Το μεγαλύτερο επίτευγμα είναι να μουντζουρώσεις τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ δουλειάς και παιχνιδιού - Arnold J. Toynbee, 1889 - 1975, Βρετανός ιστορικός

Δοκιμή του νέου Kia Stonic

23 Σεπτεμβρίου, 2020

Στην κατηγορία Β, όπου στην πράξη αποδεικνύεται σκληρή, με τα SUV να κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος, το Kia Stonic αποτελεί ολοκληρωμένη πρόταση, προσφέροντας εκτός από το προφίλ οχήματος ελεύθερου χρόνου και όλα τα απαραίτητα που χρειάζεται ο οδηγός για να έχει μια καλή οδηγική συμπεριφορά. Η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία δημιούργησε ένα μοντέλο που προσφέρει πολλά καλούδια, επιδόσεις και στυλικά χαρίσματα.

Το νιώσαμε στην εβδομαδιαία δοκιμαστική οδήγηση όπου τα 1.300 και πλέον χιλιόμετρα μας το απέδειξαν περίτρανα. Είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με τον τρικίλυνδρο κινητήρα και τους 100 ίππους, όπου έδειξε ότι έχει όλα τα προσόντα για να δει κατάματα τον έντονο ανταγωνισμό. Εμφανισιακά μας άρεσε από την πρώτη ματιά, αποδεικνύοντας ότι έχει όμορφο σπορ στιλ, που προήλθε από το ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης της Kia στη Φρανκφούρτη. Το διαφορετικό χρώμα στο κάτω και πάνω μέρος του αυτοκινήτου δίνει ξεχωριστό τόνο. Η αεροτομή και οι καθρέφτες το κάνουν αρκετά μειώδες, ενώ αίσθηση προκαλεί ο χαμηλά τοποθετημένος εμπρός αεραγωγός, που βοηθά στην καλύτερη ψύξη, τα προστατευτικά των τροχών και οι ποδιές εμπρός και πίσω. Ξεχωρίζουν επίσης τα εμπρός φωτιστικά σώματα τύπου Projection που διαθέτουν φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, αλλά και ξεχωριστούς προβολείς που λειτουργούν το βράδυ όταν ο οδηγός στρίβει για να έχει καλύτερη οπτική δεξιά και αριστερά του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η ψηλή θέση οδήγησης που χαρίζει στον οδηγό καλή περιφερειακή οπτική, με όλες τις λειτουργίες να τις έχει σε εργονομική απόσταση.

Οι επενδύσεις στα καθίσματα χαρίζουν πόντους, όπως και το τιμόνι που είναι ντυμένο με διάτρητο δέρμα και έχει πάνω του όλα τα χειριστήρια δημιουργώντας ένα περιβάλλον κατάλληλο για οδήγηση και πληροφόρηση κάθε στιγμή. Ο χώρος των αποσκευών αν και είναι 352 λίτρα, εντούτοις είναι ικανοποιητικός για τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας.

Ο κινητήρας ήταν δυνατός και μας ικανοποίησε η απόδοσή του κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Οδηγήσαμε το Stonic κάτω από δυνατή βροχή, αλλά και από καυτό ήλιο. Αυτό που αποκομίσαμε είναι ότι η συμπεριφορά του παρέμεινε ίδια όταν κληθήκαμε να το οδηγήσουμε στα όρια ταχύτητας των ελληνικών δρόμων. Το μοντέλο έχοντας πολιτισμένη συμπεριφορά δεν μας κούρασε ούτε στιγμή, ενώ το μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων είχε πολύ καλή κλιμάκωση και άριστη συνεργασία με τον κινητήρα που δεν κρέμασε ούτε για μία στιγμή. Μας εξέπληξε η μικρή κατανάλωση καυσίμου που δεν ξέφυγε πάνω από 6,7 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα. Η πολιτισμένη συμπεριφορά ήταν απόρροια της καλής οδικής συμπεριφοράς, αλλά και της απουσίας θορύβων. Η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης μας βοήθησε στην γρήγορη οδήγηση, χωρίς να αναγκαστούμε να κάνουμε συμβιβασμούς, ενώ τα φρένα λειτούργησαν υποδειγματικά.

Κάνοντας μια σύντομη αποτίμηση του μοντέλου, θεωρούμε ότι πρόκειται για μια τίμια πρόταση σε μια πολύ δύσκολη κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Με καλή κατανάλωση καυσίμου, με καλή οδηγική συμπεριφορά, με καλό στυλιστικό προφίλ και με συστήματα ασφαλείας που δεν υπολείπονται από αυτά των μεγαλύτερων αυτοκινήτων, θεωρούμε ότι τα 14.000 ευρώ που χρειάζεται κάποιος για να το αποκτήσει είναι μια καλή τιμή εκκίνησης για αυτά που προσφέρει…

Κυριάκος Παρασίδης

Περισσότερα στη κατηγορία Auto Moto
Τα πλεονεκτήματα των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων

Σήμερα που η ηλεκτροκίνηση κάνει τα πρώτα της βήματα, με τα σημεία φόρτισης να μην αρκούν για να καλύψουν τις...

Close