Για να σωθεί η οικονομία, το Κράτος πρέπει να προσλαμβάνει έναν εργάτη για να ανοίγει μια τρύπα και ένα άλλο εργάτη για να την κλείνει - John Maynard Keynes

Επέκταση του συστήματος υπερυψηλής τάσης στην Πελοπόννησο

9 Νοέμβριος, 2018

Οι Fulgor και Ελληνικά Καλώδια ανέλαβαν την κατασκευή των υποβρυχίων και υπόγειων καλωδιακών διασυνδέσεων στην περιοχή Ρίου-Αντιρρίου με τις οποίες επεκτείνεται το σύστημα μεταφοράς Υπερυψηλής Tάσης (400 κιλοβόλτ) στην Πελοπόννησο.

Η νέα διασύνδεση αποτελεί όπως επισημαίνει ο ΑΔΜΗΕ κομβικό τμήμα του λεγόμενου «Διαδρόμου Α» που θα συνδέσει το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης της Μεγαλόπολης -μέσω Πάτρας- με την υφιστάμενη ΓΜ 400 kV Αχελώου-Διστόμου ενώ ταυτόχρονα είναι το πρώτο υποβρύχιο καλώδιο 400 kV στην Ελλάδα.

Ως κριτήριο ανάθεσης των διαγωνισμών που προκήρυξε ο ΑΔΜΗΕ, στους οποίους υποβλήθηκαν 189 ηλεκτρονικές προσφορές, πέρα από την τιμή χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά και ο χρόνος υλοποίησης.

Ειδικότερα:

-Στον διαγωνισμό για το υποβρύχιο καλώδιο συμμετείχαν η κοινοπραξία Ελληνικά Καλώδια ΑΕ-Fulgor AE, η Prysmian Powerlink (Ιταλία), η Nexans Norway AS (Νορβηγία) και η NKT HV Cables (Δανία). Η τιμή εκκίνησης ήταν τα 33,19 εκατ. Ευρώ (προσφορά με χρόνο υλοποίησης τους 14 μήνες). Μειοδότης αναδείχθηκε η κοινοπραξία Ελληνικά Καλώδια ΑΕ-Fulgor AE με τίμημα 29,02 εκατ. Ευρώ και χρόνο υλοποίησης 10 μήνες, με έκπτωση τιμής και χρόνου 19,5%.

-Στον διαγωνισμό για το υπόγειο σκέλος προσφορές υπέβαλαν η Ελληνικά Καλώδια ΑΕ, η Prysmian και η Link SA. Η τιμή εκκίνησης ήταν τα 22,26 εκατ. ευρώ με χρόνο υλοποίησης τους 11 μήνες και μειοδότης αναδείχθηκε η Ελληνικά Καλώδια ΑΕ με τίμημα 17,87 εκατ. Ευρώ και χρόνο υλοποίησης τους 11 μήνες, που ενσωματώνει έκπτωση σχεδόν 20%.

Ο «Διάδρομος Α», συνολικού προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2019. Όπως τονίζει ο Διαχειριστής, το έργο θα έχει πολλαπλά οφέλη, καθώς θα αυξήσει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από και προς την Πελοπόννησο, θα επιτρέψει την αξιοποίηση του ενεργειακού παραγωγικού δυναμικού της περιοχής και θα ενισχύσει την ευστάθεια τάσεων του Νότιου Συστήματος.

Τα οφέλη θα μεγιστοποιηθούν με τη δημιουργία του «Διαδρόμου Β» (Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Μεγαλόπολη-Κόρινθος-Αττική), για τον οποίο βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για την κατασκευή του νέου Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης στην Κόρινθο και για την κατασκευή της Γραμμής Μεταφοράς (τμήμα Μεγαλόπολη-Κόρινθος). Τα έργα αυτά αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2021, ενώ το σκέλος Κόρινθος-Αττική προγραμματίζεται να περατωθεί εντός του 2024.

Ο ΑΔΜΗΕ τονίζει τέλος ότι «Παράλληλα με τις νησιωτικές διασυνδέσεις (Κυκλάδες-Κρήτη), ο υπό δημόσιο έλεγχο ΑΔΜΗΕ υλοποιεί με ταχείς ρυθμούς και τα μεγάλα έργα που αφορούν στην ενίσχυση της «ραχοκοκαλιάς» του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ): τις ύψιστης σημασίας για τη χώρα γραμμές 400 kV που μεταφέρουν ηλεκτρική ενέργεια από τους μεγάλους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Ελλάδας και τις διασυνδέσεις με τα ηλεκτρικά συστήματα των γειτονικών κρατών προς τα μεγάλα κέντρα κατανάλωσης της χώρας».

Read previous post:
Σημαντική προσπάθεια για την αντιμετώπιση της υποστελέχωσης στην ΤΑ

«Γίνεται μια πάρα πολύ σημαντική προσπάθεια για την αντιμετώπιση των ζητημάτων της υποστελέχωσης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση», τόνισε ο υπουργός Εσωτερικών,...

Close