Να αγωνίζεσαι, να ψάχνεις, να βρίσκεις και να μην υποκύπτεις. Alfred Tennyson, 1809-1892, Άγγλος ποιητής

Οι Έλληνες εξαγωγείς στην εποχή του ψηφιακού επιχειρείν

13 Ιούνιος, 2018

Σε μονοψήφιο αριθμό ανέρχεται ο αριθμός των μικρομεσαίων εξαγωγικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα που πραγματοποιεί τις εργασίες του ψηφιακά, γεγονός που «δεν μας ικανοποιεί», όπως τόνισε ο νεοεκλεγείς πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδας (ΣΕΒΕ), Δρ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος, προαναγγέλλοντας τη διοργάνωση του 6ου Συνεδρίου Export Summit, στις 21 Ιουνίου 2018 στη Θεσσαλονονίκη, και με θέμα «The digital e-ra, Business on the move, Exports in the fast lane».

Καταγράφονται «ελάχιστες» οι επιχειρήσεις που έχουν προσαρμοστεί στο ψηφιακό περιβάλλον της οικονομίας, είπε ο κ. Κωνσταντόπουλος, σε συνέντευξη τύπου, χαρακτηρίζοντας επιτακτική την ανάγκη να μπει η ψηφιακή λογική στο «επιχειρηματικό τους DNA».

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντόπουλο, οι νέες τεχνολογικές και επιχειρηματικές τάσεις που διαμορφώνονται από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του διεθνούς εμπορίου (e service, e logistics, e consulting κλ.π.) αποτελούν μονόδρομο για την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων και γι΄ αυτό – όπως επισήμανε – η θεματολογία του συνεδρίου θα καλύψει όλες τις σύγχρονες τάσεις και τεχνολογίες του Ψηφιακού Επιχειρείν, έτσι ώστε να αποτελέσουν τα εργαλεία των δυναμικών εξαγωγικών επιχειρήσεων για να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα στις διεθνείς αγορές, να βελτιώσουν τις παραγωγικές και οργανωτικές τους διαδικασίες και να αποκομίσουν τα μέγιστα οφέλη από την εφαρμογή τους.»Δεν υπάρχει ταβάνι για τις ελληνικές εξαγωγές», υπογράμμισε και συμπλήρωσε ότι ναι μεν η αύξησή τους τα τελευταία χρόνια μάς χαροποιεί, αλλά ακόμη απέχουμε από το να είμαστε ικανοποιημένοι.

Επισήμανε, ότι οι Έλληνες εξαγωγείς ναι μεν δεν πρέπει να σταματήσουν τις προσπάθειές τους για εξαγωγή των προϊόντων τους στις ανεπτυγμένες αγορές – κυρίως των χωρών της ΕΕ, των ΗΠΑ, του Καναδά και της Αυστραλίας -, αλλά, όπως πρόσθεσε, θα πρέπει να στοχεύσουν και σε άλλες όπου η παρουσία των ελληνικών προϊόντων είναι περιορισμένη, όπως μεταξύ άλλων Ιαπωνία, Ινδία, Λατινική Αμερική, Κίνα και Μέση Ανατολή. 

Δηλώνοντας την «περηφάνια» του για τα ελληνικά προϊόντα, τόνισε, ότι είναι ποιοτικά, έχουν ελάχιστα υπολείμματα φυτοφαρμάκων και είναι ιχνηλάσιμα, ενώ στο πλαίσιο της αύξησης της δημοφιλίας τη μεσογειακής διατροφής, σημείωσε ότι «έχουν τεράστιες δυνατότητες στον παγκόσμιο ιστό». Εξάλλου, αναφερόμενος στο ρωσικό εμπάργκο, σημείωσε, ότι «θα πρέπει να δούμε καλύτερα το θέμα και σε συνεργασία φυσικά με την ΕΕ, ιδίως για ορισμένα αγαθά της χώρας μας».

Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, Παναγιώτης Χασάπης, παρουσίασε το πρόγραμμα του συνεδρίου, το οποίο θα κλείσει την Πέμπτη το βράδυ με την ομιλία του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη. Θα προηγηθούν οκτώ θεματικές ενότητες, οι οποίες θα καλύψουν θεωρητικά και πρακτικά όλα τα σημαντικά θέματα που αφορούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό του επιχειρείν.

Το Export Summit VI τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και του Υπουργείου Εξωτερικών, με την υποστήριξη του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου Εμπορίου, Βιομηχανίας, Τουρισμού και Ναυτιλίας.

Ε.Α.

Read previous post:
Τελετή Έναρξης της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής 2018 στο Μουσείο Μαστίχας Χίου

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και το Εθνικό Δίκτυο της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής πραγματοποιούν την Πέμπτη 21 Ιουνίου,...

Close