Ο καπιταλισμός θριαμβεύει βασιζόμενος στο δικαίωμα της ανισότητας, αλλά θα επιβιώσει μόνο αν όλοι έχουν ίσα δικαιώματα στην ανισότητα. - Charles Handy, 1932- , Ιρλανδός γκουρού του management

«Στον τουρισμό, η Ελλάδα σκοράρει στην επαφή με τον άνθρωπο»

7 Δεκέμβριος, 2018

 

Μπορεί όταν σκέφτεται κανείς την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό να εστιάζει στον ήλιο, τη θάλασσα, τον πολιτισμό ή τη φυσική της ομορφιά, αλλά το συγκριτικό της πλεονέκτημα και εκεί που υπερέχει όλων είναι «η επαφή με τον άνθρωπο». Όπως προκύπτει από έρευνα της Marketing Greece, του υπηρεσιακού βραχίονα του ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων), τα αποτελέσματα της οποίας θα ανακοινωθούν σύντομα, «η Ελλάδα σε σχέση με τον ανταγωνισμό «σκοράρει» πολύ καλύτερα σε όλα τα επίπεδα που υπάρχει η επαφή με τον άνθρωπο», αναφέρει, σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece.

«Είμαστε καταφανώς πρώτοι με μεγάλη διαφορά, όταν οι τουρίστες κρίνουν εμπειρίες όπου εμπλέκεται ο άνθρωπος, όπως για παράδειγμα το σέρβις ή άλλες υπηρεσίες», διευκρινίζει η κ. Δρέττα και τονίζει ότι είναι πολύ λανθασμένη η άποψη ότι οι Έλληνες δεν είμαστε καλοί στη συμπεριφορά μας. Μπορεί, όπως εξηγεί, να παρατηρούνται συμπεριφορές όπου δεν υπάρχει πάντα το στοιχείο του αυστηρού επαγγελματισμού αλλά εκεί που κερδίζει ο Έλληνας είναι στον αυθορμητισμό και στην αμεσότητα. «Οι άνθρωποι που έρχονται στην Ελλάδα και περιγράφουν την εμπειρία τους, αναφέρουν ότι αισθάνονται συναισθηματική ελευθερία», σημειώνει η κ. Δρέττα.

Σε αυτό πάνω, «κουμπώνει» και η νέα καμπάνια της Marketing Greece, η οποία θα «τρέξει» το 2019 και έχει τίτλο «Στιγμές, Άνθρωποι, Συναισθήματα». Όπως εξηγεί η κ. Δρέττα, «η καρδιά της τουριστικής εμπειρίας» βρίσκεται στις δραστηριότητες. «Το προϊόν από μόνο του δεν αρκεί, πρέπει να το φτιάξουμε έτσι, ώστε ο επισκέπτης να μπορεί να το «γευτεί», να το ζήσει», αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Τα τελευταία χρόνια, στον τουρισμό έγιναν βήματα μπροστά. Και αυτό δεν το λέω λόγω της αύξησης που παρουσιάζουν τα νούμερα των αφίξεων και των εσόδων. Το λέω επειδή, τα χρόνια της κρίσης το προϊόν οργανώθηκε καλύτερα, χωρίς να σημαίνει απαραίτητα ότι αυτό ήταν αποτέλεσμα της κρίσης», τονίζει.

Ερωτηθείσα για το αν η εμπλοκή πολλών φορέων στην τουριστική προβολή και προώθηση της χώρας είναι εποικοδομητική, η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece, σημειώνει ότι «ο τουρισμός είναι μια δραστηριότητα με πολλούς παίκτες και αυτό μπορούμε να το διαβάσουμε με τη θετική του έννοια. Η λέξη – κλειδί για τον ΣΕΤΕ είναι η συνέργεια. Όλες οι προσπάθειες πρέπει να είναι συμπληρωματικές».

Ο ρόλος της Marketing Greece είναι κυρίως η προώθηση προορισμών που έχουν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν και χρειάζονται ενίσχυση στην προβολή, σύμφωνα με την κ. Δρέττα. Σε ό,τι όμως αφορά τους προορισμούς πρώτης ταχύτητας -όπου σε κάποια σημεία παρατηρείται κορεσμός- εκεί, γίνεται προσπάθεια για την επέκταση της τουριστικής περιόδου.

Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια για το «digital marketing» στη Θεσσαλονίκη

Παράλληλα με τις υπόλοιπες δράσεις, η Marketing Greece υλοποιεί εδώ και έναν χρόνο σε διάφορες πόλεις της περιφέρειας, εκπαιδευτικά σεμινάρια πάνω στο «digital marketing», σε συνεργασία με το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ). Αυτός ήταν και ο λόγος που η κ. Δρέττα, βρέθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη και μίλησε στους επαγγελματίες της πόλης, οι οποίοι επέδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον.

«Οι θέσεις στο σεμινάριο «Thessaloniki Loading |Digital Marketing για τουριστικές επιχειρήσεις» υπερκαλύφθηκαν πολύ γρήγορα και μάλιστα, αυτός είναι ένας λόγος που σκεφτόμαστε να το επαναλάβουμε. Τα σεμινάρια είναι δωρεάν για τους συμμετέχοντες, χάρη στη χορηγία της Eurobank», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Δρέττα και εξηγεί πως στόχος των σεμιναρίων είναι να ενισχύσουν οι επιχειρήσεις την εξωστρέφειά τους και να δοθούν βασικές κατευθύνσεις πάνω στον τομέα του «digital marketing».

Στην εκδήλωση παρέστη και ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος, ο οποίος τόνισε ότι η «καινοτομία είναι μια οριζόντια δράση στο αναπτυξιακό κομμάτι που έχει θέσει η Περιφέρεια, καθώς η προβολή της τουριστικής εμπειρίας περνάει πλέον μέσα από σύγχρονα ψηφιακά μέσα και ο διαμοιρασμός της γίνεται στον ψηφιακό κόσμο. Βρισκόμαστε σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ και τη Marketing Greece και είμαστε χαρούμενοι για αυτό».

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων Δήμου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας, είπε πως «η Θεσσαλονίκη χρειάζεται υποστήριξη στην προβολή του προορισμού και των εμπειριών», επισημαίνοντας πως «η σημερινή παρουσία του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece με την εκπαιδευτική ημερίδα “ Thessaloniki Loading | Digital Marketing για τουριστικές επιχειρήσεις” μας χαροποιεί ιδιαίτερα».

Την ίδια ώρα, ολοκληρώθηκε η καμπάνια της Marketing Greece «Wonderlust», με τελευταίο σταθμό τη Θεσσαλονίκη. Μέσω αυτής της καμπάνιας, που έγινε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, παρουσιάζονται οι επιλογές που έχει κάποιος, ο οποίος αποφασίζει να περάσει 72 ώρες στη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται, σύμφωνα με την κ. Δρέττα, για μια live καμπάνια, μέσω των social media και του discovergreece.com, που στόχο έχει να αναδείξει τις αυθεντικές εμπειρίες.

Νικόλ Καζαντζίδου

 

Read previous post:
Σκα Κέλερ: «Θα ήθελα και στην πατρίδα μου να συζητάμε όπως εδώ για την κλιματική αλλαγή»

Την ικανοποίησή της για τις πρωτοβουλίες και τον διάλογο που έχει αναπτυχθεί στη Δυτική Μακεδονία για την μετάβαση από τον...

Close