Από τους 22 πολιτισμούς που έχουν εμφανιστεί στην ιστορία, οι 19 κατέρρευσαν όταν έφτασαν στο ηθικό επίπεδο που είναι τώρα η Αμερική - Arnold j. Toynbee, 1889-1975, Βρετανός ιστορικός

Το μεγαλύτερο βιολί στον κόσμο ως σκηνικό στο Φεστιβάλ της «Μέκκας της οπερέτας» στο Μέρμπις

11 Ιούλιος, 2018

Στην έβδομη δεκαετία από την ίδρυση του, περνά φέτος το ξακουστό αυστριακό Φεστιβάλ στο Μέρμπις, το αποκαλούμενο «Η Μέκκα της οπερέτας» -του οποίου οι υπερπαραγωγές φιλοξενούνται\ συχνά στην Τηλεόραση της Βουλής των Ελλήνων- ξεκινώντας αύριο τις φετινές παραστάσεις του που διαρκούν έως τις 25 Αυγούστου, με την πρεμιέρα μιας ιδιαίτερα εύθυμης οπερέτας.

Πρόκειται για το έργο του Ούγγρου μουσουργού Έμεριχ Κάλμαν «Κοντέσσα Μαρίτσα» που πρωτοπαίχθηκε στη Βιέννη τον Φεβρουάριο του 1924 και το οποίο ξεχωρίζει με τις χαριτωμένες μελωδίες του, ενώ η μοναδική πρωτοτυπία της φετινής παραγωγής του στο Μέρμπις είναι το τεράστιο βιολί, το μεγαλύτερο στον κόσμο, που έχει ως σκηνικό του.

Με την αυριανή πρεμιέρα -και με την παρουσία της αυστριακής πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας και προσκεκλημένους από τις γύρω χώρες- ξεκινά τη θητεία του ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, ο Αυστριακός βαρύτονος Πέτερ Έντελμαν, ο οποίος είχε διαπρέψει στο παρελθόν ως τραγουδιστής σε διεθνείς λυρικές σκηνές, μεταξύ άλλων ως μέλος της Γερμανικής Όπερας στο Βερολίνο.

Ο Πέτερ Έντελμαν διατελεί από το 2010 καθηγητής στο Ινστιτούτο Τραγουδιού και Μουσικού θεάτρου στο Πανεπιστήμιο Μουσικών και Εικαστικών Τεχνών της Βιέννης, έχοντας αναλάβει από το 2014 τη διεύθυνση του Ινστιτούτου.

Ως νέος καλλιτεχνικός διευθυντής στο Φεστιβάλ Μέρμπις, ο Έντελμαν διαδέχεται τη γνωστή Γερμανίδα υψίφωνο Ντάγκμαρ Σέλενμπεργκερ η οποία είχε αναλάβει τη διεύθυνση του φεστιβάλ το 2012, διαδεχόμενη τότε τον διάσημο πρώην πρωταγωνιστή της Λαϊκής Όπερας της Βιέννης, Χάραλντ Σεραφίν, που υπήρξε επί 20 χρόνια η ψυχή του φεστιβάλ, προσελκύοντας κάθε χρόνο ρεκόρ επισκεπτών.

Η «Κοντέσσα Μαρίτσα», η οποία θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην ιστορία της οπερέτας, είχε την πρεμιέρα της στις 28 Φεβρουαρίου 1924 στο «Τεάτερ αν ντερ Βιν» -το δεύτερο μεγάλο λυρικό θέατρο στην αυστριακή πρωτεύουσα, μετά την Κρατική Όπερα Βιέννης- που διάρκεσε 6,5 ώρες, γιατί έπειτα από κάθε τραγούδι το κοινό καταχειροκροτούσε επί πολύ ώρα τους ερμηνευτές.

Η καινοτομία της φετινής παραγωγής της στο Μέρμπις είναι το σκηνικό που κυριαρχείται από ένα τεράστιο βιολί, το μεγαλύτερο βιολί στον κόσμο, με ένα μήκος 45 μέτρα, ύψος 14 μέτρα, βάρος 90 τόνους και μία σειρά εκπλήξεων.

Με ένα έξυπνο σύστημα μηχανισμών, το εσωτερικό του μετατρέπεται στους τόπους, όπου διαδραματίζεται η υπόθεση του έργου, το οποίο κυριαρχείται από πολλές μελωδίες ουγγαρέζικων βιολιών-συνθέσεις του Έμεριχ Κάλμαν.

Η γραφική κωμόπολη Μέρμπις στις όχθες της λίμνης Νόιζιντλερζε, της μεγαλύτερης στεπώδους λίμνης της Ευρώπης στην επαρχία Μπούργκενλαντ, μερικές δεκάδες χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Βιέννης στα σύνορα με την Ουγγαρία, θεωρείται διεθνώς «Η Μέκκα της οπερέτας».

Read previous post:
Ένα αντίγραφο γκιλοτίνας πωλήθηκε σε δημοπρασία στο Παρίσι

Μια γκιλοτίνα που χρονολογείται στα μέσα του 19ου αιώνα, αντίγραφο του παλιού επίσημου γαλλικού μοντέλου, πωλήθηκε αντί 8.008 ευρώ σε...

Close