Βγάλε τη διπλωματία από τον πόλεμο και όλο το πράγμα θα ξεφουσκώσει μέσα σε μια βδομάδα - Will Rogers

Ο γάμος του Χάρι κάνει τους μαγαζάτορες να τρίβουν τα χέρια τους

19 Απρίλιος, 2018

Με τον γάμο του πρίγκιπα Χάρι και της Αμερικανίδας Μέγκαν Μαρκλ, οι βρετανοί καταστηματάρχες τρίβουν τα χέρια τους: περιμένουν να δουν τα ράφια τους να αδειάζουν πολλές φορές ενόψει του γάμου: πιάτα, φλιτζάνια, μπύρες ακόμη και προφυλακτικά κατασκευάστηκαν με αφορμή τον γάμο που θα προσελκύσει δεκάδες χιλιάδες τουρίστες. 

Μόλις μερικές ώρες μετά την ανακοίνωση του αρραβώνα τους, τον Νοέμβριο του 2017, το ηλεκτρονικό κοσμηματοπωλείο Jewlr.com λάνσαρε στην αγορά ένα αντίγραφο του δακτυλιδιού που έδωσε ο Χάρι στη Μέγκαν, ενώ η εταιρία κεραμικών Emma Bridgewater ανακοίνωνε την πώληση μιας κούπας που έγραφε «Ο Χάρι και η Μέγκαν αρραβωνιάστηκαν».

Μια ολόκληρη επίσημη σειρά πορσελάνινων σκευών διατέθηκε επίσης στην αγορά. Οι εγγλέζικες πορσελάνες που κατασκευάζονται στην πόλη Στόουκ-ον-Τρεντ με μια τεχνική που δεν έχει αλλάξει τα τελευταία 250 χρόνια διαθέτουν στο εμπόριο κούπα για καφέ (25 στερλίνες/ 29 ευρώ), πιάτο (49 στερλίνες/ 56 ευρώ) ένα μεγάλο ποτήρι μπύρας (39 στερλίνες/ 45 ευρώ). Τα σκεύη παρουσιάζουν το ζεύγος. 

Τα έσοδα από τις πωλήσεις αυτής της ακριβής πορσελάνινης σειράς θα δοθούν στο Royal Collection Trust, τον φιλανθρωπικό οργανισμό που μεριμνά για την προστασία της βασιλικής κληρονομιάς.

Πέρα από τα παραδοσιακά προϊόντα που σχεδιάζονται στους γάμους της βασιλικής οικογένειας, ορισμένα ξεχωρίζουν για την πρωτοτυπία τους.
Η ζυθοποιία Windsor & Eton, για παράδειγμα, παρασκεύασε μια μπύρα που συνδυάζει έξυπνα βρετανικό και αμερικανικό λυκίσκο, με μια πινελιά μαγιάς από καμπανίτη. Μια μπύρα που φιλοδοξεί να είναι «νεανική, δροσερή, πλούσια».

Πιο τολμηρή, η εταιρία Crown Jewels Heritage condoms διαθέτει στην αγορά προφυλακτικά «τέλεια για έναν πρίγκιπα» στην τιμή των 10 στερλινών η τετράδα. Έξτρα δωράκι: ανοίγοντας το αναμνηστικό μπλε κουτί το οποίο κοσμεί φωτογραφία του ζεύγους που χαμογελά, ακούγεται ο βρετανικός ύμνος (God Save the Queen) και ο αμερικανικός (The Star Spangled Banner).

Περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο στερλίνες
Ανάμεσα στα σουβενίρ, τα ποτά και τα τρόφιμα που πωλούνται κατά τη διάρκεια του γάμου — την ημέρα του οποίου οι παμπ και τα καφέ θα μπορούν να κλείσουν πιο αργά — και οι πωλήσεις ρούχων επηρεάζονται από τα ρούχα που επιλέγει η νύφη. Το Κέντρο Λιανικού Εμπορίου (Centre for Retail Research) εκτιμά ότι το οικονομικό όφελος θα ανέλθει στα 120 εκατομμύρια στερλίνες. 

Σύμφωνα με την εταιρία συμβούλων Brand Finance, ο βασιλικός γάμος μπορεί να ξεπεράσει σε έσοδα το ένα δισεκατομμύριο στερλίνες (1,14 δισεκατομμύριο ευρώ) το 2018, από τα οποία τα 300 εκατομμύρια στερλίνες θα προέλθουν από τον τουρισμό. 

Τον Απρίλιο του 2011, ο γάμος του πρίγκιπα Ουίλιαμ και της Κέιτ Μίντλετον είχε προσελκύσει 350.000 επιπλέον επισκέπτες. Με την πτώση της ισοτιμίας της στερλίνας και το «απίστευτο μιντιακό ενδιαφέρον» για τον γάμο του Χάρι και της Μέγκαν, η Brand Finance εκτιμά ότι ο αριθμός των τουριστών αυτή τη φορά «αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτερος».

Η αστυνομία ετοιμάζεται για την άφιξη 100.000 ανθρώπων μόνο στο Ουίνδσορ, όπου θα γίνει ο γάμος στις 19 Μαΐου.

Στη μικρή αυτή πόλη που βρίσκεται 30 χλμ. δυτικά του Λονδίνου, οι έμποροι δεν είναι οι μόνοι που χαίρονται για το ευτυχές γεγονός: οι κάτοικοι θέλουν επίσης να επωφεληθούν, νοικιάζοντας τα σπίτια τους στους τουρίστες και στα τηλεοπτικά συνεργεία που θα καταφθάσουν από όλο τον κόσμο. 
Μερικές εβδομάδες πριν από τον γάμο, ιδιώτες διαθέτουν σπίτι που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης «ιδεώδες για τον βασιλικό γάμο» αντί 3.500 και πλέον ευρώ τη βραδιά, ενώ άλλοι νοικιάζουν τριάρι «50 δευτερόλεπτα με τα πόδια από τον πύργο» για 2.100 ευρώ τη βραδιά. 

Ωστόσο πριν παρουσιαστεί ως ο γάμος τη χρονιάς στη Βρετανία, η επιρροή της Μέγκαν υπήρχε ήδη. Τα ρούχα που επιλέγει η ηθοποιός για τις δημόσιες εμφανίσεις της ξετρελαίνουν.

Το λευκό μαντό που φορούσε η 36χρονη Αμερικανίδα όταν ανακοινώθηκε ο αρραβώνας, έκανε θραύση και η ιστοσελίδα της εταιρίας Line «έπεσε» επανειλημμένα καθώς είχε κατακλυστεί από ηλεκτρονικούς επισκέπτες.  

«Πόσο μάλλον όταν γίνεται μέλος της βασιλικής οικογένειας που η επίδραση αυτή στις εταιρίες γίνεται ακόμη μεγαλύτερη», αναλύει η Brand Finance που αναμένει ότι η μέλλουσα πριγκίπισσα θα γίνει «δυναμική πρέσβειρα των βρετανικών εμπορικών σημάτων, κυρίως στη γενέτειρά της Αμερική». 

Read previous post:
Δ. Αβραμόπουλος: Χρειαζόμαστε μία μεγάλη δόση αλληλεγγύης στο προσφυγικό

Εν όψει της προγραμματισμένης συνάντησης του ευρωπαίου Επιτρόπου για θέματα για θέματα Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων, Δημήτρη Αβραμόπουλου, με τον...

Close