Ο πρώτος άνθρωπος που εκτόξευσε μια προσβολή αντί για μια πέτρα ήταν ο θεμελιωτής του Πολιτισμού. Sigmund Freud, 1856-1939, Αυστριακός ψυχίατρος

«Μεταξένιες ιστορίες» στις υπηρεσίες της προώθησης του «Δρόμου του Μεταξιού»

12 Οκτώβριος, 2018

Τις βέλτιστες τεχνικές προώθησης του νέου Brand, που ακούει στο όνομα ο «Δρόμος του Μεταξιού», εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες των χωρών που συμμετέχουν στην 8η παγκόσμια διάσκεψη για τον Δρόμο του Μεταξιού που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή των 30 και πλέον χωρών.

 

Ειδική αναφορά γίνεται στα εργαλεία μάρκετινγκ που μπορούν να κάνουν χρήση οι προορισμοί οι οποίοι θα θελήσουν να εντάξουν στο χαρτοφυλάκιο των προτεινομένων προϊόντων και τον Δρόμο του Μεταξιού. Στις παρουσιάσεις ξεχωρίζουν οι τεχνικές που αφορούν την αφήγηση ιστοριών γύρω από τους προορισμούς (Story Telling), με τον διευθύντα σύμβουλο της TCI Research, Ολιβιέ Χένρι-Μπίαμποντ, να σημειώνει ότι οι ιστορίες που διαβάζουν οι υποψήφιοι ταξιδιώτες διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο στην απόφαση τους για την επιλογή του προορισμού.

 

Είναι χαρακτηριστικό ότι 200 εκατομμύρια και πλέον ταξιδιώτες μοιράζονται στα κοινωνικά δίκτυα τις ιστορίες τους και κατά κάποιο τρόπο είναι και οι πρεσβευτές των προορισμών που επισκέπτονται, όπως ανάφερε ο Ολιβιέ Χένρι-Μπίαμποντ. Από το 1 δισ. υποψήφιων ταξιδιωτών, όπως τονίστηκε, το 35% επηρεάζονται από τις ιστορίες που θα τους διηγηθούν οι φίλοι τους. Οι Γερμανοί τουρίστες σε ποσοστό 37% εμπιστεύονται τα μέλη των οικογενειών που έχουν επισκεφτεί τον προορισμό, ενώ οι Άγγλοι κατά κόρον συμβουλεύονται το Trip Advisor.

 

Την ίδια στιγμή, ο κ. Ολιβιέ Χένρι-Μπίαμποντ συμβούλευσε τους εμπειρογνώμονες από τις χώρες μέλη του Δρόμου του Μεταξιού να ανακαλύψουν και να αξιοποιήσουν τους πρεσβευτές φαντάσματα που κρύβονται πίσω από έναν προορισμό. Για παράδειγμα, ένας Ιάπωνας αρχιτέκτονας ενός μουσείου στη Γαλλία ήταν η αιτία να αυξηθεί η επισκεψιμότητα Ιαπώνων τουριστών στην συγκεκριμένη περιοχή. Όταν αυτό έγινε αντιληπτό, οι Γάλλοι εμπειρογνώμονες παρουσίασαν εξειδικευμένο πρόγραμμα Μάρκετιγκ στην Ιαπωνία. Σε κάθε περίπτωση, έχει ιδιαίτερη σημασία οι χώρες μέλη του Δρόμου του Μεταξιού να αφηγηθούν τις σωστές ιστορίες και να κάνουν χρήση του σωστού καναλιού επικοινωνίας.

 

Στην παρέμβασή του, ο περιφερειακός διευθυντής του Trip Advisor, Μάρκ Μπόλαν, εστίασε στον ρόλο των κριτικών στο εν λόγω ταξιδιωτικό δικτυακό τόπο σημειώνοντας ότι το 80% των χρηστών θεωρούν ότι βοηθήθηκαν από αυτόν. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 59% των χρηστών της μεγαλύτερης ταξιδιωτικής ιστοσελίδας με τους 456 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες κάθε μήνα, δηλώνουν ότι επηρεάζονται από τις κριτικές. Σε αυτό το σημείο, τονίστηκε ότι 7 στις 10 κριτικές είναι θετικές που ανεβάζουν οι χρήστες του Trip Advisor.

 

Παραμένοντας σε ψηφιακό περιβάλλον και στην απογευματινή συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε χθες ειδική αναφορά έγινε για την τεχνολογία και την αξιοποίησή της προς όφελος του τουρισμού. Η Μαρία Φουντά, διευθύντρια μάρκετινγκ της Google στην Ελλάδα, τόνισε πως αν όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό είχαν διαδικτυακή/online παρουσία, θα δημιουργούσαν 170.000 νέες θέσεις εργασίας και θα συνέβαλαν στην αύξηση του ΑΕΠ κατά 3,9%. Η ίδια αναφέρθηκε στο πρόγραμμα που υλοποιεί η εταιρεία από το 2014, με στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των Ελλήνων επιχειρηματιών. Σχετικά με την επίδραση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της εταιρείας, τόνισε ότι, σύμφωνα με όσους συμμετείχαν στο πρόγραμμα, το 68% των επιχειρήσεων έχει αναπτυχθεί μετά τα σεμινάρια της Google, ενώ το 88% των επιχειρήσεων άλλαξε τον τρόπο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο.

 

Κ.Χαλκιαδάκης

Read previous post:
Γερμανός διέσχισε με το ποδήλατό του 12 χώρες για να πάει στο συνέδριο για τον Δρόμο του Μεταξιού

Είναι ο μοναδικός σύνεδρος που ήρθε στη Θεσσαλονίκη διασχίζοντας 12 χώρες και διανύοντας 6.300 χλμ με...

Close