Μόνο ένα νοσοκομείο δείχνει τι είναι ο πόλεμος. Erich Maria Remarque, 1898-1970, Γερμανός συγγραφέας

Βιωματικές ιστορίες τροχαίων και δράσεις για την οδική ασφάλεια από το ΙΜΕΤ

8 Νοέμβριος, 2018

Ήταν μόλις 18 χρόνων, όταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ως συνοδηγός, συγκρούστηκε σφοδρά με φορτηγάκι με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι οδηγοί των δύο οχημάτων και ο νεαρός τότε Γιάννης Κωστάκης να μείνει παράλυτος. Από το 1989 που έγινε το δυστύχημα μέχρι σήμερα, ο Γιάννης Κωστάκης, παραολυμπιονίκης πλέον στην κολύμβηση, συνεχίζει να οδηγεί αλλά και να δίνει συμβουλές για την τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας.

Το ίδιο κάνει και η χορεύτρια και χορογράφος Τατιάνα Παπαδοπούλου, η οποία, το 1994, επιστρέφοντας ένα βράδυ από διασκέδαση ως συνοδηγός σε αυτοκίνητο που οδηγούσε φίλος της, αποφάσισε από άγνωστη παρόρμηση που έμελλε να αποδειχθεί σωτήρια, να φορέσει για πρώτη φορά στη ζωή της, ζώνη ασφαλείας, ενώ βρισκόταν εντός πόλης. Τα λίγα συγκεχυμένα δευτερόλεπτα του τροχαίου, της άλλαξαν τη ζωή, την οποία της χάρισε η ζώνη ασφαλείας. Αιτία του ατυχήματος, όπως θα μάθαινε αργότερα, η υπερβολική ταχύτητα.

Τις προσωπικές τους εμπειρίες τροχαίων θα μοιραστούν οι δυο τους, την προσεχή Κυριακή 11 Νοεμβρίου, από τις 10 το πρωί, στην εκδήλωση «Ανοιχτές Θύρες», που διοργανώνει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) στις εγκαταστάσεις του, στο 6ο χιλιόμετρο Χαριλάου – Θέρμης, στη Θεσσαλονίκη.

«Δυστυχώς δεν έχουμε θεσμικό ρόλο, αν και θα έπρεπε όλα τα Ινστιτούτα να γίνουν θεσμικοί φορείς συμβουλευτικής», ξεκαθάρισε σε συνέντευξη Τύπου ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, δρ Ευάγγελος Μπεκιάρης, σημειώνοντας ότι εισρέουν στην Ελλάδα για το Ινστιτούτο, περισσότερα από 40 εκατομμύρια ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια, ενώ τα κρατικά κονδύλια για το ΙΜΕΤ είναι τα λιγότερα από κάθε άλλο Ινστιτούτο στην Ελλάδα.

«Κορωνίδα της εξωστρέφειάς μας αποτελεί αυτή η εκδήλωση, όπου οι επισκέπτες θα μπορούν να οδηγήσουν ηλεκτρικά οχήματα και προσομοιωτή αυτοκινήτου και τα παιδιά θα συμμετέχουν σε δημιουργική απασχόληση με θέμα την οδική ασφάλεια», είπε ο κ. Μπεκιάρης, ανακοινώνοντας και τη λειτουργία του παραρτήματος νοτίου Αιγαίου του Ινστιτούτου στη Ρόδο, τα εγκαίνια του οποίου θα γίνουν στις 13 Νοεμβρίου.

Μιλώντας γενικότερα για τις δράσεις του ΙΜΕΤ, αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- στη μελέτη για ένα αυτόνομο μηχανάκι, το οποίο θα είναι έτοιμο σε περίπου ένα χρόνο αλλά και στη μελέτη που έχουν υλοποιήσει και καταθέσει στον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργεια (ΔΕΔΔΗΕ) για τον ελάχιστο αριθμό φορτιστών που απαιτούνται σε όλο το εθνικό δίκτυο για την ηλεκτροκίνηση.

«Υπολογίσαμε ότι είναι αναγκαίοι λιγότεροι από 1500 φορτιστές ενώ ειδικά για τον Δήμο Θεσσαλονίκης, έχουμε κάνει και χωροθέτησή τους», τόνισε ο κ. Μπεκιάρης.

Σημειώνεται ότι στην εκδήλωση θα απονεμηθεί το βραβείο «Καλύτερης Δράσης Οδικής Ασφάλειας» στο 1ο Γυμνάσιο Τρικάλων για τις δράσεις που ανέπτυξε τη σχολική χρονιά 2017- 18 και οι οποίες αφορούν στην προσβασιμότητα στο σχολείο ατόμων με αναπηρικό αμαξίδιο και στην έρευνα για τη συμμόρφωση οδηγών και πεζών με τον ΚΟΚ στο κέντρο της πόλης με την βοήθεια της τροχαίας.

Νατάσα Καραθάνου

Read previous post:
Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής: Παραπλανητικά τα δημοσιεύματα ότι το υπουργείο μοιράζει εκατομμύρια ως διαφημιστική δαπάνη

«Με παραπλανητικά δημοσιεύματα, τα οποία διεκδικούν επάξια το βραβείο "Πινόκιο", η εφημερίδα Φιλελεύθερος παρουσιάζει την ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής,...

Close