Ένας άνθρωπος που έχει μια πεποίθηση ισοδυναμεί με ενενήντα εννέα που απλά ενδιαφέρονται. John Stuart Mill, 1806-1873, Άγγλος φιλόσοφος.

Δ. Κουτσούμπας: Η διδασκαλία των Μαθηματικών υποβοηθά τη γενικότερη θεώρηση των νόμων της ανθρώπινης σκέψης

7 Δεκέμβριος, 2018

«Είναι πλέον φανερό, βαδίζοντας στο τέλος της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα, ότι η ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας θα μπορούσε να προσφέρει τεράστια ανακούφιση στην ανθρωπότητα από το μόχθο, τη φτώχεια και τη μιζέρια. Κι όμως, παράλληλα με τα τεράστια επιτεύγματα, τα οποία υπηρετεί και η ανάπτυξη των Μαθηματικών, βλέπουμε τις ανισότητες και την αδικία να αυξάνονται σε κάθε γωνιά του κόσμου, καθώς αυξάνεται και το χάσμα μεταξύ αυτών που θα μπορούσαν να απολαμβάνουν οι εργαζόμενοι και της πραγματικότητας που βιώνουν» επισήμανε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στον χαιρετισμό του στο Συνέδριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.

«Μια πραγματικότητα που διαψεύδει τους κυβερνητικούς πανηγυρισμούς για τη δήθεν έξοδο από τα μνημόνια, αλλά δείχνει και το πραγματικό περιεχόμενο της στόχευσης των διαφόρων αναλύσεων για τη «μεταμνημονιακή εποχή» πρόσθεσε.

Αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εγκλωβισμένοι στο καθεστώς του μόνιμου αναπληρωτή μαθηματικοί που υπηρετούν στο σχολείο οι οποίοι ακούνε «τον τελευταίο καιρό την κυβέρνηση να ψηφοθηρεί τάζοντας προσλήψεις που επ’ ουδενί δε θα λύσουν τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία».

Μίλησε, επίσης, για την εργασιακή ανασφάλεια και τις «συμβάσεις-ψίχουλα» στα φροντιστήρια που αντιμετωπίζουν οι μαθηματικοί που δουλεύουν στην Ιδιωτική Εκπαίδευση.

Στάθηκε ιδιαίτερα στις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο Λύκειο «που το καθιστούν ακόμα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό, μετατρέποντάς το σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο, εξοβελίζοντας ουσιαστικά πολύτιμη γνώση από τους μαθητές», ενώ οι αλλαγές αυτές έχουν αντίκτυπο και στη μαθηματική εκπαίδευση.

Επισήμανε, επιπλέον, την ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση Ιδρυμάτων, Τμημάτων και αποφοίτων με την προωθούμενη αναμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας καθώς και την κατακόρυφη αύξηση των μεταπτυχιακών με δίδακτρα αλλά και την αύξηση της ελαστικοποίησης των σχέσεων εργασίας των διδασκόντων και των άλλων νέων επιστημόνων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Υπογράμμισε ότι η αγανάκτηση για όλα αυτά δεν αρκεί και κάλεσε σε συνειδητή συγκεκριμένη δράση, οργανωμένο αγώνα και συμπόρευση με το ΚΚΕ «για να γυρίσει οριστικά προς τα μπρος ο τροχός της ιστορίας».

Αναφέρθηκε στους διαχρονικούς βαθείς και ισχυρούς δεσμούς του ΚΚΕ με την μαθηματική κοινότητα και μίλησε ονομαστικά για τον «σύντροφο Γιώργη Ωραιόπουλο, που έφυγε από τη ζωή το 2013 σε ηλικία 101 ετών, ως το αρχαιότερο εν ζωή μέχρι τότε μέλος της ΕΜΕ, έχοντας δώσει για πάνω από 60 χρόνια αγώνες ως ενεργό μέλος της ΕΜΕ, μέλος του ΔΣ της για χρόνια και επίτιμος πρόεδρος της Συντακτικής Επιτροπής του Ευκλείδη Α΄».

Στη διαδρομή του σ. Γιώργη, στις φυλακές, στην ΕΑΜική αντίσταση, στις εξορίες και στους κατατρεγμούς, βλέπει κανείς το μεράκι του μαθηματικού δασκάλου να μπολιάζει την αγωνιστική δράση, όπως ακριβώς ισχύει και με όσους πήραν τη σκυτάλη από τον Γιώργη και όπως θα θέλαμε να δούμε και τη νεότερη γενιά μαθηματικών να κάνει» πρόσθεσε.

Ο Δ. Κουτσούμπας είπε ότι το ΚΚΕ έχει διατυπώσει την άποψή του για την μαθηματική παιδεία στις θέσεις του για το Ενιαίο 12χρονο σχολείο σύγχρονης γενικής παιδείας, το σχολείο των σύγχρονων δυνατοτήτων και αναγκών, που αποτελεί την πρόταση του Κόμματος.

«Θεωρούμε ότι είναι αδιαπραγμάτευτο το γεγονός ότι η διδασκαλία των Μαθηματικών, μέσα από την ιδιαίτερη γνώση κι άσκηση των οργάνων της νόησης, υποβοηθά τη γενικότερη θεώρηση της γνώσης, των τρόπων και των νόμων της ανθρώπινης σκέψης» υπογράμμισε.

«Η σωστή διάρθρωση της σχολικής ύλης και διδασκαλίας των Μαθηματικών, αποτελεί προϋπόθεση, ώστε οι μαθητές να κατακτήσουν τη διαλεκτική σκέψη, να μπορούν να εκφράζουν με αφηρημένο τρόπο τις σχέσεις ανάμεσα σε φαινόμενα της πραγματικότητας, να μπορούν να κατηγοριοποιούν τα πράγματα, τις έννοιες και τις καταστάσεις, να αναπτύσσουν αποδεικτικό συλλογισμό, να ασκούν τη φαντασία τους και τελικά να μπορούν να κατανοούν καλύτερα την πραγματικότητα» πρόσθεσε.

Εξέφρασε την σφοδρή αντίθεση του ΚΚΕ στον εξοβελισμό της Γεωμετρίας από την σχολική εκπαίδευση, στην ανορθολογική διάταξη της διδακτέας ύλης των Μαθηματικών στα σχολικά προγράμματα αλλά και στις αλλαγές στις σχολικές εξετάσεις, που αφορούν και στα μαθηματικά.

Είμαι σίγουρος ότι με πολλούς από εσάς θα βρεθούμε ξανά στο μέλλον, βαδίζοντας πλάι-πλάι στο δρόμο του αγώνα για όσα έχει σήμερα ανάγκη ο λαός μας. Γιατί, καλώς ή κακώς, κανένας εργαζόμενος μαθηματικός δεν έχει πλέον την πολυτέλεια να λέει «μη μου τους κύκλους τάραττε».

Είναι η ίδια η ζωή που με τη σιδερένια αναγκαιότητα και λογική της μαθηματικής απόδειξης, δείχνει ότι ικανή και αναγκαία συνθήκη για να αλλάξουν τα πράγματα είναι η προσωπική στράτευση στον αγώνα». Για να χορέψουμε «στο φτερό του καρχαρία», που λέει και ο στίχος του Καββαδία που μελοποίησε ο Θάνος Μικρούτσικος, τον οποίο και τιμάτε σήμερα, τον οποίο και τιμάμε όλοι μας» κατέληξε στον χαιρετισμό του ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Read previous post:
Ξάνθη: Μόνο οι κάτοχοι εισιτηρίων διαρκείας στον αγώνα με τον Ολυμπιακό

Δεν θα διατεθούν εισιτήρια του αγώνα Ξάνθη-Ολυμπιακού και όπως ανακοινώνει η διοίκηση της ακριτικής ομάδας, στο γήπεδο των Πηγαδιών θα...

Close