Επικεφαλής του Αμερικανικού γραφείου ευρεσιτεχνιών. Το είπε το 1899.  

Αυτοκινήτο του… κάτι παραπάνω το νέο Ford Focus

20 Σεπτέμβριος, 2018

Αυτοκίνητο του “ και” είναι -πλέον- το νέο Ford Focus το οποίο σχεδιάστηκε από λευκή κόλλα χαρτί. Και λέμε “ και”, γιατί ποτέ δεν έχει μόνο μία ιδιότητα, αλλά ακολουθεί πάντα και μία άλλη. Έτσι το νέο μοντέλο είναι κομψό και έχει στυλ. Είναι σπορ και ευρύχωρο. Έχει επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Έχει άνεση και είναι μεγάλο στα πίσω καθίσματα. Όλα αυτά τα στοιχεία εγκαινιάζουν μια νέα εποχή στην τεχνολογία, στην άνεση, στην ευρυχωρία και στην οδηγική εμπειρία. Με ανθρωποκεντρική σχεδίαση καταφέρνει να κάνει τη διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ οι καλές επιδόσεις είναι αυτές που το κατατάσσουν στην υψηλότερη βαθμίδα της κατηγορίας του.

Η πρώτη πανελλήνια παρουσίαση έγινε στο αεροδρόμιο του Τατοϊου. Όχι τυχαία, καθώς οι άνθρωποι της Ford θέλησαν να περάσουν την έννοια ότι πρόκειται για… αεροπλάνο και όχι για ένα απλό αυτοκίνητο. Το νέο Ford Focus το οδηγήσαμε από την Βαρυμπόμπη μέχρι την Σκάλα Ωρωπού. Μια διαδρομή αντιπροσωπευτική για τις δυνατότητες του, καθώς η διαδρομή είχε αρκετές στροφές, μεγάλο μέρος από την Εθνική Οδό και κίνηση μέσα στον αστικό κύκλο, βγάζοντας ασφαλή συμπεράσματα σε διαφορετικούς τρόπους οδήγησης. Αν και για πολλούς τα χιλιόμετρα ήταν αρκετά, εμείς δεν καταλάβαμε τον χρόνο οδήγησης ο οποίος πέρασε ευχάριστα και γρήγορα.

Διαπιστώσαμε ότι το νέο Focus παραμένει πιστό σε μία παράδοση 20 χρόνων, καθώς γνωρίζει καλά την συνταγή της επιτυχίας από το 1998 που βγήκε στους ελληνικούς δρόμους. Σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός δίνει όλο και περισσότερα, το νέο Focus δίνει έμπρακτα στον οδηγό μια σειρά από αναβαθμίσεις. Για πρώτη φορά αναβαθμίστηκε η τεχνολογία Continuously Controlled Damping (CCD) για τα ανεξάρτητα συστήματα της εμπρός και της πίσω ανάρτησης, ενώ υπάρχουν επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes).

Η εμπειρία επιβατών αναβαθμίζεται με χαρακτηριστικά άνεσης όπως το ενσωματωμένο FordPass Connect modem για συνδεσιμότητα εν κινήσει και μία νέα επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για συμβατές συσκευές smartphone.

Σχεδιαστικά μας άρεσε. Ακολούθησε την τάση της εποχής και το στυλ οχήματος ελεύθερου χρόνου. Ο χώρος στην καμπίνα έχει μεγαλώσει με αποτέλεσμα να έχουν στη διάθεσή τους οι επιβάτες περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Διαθέτει πιο ώριμες αναλογίες που υποδηλώνουν μία πιο premium, σπορ σιλουέτα, προσφέροντας παράλληλα αυξημένα επίπεδα άνεσης και ευρυχωρίας. Η νέα, ξεχωριστή εμφάνιση οφείλεται κυρίως στην τοποθέτηση των κολόνων A ακόμα πιο πίσω, ενώ όλα τα όργανα και το παρμπρίζ πήγαν πιο μπροστά να για δοθεί η αίσθηση του βάθους.

Παρά το γεγονός ότι το νέο Ford Focus είναι φαρδύτερο και μακρύτερο από τον προκάτοχό του, είναι ταυτόχρονα πιο ελαφρύ και συμπαγές με τονισμένους θόλους τροχών που του δίνουν μια σπορ εικόνα. Αν και η μείωση ακόμη και του ενός κιλού είναι δύσκολη υπόθεση, οι τεχνικοί της εταιρείας κατάφεραν να μειώσουν το βάρος κατά 88 συνολικά κιλά. Για την κατασκευή του επιλέχθηκαν κορυφαία υλικά, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη συνολική συναρμογή τους. Τα καθίσματα για παράδειγμα έγιναν λεπτότερα, πιο όμορφα, πιο ελαφριά και ανθεκτικά, ενώ μεγάλη βαρύτητα δόθηκε στα πίσω καθίσματα που μπορούν να φιλοξενήσουν απροβλημάτιστα από ένα παιδί μέχρι και έναν ενήλικα, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για “ μικρό” αυτοκίνητο.

Η αύξηση του μεταξονίου πάνω από 50 mm επιτρέπει τη χρήση τροχών μεγαλύτερης διαμέτρου, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αίσθηση μήκους και μάζας αμαξώματος. Οι κοντύτεροι πρόβολοι και η τοποθέτηση της καμπίνας προς τα πίσω χαρίζει ισχυρό, δυναμικό στήσιμο με συμπαγές αποτύπωμα. Το πλαίσιο έγινε πιο άκαμπτο, ενώ αυξήθηκε κατά 20% η στρεπτική ακαμψία. Για να γίνει πιο συμπαγές το αμάξωμα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά και ειδικός αφρός στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Αυτό το σημείο είναι και το σημαντικότερο για το Focus καθώς έχουν χρησιμοποιηθεί τρεις διαφορετικοί τύποι αναρτήσεων, με 45 ειδικές σετ αναρτήσεων ανάλογα με την έκδοση, το βάρος και τις επιδόσεις.

Η γκάμα προσφερόμενων κινητήρων περιλαμβάνει τον γνωστό χιλιάρη EcoBoost της Ford και ένα νέο βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost. Και τα δύο μηχανικά σύνολα αναβαθμίζονται με την πρώτη εφαρμογή απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford σε τρικύλινδρους κινητήρες. Νέοι κινητήρες 1.5 L EcoBlue και 2.0L EcoBlue diesel προσφέρουν βέλτιστη οικονομία καυσίμου, ενώ ένα νέο, ευφυές οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο προσαρμόζει τις αλλαγές σχέσεων στο οδηγικό στυλ και ελέγχεται μέσω ενός κομψού και εργονομικού επιλογέα Rotary Gear Shift Dial. Μία ήπια υβριδική έκδοση κινητήρα για το Focus θα λανσαριστεί το 2020.

Το νέο Ford Focus διατίθεται στην ελληνική αγορά με μία βελτιστοποιημένη έκδοση του χιλιάρη βενζινοκινητήρα EcoBoost της Ford απόδοσης 125 ίππων και έναν νέο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost απόδοσης 150 ή 182 ίππων, ενω η εταιρεία έχει και έναν 85άρη ο οποίος όμως δεν θα εισαχθεί στην χώρα μας. Παράλληλα θα διατίθεται ένας νέος κινητήρας diesel 1.5L EcoBlue απόδοσης 95 ή 120 ίππων. Όλοι οι κινητήρες  πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6,2. Ένα εντελώς νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο θα προσφέρεται με τους κινητήρες βενζίνης απόδοσης 125 και 150 ίππων και diesel απόδοσης 120 ίππων.

Οδηγήσαμε το πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων με τους 125 ίππους και με αυτόματο σασμάν. Στην δοκιμαστική μας οδήγηση διαπιστώσαμε ότι οι αλλαγές γίνονταν απροβλημάτιστα και στον σωστό χρόνο, ενώ κύριο μέλημα του εγκεφάλου είναι να κρατάει τον κινητήρα στις χαμηλές στροφές. Μια καινοτομία της Ford είναι ότι όταν δεν υπάρχουν μεγάλες ανάγκες ο κινητήρας δουλεύει με τους δύο μόνο κυλίνδρους. Αλλαγές που γίνονται αυτόματα και σε καμιά περίπτωση δεν τις καταλαβαίνει ο οδηγός. Οταν όμως επιλέξαμε την σπορ οδήγηση οι στροφές ανέβηκαν άμεσα δίνοντας δύναμη και ζωντάνια κάθε στιγμή. Μάλιστα το σασμάν καταφέρνει να συνδυάζει την σωστή ροπή στον σωστό χρόνο, αφού αναγνωρίζει ακόμη και το πάτημα του φρένου και κατεβάζει γρήγορα ταχύτητα στο κιβώτιο.

Παρά το γεγονός ότι το νέο Ford Focus είναι φαρδύτερο και μακρύτερο από τον προκάτοχό του, είναι ταυτόχρονα πιο ελαφρύ και συμπαγές με τονισμένους θόλους τροχών που του δίνουν μια σπορ εικόνα. Για την κατασκευή του επιλέχθηκαν κορυφαία υλικά, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη συνολική συναρμογή τους. Η ομάδα εξέλιξης του αυτοκινήτου αναφέρει χαρακτηριστικά πως το νέο Ford Focus διαθέτει την καλύτερη ποιότητα κατασκευής στην ιστορία του. Η αίσθηση του τιμονιού στην 4η γενιά έρχεται ακόμα καλύτερη και τοποθετείται εύκολα στην κορυφή όχι μόνον αυτής της κατηγορίας, αλλά ανάμεσα στα 5 καλύτερα «τιμόνια» ανεξαρτήτως μοντέλου ή τιμής. Στην ελληνική αγορά διατίθεται σε έξι διαφορετικές εκδόσεις και δύο στυλ αμαξώματος, 5-θυρο και Wagon. Πέρα από τις βασικές εκδόσεις Trend, Business και Titanium, το νέο Ford Focus διατίθεται σε σπορτίφ έκδοση ST-Line, σε πολυτελή Vignale (διαθέσιμη στο τέλος της χρονιάς) και σε περιπετειώδη Active (διαθέσιμη στις αρχές του 2019). Βασικό χαρακτηριστικό όλων των εκδόσεων είναι ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός και μια σειρά από προσφερόμενες νέες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 που προσδίδουν στο νέο Ford Focus την αίσθηση αυτοκινήτου ανώτερης κατηγορίας.

Το νέο μοντέλο έρχεται με νέες τεχνολογίες Stop & Go, Recognition Speed και Τεχνολογία Lane-Centering καθώς και το Head-up Display, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο Ford στην Ευρώπη. Επιπρόσθετα διαθέτει το ενσωματωμένο μόντεμ της FordPass Connect για συνδεσιμότητα Wi-Fi εν κινήσει, ασύρματh φόρτιση, SYNC 3 με οθόνη αφής 8 ιντσών και High End ήχο από την B&O. Και βεβαίως την νέα τεχνολογία CCD  (που ανιχνεύει τις λακούβες) της Ford για το Focus, η οποία κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθεί την λειτουργία και τις κινήσεις της ανάρτησης, του αμαξώματος, του τιμονιού και των φρένων και προσαρμόζει την απόσβεση της ανάρτησης για εξαιρετική και πέρα από κάθε σύγκριση με άλλα αυτοκίνητα, ποιότητα οδήγησης. Μέσα από τις καινοτόμα στοιχεία που εισήγαγε το Focus είναι ότι μπορεί να αναγνωρίσει την διαγράμμιση του δρόμου ακόμη και αν οι γραμμές δεν είναι καλές ή όταν δεν υπάρχουν γραμμές αναγνωρίζει τα όρια του δρόμου. Επίσης σε συνεργασία με τηον χάρτη της google αναγνωρίζει αν ο οδηγός πηγαίνει αντίθετα από τον δρόμο. Και φυσικά ένα από τα πλεονεκτήματα τα οποία τα βρίσκουμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας είναι το αυτόματο παρκάρισμα το οποίο το κάνει μόνο του και μόνο στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Φέρει, τέλος, και προσαρμοσμένο φωτισμό ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο κινείται.

Το νέο Ford Focus ανεβάζει τον πήχη της κατηγορίας του σε άλλο επίπεδο και δημιουργεί μια ξεχωριστή κατηγορία. Μας άρεσε η οδήγηση, η συνύπαρξη μαζί του, οι επιδόσεις και η ποιότητα κύλισης. Μα πάνω από όλα μας άρεσε η τιμή του που ξεκινάει από τα 17.984 ευρώ, με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect. Τιμή που θα μείνει μέχρι και το τέλος του έτους, καθώς μετά θα υπάρξει προσαρμογή προς τα πάνω.

Read previous post:
Περίπατος στην Τιφλίδα για Αρη

  Γερές βάσεις για την πρόκρισή του στην επόμενη προκριματική φάση του Champions League, έβαλε σήμερα στη Γεωργία ο Αρης.

Close