Οι άνθρωποι ήταν πιο ευτυχισμένοι κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, όταν κάθε στιγμή διέτρεχαν τον κίνδυνο να σκοτωθούν και έπρεπε να παίρνουν συνεχώς αποφάσεις ζωής και θανάτου - Ζαν-Πωλ Σαρτρ

Ο ευρωπαϊκός GDPR έχει παγκόσμιες επιπτώσεις

24 Μάιος, 2018

Οι συνέπειές του σ’ όλον τον κόσμο, περιλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Κίνας, αφού είναι υποχρεωμένες να τον εφαρμόσουν όλες οι επιχειρήσεις που χειρίζονται προσωπικά δεδομένα Ευρωπαίων.

Οι μεγάλες αμερικανές πλατφόρμες, όπως οι Facebook, Twitter και AirBnb, έχουν αρχίσει να ενημερώνουν τους ευρωπαίους χρήστες τους για τροποποιήσεις στους όρους χρήσης, ώστε να συμμορφωθούν προς την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Οι μεγάλες πλατφόρμες οφείλουν κυρίως να βεβαιωθούν ότι έχουν λάβει την «ελεύθερη, συγκεκριμένη, κατόπιν ενημέρωσης και αναμφισβήτητη» συγκατάθεση των χρηστών τους για τα προσωπικά τους δεδομένα.

Το Facebook, για παράδειγμα, άρχισε να ζητάει ξανά τη συγκατάθεση αυτή από τους ευρωπαίους χρήστες του για τη διαφημιστική στόχευση και για τη χρήση της βιομετρικής αναγνώρισης.

Όμως δεν είναι ακόμη σαφές ποιες αμερικανικές επιχειρήσεις θα εφαρμόσουν τον GDPR για όλους τους πελάτες και χρήστες τους και ποιες επιχειρήσεις θα εφαρμόσουν τον κανονισμό μόνο για τους Ευρωπαίους.

«Έχουμε την πρόθεση να θέσουμε τις νέες ρυθμίσεις εμπιστευτικότητας στη διάθεση όλων και παντού, όχι απλώς στην Ευρώπη. Θα είναι όμως ακριβώς το ίδιο σχήμα; Πιθανόν όχι», δήλωσε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ο επικεφαλής του Facebook, που βρίσκεται σε αναταραχή μετά τις αποκαλύψεις για τη χρήση δεδομένων αυτού του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης από την εταιρεία συμβούλων Cambridge Analytica.

Για τον Σαμ Πφάιφλ, αμερικανό ειδικό της ένωσης επαγγελματιών για την επεξεργασία δεδομένων (IAPP), ένας ορισμένος αριθμός αμερικανικών επιχειρήσεων δεν θα έχουν άλλη επιλογή παρά να συμμορφωθούν με τον ευρωπαϊκό κανονισμό για όλους τους πελάτες τους.

«Για όρισμένες επιχειρήσεις, το να μπορούν να διακρίνουν από πού προέρχονται οι πελάτες τους και να κάνουν έναν διαχωρισμό των δεδομένων βάσει αυτής της προέλευσης είναι αναμφίβολα υπερβολικά δύσκολο», εξηγεί.

Ορισμένες εταιρείες μετατρέπουν αυτή την πραγματιστική απόφαση σε «εργαλείο μάρκετινγκ» έναντι των αμερικανών πελατών τους. Διαφημίζουν τον σεβασμό τους στον ευρωπαϊκό κανονισμό εν είδει δέσμευσης υπέρ του σεβασμού της ιδιωτικής ζωής, εξηγεί ο Σαμ Πφάιφλ.

Read previous post:
ΚΚΕ: Αντί για έξοδο απ’ τα μνημόνια έρχεται ένα επικαιροποιημένο μνημόνιο

«Το παραμύθι της "καθαρής εξόδου" απ' τα μνημόνια διαψεύδεται πλέον και επίσημα.

Close