτικό Συμβούλιο και όχι εκλογή Δημάρχου με το σημερινό πλειοψηφικό, το οποίο μπορεί  να δημιουργήσει δυσλειτουργίες. Οι συνεργασίες μεταξύ δημοτικών παρατάξεων είναι πλέον αναγκαίες για τη λειτουργία των δήμων, πρέπει όμως να διαμορφώνεται ένα συνεκτικό σχέδιο με συγκεκριμένη πολιτική κατεύθυνση και περιεχόμενο. Οι αναγκαίες συγκλίσεις δεν μπορεί να είναι αντικείμενο άθροισης επιμέρους προτάσεων, πολύ δε περισσότερο μοιράζοντας θέσεις διοίκησης χωρίς αρχές και πολιτικές δεσμεύσεις. Για εμάς προέχει ένα σχέδιο που θα προασπίζεται το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των δήμων και των υπηρεσιών τους, θα αντιμάχεται τη λογική της επέκτασης της ανταποδοτικότητας και σε άλλες υπηρεσίες των δήμων που προωθείται, θα αντιμάχεται τη λογική της αποδοχής της δραματικής υποχρηματοδότησης που υφίστανται σήμερα οι δήμοι και τη λογική των «δημοσίων σχέσεων» με τα υπουργεία, συγκρουόμενοι όποτε χρειάζεται με τις κυβερνητικές και περιφερειακές αρχές προς όφελος των δημοτών.  Η αντιπαράθεση με τη λογική να επιβληθούν νέοι φόροι από τους δήμους για να εξασφαλιστούν ίδιοι πόροι. Προέχει η οργάνωση των δημοτικών υπηρεσιών, ώστε να παρέχεται η καλύτερη δυνατή βοήθεια στους οικονομικά αδύναμους και πληττόμενους συμπολίτες μας. Προέχει ένα σχέδιο αμφισβήτησης και αλλαγής του θεσμικού πλαισίου που έχει επιβληθεί στους δήμους, μετατρέποντάς τους σε φορείς επιβολής μέσω παρατηρητηρίου και Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αντιλαϊκών πολιτικών. Με λίγα λόγια, απαραίτητη προϋπόθεση για μας είναι η δημιουργία συγκλίσεων και συνεργασιών ενάντια στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εφαρμόζονται στους δήμους.
    
 
 

Read previous post:
Β. Σόιμπλε: Η Ελλάδα σήμερα σε πολύ καλύτερη θέση σε σχέση με πριν από οκτώ χρόνια

Η Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση σε σχέση με πριν από οκτώ χρόνια, δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

Close